Az Alpine gálaestjén nem csak az utcai modellt állították ki, a színpad mellett a csapat 117-es számú bemutatóautója is helyet kapott - a kocsi amúgy egy valódi F1 autó, ami az átalakítását megelőzően a 2016-os évben versenyzett a Renault Sport színeiben
Eredetileg úgy volt, hogy személyesen találkozhatunk és interjúzhatunk Fernando Alonsóval és Esteban Oconnal. Végül az Alpine F1 csapatának két pilótája sajnos nem tudott átugrani a gálára a Hungaroringről, de hála az internetnek, többször is bejelentkeztek az este folyamán. Fernando Alonso és Esteban Ocon először közösen válaszolt a márka gálaestjének szervezői által feltett kérdésekre az összes résztvevő jelenlétében, később pedig jóval "személyesebb" keretek közt külön beszélgettek a rendezvényen megjelent újságírókkal.
Fernando Alonsónak nem újdonság, hogy a Hungaroringen ünnepli a születésnapját, a Magyar Nagydíj ugyanis nem először esik július végére a versenynaptárban. Csapattársa ezzel kapcsolatban elmondta: készült ajándékkal az immáron 40 éves világbajnoknak, de nem a versenyhétvége hevében adja át, hanem majd amikor már kicsit lecsillapodtak a kedélyek. Ebből a szempontból mindenképp jó az időzítés, a vasárnapi futam után ugyanis három hétnyi szünet következik. Erről is kérdeztük a versenyzőket: Esteban vakációzni, pihenni készül, Fernando viszont másként áll a szünethez:
"Szeretek versenyezni, amikor nem lesznek futamok, akkor is keresni fogom a lehetőségeket, elmegyek majd gokartozni és más versenyeket is kipróbálok. Imádok vezetni, még a szabadságom alatt is.
Ennek ellenére a szünet nagyon fontos, a csapatra is ráfér a pihenés, megérdemlik, hiszen hónapok óta dolgoznak feszített tempóban, nehéz körülmények közt. Éppen ezért úgy gondolom, a három kimaradó hét után csapatszinten feltöltődve, teli akkumulátorokkal fogunk visszatérni."
Fernando Alonso és Esteban Ocon együtt üdvözli a gálaesten megjelenteket az óriáskivetítőn
A legnehezebb futamról faggatva őket mindkét pilóta Szingapúrt nevezte meg alapesetben a legkomolyabb kihívásnak a páratartalom és az utcai pálya sajátosságai miatt, Alonso viszont azt is hozzátette, hogy mivel az idei naptárból a rettegett éjjeli verseny kimarad, a hétvégi Magyar Nagydíj veheti át a legkeményebb futam címet a szezonban. Alonso nem titkolta, hogy aggódik az eső lehetősége miatt, még úgy is, hogy nagyon szeret vizesebb körülmények közt versenyezni. Idén viszont kevés a tapasztalatuk ilyen körülmények közt, tekintve, hogy egyedül Imolában esett egy rövid időre, ráadásul csak vasárnap, így akkor sem tudtak tesztelni. Valószínűleg, ha lesz is csapadék, akkor sem változnak túl sokat a dolgok, hiszen most is csak vasárnapra mondják az esőt. Ocon ezzel szemben nem tartja problémásnak a csapadék lehetőségét a korlátozott tapasztalatok ellenére sem.
A 24 éves Esteban Ocon nem tart az esőtől a Hungaroringen
Esteban Ocont arról kérdeztem, hogy milyen Alonso csapattársának lenni, illetve hogy tud-e tanulni a közös munkából.
"Először versenyzek együtt egy ex-világbajnokkal, ami mindenképp tanulságos" - mondta Ocon -
"Ugyanakkor fontos, hogy bárki is az ember csapattársa, mindenhogy van mit tanulni tőle. Remélem, hogy éppen ezért nem csak nekem lesz jövedelmező a közös munka, hanem Alonsónak is." A kérdésre, hogy jelenthet-e előnyt a fiatalabb versenyzőknek a kevesebb tapasztalat a jövőre bemutatkozó technológia megszokásakor, Ocon azt felelte:
"Szerintem nem a hozzászokáson fog múlni a következő szezon, mert az mindenkinek ugyanolyan nehéz lesz, sokkal inkább az számít majd, hogy melyik csapat mit tud kihozni az új versenyautójából."
Ezzel kapcsolatban arról kérdeztem, hogy mennyire elégedett a jelenlegi autóval, és hogy mit vár az új szabályok szerint épülő, nagyobb kerékkel szerelt utódtól. Válasza alapján elégedett az Alpine mostani technikájával, de természetesen reméli, hogy a következő szezonra életbe lépő új szabályok mentén egy még jobb géppel versenyezhet majd.
Fernando Alonso épp a gálaest napján ünnepelte a 40. születésnapját
Alonsotól azt kérdeztem, hogy milyen eredményt vár a Magyar Nagydíjtól, illetve hogy lát-e reális esélyt arra, hogy az év végéig az Alpine megelőzze az Aston Martint és az AlphaTaurit a pontversenyben. Erre reagálva kifejtette, hogy a Hungaroringen a múlt héthez hasonlóan mindketten szeretnének pontot szerezni. Silverstone-ban ugyanis mindketten a top 10-ben végeztek, és ennek Fernando Alonso most is esélyét látja.
"Ezek a pontok jönnek jól a második kérdésedhez, ha ugyanis sikerül rendszeresíteni a pontszerző helyeket, akkor biztosan legyőzzük az Aston Martint és az AlphaTaurit is, ezzel elérve a szezon második felére kitűzött célt, miszerint az Alpine a legjobb 5 csapat egyike lehetne." Fernando mesélt arról is, hogy a visszatérése előtt kipróbált más jellegű autóversenyek segítettek neki abban, hogy a 18 évnyi Forma-1 szereplés utáni fáradtságát kiheverje, és újult erővel, frissen térjen vissza a sportba. Tapasztaltságára és a csapatára hivatkozott elsősorban, amikor a jó rajt titkáról érkezett kérdés, a 2022-es autókról pedig azt mondta:
"Olyan futurisztikusak, mintha valami videójátékból szöktek volna, de mindez csak másodlagos, ha a jobb aerodinamika miatt közelebb tudunk maradni az előttünk haladóhoz." A Hungaroring Alonso számára egyébként is fontos hely, itt írt ugyanis történelmet első futamgyőzelmével 2003-ban, mindössze 22 évesen.
Ha pedig már a régi emlékeknél tartunk, Fernando egy kérdésre válaszolva még a fiatalkori önmagának is üzent: azt mondta, hogy bár számítanak az eredmények, és küzdeni kell, hogy az ember még jobb legyen, de nem szabad elfelejteni, hogy
a Forma-1 pilótájának lenni már magában hatalmas dicsőség, és ki kell élvezni a versenyzés minden pillanatát, ahelyett hogy mindig csak a következő versenyre és a még jobb teljesítményre koncentrálnánk.
Oconhoz is érkezett lazább kérdés: válasza alapján ha választhatna a pole-pozícióból indulás és a garantált dobogós hely közt a Hungaroringen, akkor ő inkább mindkettőt választaná, ha lehet, akkor ilyen sorrendben.