Alonso nyerte a spórolós Kínai Nagydíjat
F1: a harmadik futamon megvan a harmadik győztes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Főképp a gumikról szólt, de sok előzést is hozott az F1-es Kínai Nagydíj. Sanghajban Alonso nyert Räikkönen és Hamilton előtt, a ferrarista szerint csak augusztusban látszik majd, hogy kik a vb-cím esélyesei.
A szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon Alonso és a Ferrari ünnepelhetett győzelmet. Idén először, s ismételve a tavalyi évad elején tapasztalható katyvaszt, amikor is ugye az első hét futamot hét különböző pilóta nyerte. Sanghajban Alonso Räikkönent (Melbourne) és Vettelt (Szepang) követően léphetett a dobogó legfelső fokára – abszolút megérdemelten. A szombati időmérőn kisebb meglepetésre nem Vettel, hanem a mercedeses Hamilton volt a leggyorsabb. A Red Bull háromszoros címvédőjét fékhiba hátráltatta, s csak a kilencedik helyről startolhatott. Nála is rosszabbul járt a Malajziában megalázott csapattársa, hiszen Webber az üzemanyagnyomás leesése okán már a Q3-ba sem jutott be, majd a mezőny végére száműzték azért, mert a tankban nem volt meg a mintavételhez kötelező minimum egy liter benzin.
Vasárnap – száraz pályán, langymeleg időben – tehát Hamilton rajtolt az élről, mellőle Räikkönen, mögülük meg – már ami az élbolyt illeti – Alonso, Rosberg, Massa és Grosjean. Hamilton jól jött el, a Jégember viszont rontott, és Alonso, sőt Massa is elment mellette. Webbert már az első kör végén kihívták, hogy megszabadulhassanak az üstöllést elkopó lágy keveréktől, s pár perccel később a többiek is követték a példáját. Na nem mindenki, s már ekkor látszott, hogy a stratégia és a folyamatosan változó üzemanyagszinttel és tömeggel párhuzamos gumispórolás dönthet a helyezésekről.
Ettől függetlenül számos pazar előzést láthattunk, és azt, hogy az abroncsokat tempósan fogyasztó technikával Hamilton esélytelen a győzelemre. Mondjuk ő legalább nem esett ki, mint kollégája, a tavalyi első Rosberg, aki alatt csütörtököt mondott a Mercedes felfüggesztése. Korán feladta a versenyt az ütköző Sutil és Gutiérrez is. Webber Vergne Toro Rossóját trafálta el, Räikkönen Pérez McLarenjét tolta meg. Hogy Webbernek megint legyen oka a kesergésre, autójának jobb hátsó kereke lepottyant, még jó, hogy nem lett belőle csúnya baleset.
A Kínai Nagydíj végeredménye (Sanghaj International Circuit, 5451 m, 56 kör)
- Alonso (spanyol, Ferrari) 1:36:26.945 ó
- Räikkönen (finn, Lotus-Renault) + 10.168 mp
- Hamilton (brit, Mercedes) + 12.322
- Vettel (német, Red Bull-Renault) + 12.525
- Button (brit, McLaren-Mercedes) + 35.285
- Massa (brazil, Ferarri) + 40.827
- Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) + 42.691
- Di Resta (brit, Force India-Mercedes) + 51.084
- Grosjean (francia, Lotus-Renault) + 53.423
- Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) + 56.598
- Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) + 1:03.860 p
- Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) + 1:12.604
- Bottas (finn, Williams-Renault) + 1:33.861
- Maldonado (venezuelai, Williams-Renault) + 1:35.453
- Bianchi (francia, Marussia-Cosworth) + 1 kör
- Pic (francia, Caterham-Renault) + 1 kör
- Chilton (brit, Marussia-Cosworth) + 1 kör
- Van der Garde (holland, Caterham-Renault) + 1 kör
- Rosberg (német, Mercedes) 21. kör
- Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) 16.
- Sutil (német, Force India-Mercedes) 6.
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 5.
- Vettel, 1:36.808, 53. kör
Nagy volt a keveredés, az eltérő állapotú abroncsok durva sebességkülönbséget és nem kevés előzést eredményeztek. Egyesek a végére hagyták a lágyabbik komponenst, s óriásit hajráztak, de Vettelnek például ez is karcsú volt ahhoz, hogy felérjen a pódiumra. Azon a magabiztos Alonso, Räikkönen és Hamilton pezsgőzhettek. Button ötödik helye szép a korábban harmatgyenge McLarentől, Massa pontjai sokat jelenthetnek a Ferrarinak. Alonsót leszámítva a hetedik pozícióban célba érő Ricciardo volt a futam embere.
Összetettben Vettel és a Red Bull fórja is csökkent. Alonso roppant elégedetten nyilatkozott, ugyanakkor sietett leszögezni, hogy négy istálló (a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes) is azonos szinten van, korai még vb-esélyekről beszélni. Úgy látja, majd augusztus magasságában tisztul a kép. Räikkönent törött orrkúp, Hamiltont a vezetőszárnyra tapadt gumitörmelék, s így alulkormányzottság lassította. Vettel szerint Alonso túl gyors volt, ő meg csalódott, hogy egy-két körrel nem tartott tovább a verseny. Webber három, Gutiérrez öt rajthelyes büntetést kapott Vergne és Sutil kiütéséért. Folytatás Bahreinben, április 21-én.
Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Vettel (német, Red Bull-Renault) | 52 | Red Bull-Renault | 78 |
2. | Räikkönen (finn, Lotus-Renault) | 49 | Ferrari | 73 |
3. | Alonso (spanyol, Ferrari) | 43 | Lotus-Renault | 60 |
4. | Hamilton (brit, Mercedes) | 40 | Mercedes | 52 |
5. | Massa (brazil, Ferrari) | 30 | McLaren-Mercedes | 14 |
6. | Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) | 26 | Force India-Mercedes | 14 |
7. | Rosberg (német, Merceses) | 12 | Toro Rosso-Ferrari | 7 |
8. | Button (brit, McLaren-Mercedes) | 12 | Sauber-Ferrari | 5 |
9. | Grosjean (francia, Lotus-Renault) | 11 | ||
10. | Di Resta (brit, Force India-Mercedes) | 8 | ||
11. | Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) | 6 | ||
12. | Sutil (német, Force India-Mercedes) | 6 | ||
13. | Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) | 5 | ||
14. | Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) | 2 | ||
15. | Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) | 1 |