Álomautók másodkézből – egy kis nyálcsorgatás a használtpiacon
500 lóerő feletti, összkerékhajtású modellek 20 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vannak vevők, akik a fenti elvárásokkal keresnek autót? Biztosan, így számukra néztünk körbe a használtpiacon, hogy mégis miből válogathatnak.
Tudjuk, hogy magánvásárló alig van az új autók piacán. Ott, ahol az eladások visszaesésével a prémiumgyártók piaci részesedésüket mindenképp növelni tudták. A prémiumautó természetesen a használtpiacon is kedvelt, mondhatni slágercikk. Ezúttal nem is emblémát, hanem technikát kerestünk. Olyan technikát ami valóban az átlagautók fölé emeli a kiszemelt, megvásárolandó járgányt. Ráadásul olyan vételárat is engedélyezve böngésztünk ezúttal a Használtautó.hu hirdetései között, ami sokak számára nemhogy autóra, de még lakásra is elképzelhetetlen, vagy ha el is képzelhető, csak egy élet munkájával. Azt pedig ki szeretné négy keréken kitolni az utcára? Nyilván az, aki vagyonát gyorsabban szerezte, s most a zsebében lévő pénzt különleges járgányra költené.
Újra persze neki sem futja, hiszem a bevezetőben vázolt elvárás, a több mint 500 lóerős teljesítmény és a hozzá dukáló összkerékhajtás még a legnívósabb márkáknál sem alap-, sokkalta inkább a csúcsverzió. Sőt, még annál is több, jellemzően 30, de ma már inkább 40 millió forint feletti áron. Az Audi A4 abszolút csúcsának számító, szárazkarteres olajozású, azaz csaknem versenymotornak számító, 4,2 literes V8-assal hajtott RS4-ese gyárilag 420 lóerős teljesítményével még nem is kerülhetett volna listánkra. Még jó, hogy van az MTM (Motoren Technik Mayer) manufaktúra, amely kompresszorral és a motorvezérlés módosításával 550 lóerőt hozott ki a V8-asból. Megnyugtatóan komplex kúrával, erősített kuplunggal, katalizátorral és áthangolt kipufogórendszerrel, állítható lengéscsillapítókkal. A 2007-es, első tulajdonosától kínált autó 11 millió forintos vételára már csupán azért is jutányosnak tűnik, mert az vagyont érő kerámiafékkel szerelt. Tuningolt Audik viszonylag bőven akadnak még, RS6-ból nem csak a gyári, 580 lóerős kapható meg, hanem 700 lóerős ABT is. Hogy a tuning ára megtérül-e? Aligha, ugyanis a gyári verzió korosabb, többet futott és drágább. A gyári RS6 négyévesen, közel 80 ezer kilométert megtett példányként is közel 18 millió forint, míg fiatalabb tuningolt már 16 millióért is kapható. Aki bírja az idősebbet, az a második szériás(nemrégiben egy újszerű példányával, de alapmotorjával próbált) A6-ból is elcsíphet egy RS6-ost, még 4.2 V8 motorost.
500 lóerő feletti, összkerékhajtású modellek 20 millió forintig
Az Audik kínálata csaknem természetes a félezer lóerő feletti ligában. Van belőlük gyári is, szívesen csavargatják is a tunerek, s viszonylag népszerű márka is, mondhatni, hogy az utca-, de leginkább autópályakép része. Amit azonban még mi sem igazán gondoltuk volna, az az, hogy Bentley Continental GT szintén igencsak szép számmal akad itthon használtan, s van a limuzin Continental Flying Spurból is egy példány. Nagyon mondjuk nem meglepő, a Bentley lényegében nem drágább, mint mondjuk egy Audi RS6, árát pedig egyébként legalább ugyanolyan kevéssé tartja. A motor esetükben 6,0 literes W12-es, két turbóval, 560 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. Az igazi luxusautók sorolása itt be is fejeződik, s jönnek a sokak számára érdekesebbek.
Modell | Teljesítmény [LE] | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Audi RS4 4.2 V8 quattro MTM | 550 | 2007 | 79 000 | 11 000 000 |
Audi RS6 4.2 V8 quattro Tiptronic Evotech | 510 | 2002 | nincs adat | 3 990 000 |
Audi RS6 Avant 5.0 V10 quattro Tiptronic MTM | 730 | 2009 | 142 000 | 13 500 000 |
Audi RS6 5.0 V10 quattro Tiptronic ABT | 700 | 2010 | 67 897 | 15 999 999 |
Audi RS6 5.0 V10 quattro Tiptronic | 580 | 2009 | 89 800 | 17 900 000 |
Audi RS6 Avant 5.0 V10 quattro Tiptronic ABT | 680 | 2008 | 45 000 | 15 000 000 |
Bentley Continental GT 6.0 | 560 | 2005 | 90 000 | 14 190 000 |
Bentley Continental GT 6.0 | 560 | 2005 | 71 300 | 14 990 000 |
Bentley Continental GT 6.0 | 560 | 2005 | 62 000 | 18 900 000 |
Bentley Continental GT 6.0 | 560 | 2005 | 71 000 | 18 990 000 |
Bentley Continental GT 6.0 | 560 | 2007 | 52 000 | 19 990 000 |
Bentley Continental Flying Spur 6.0 | 560 | 2005 | 35 000 | 19 900 000 |
BMW X5 M | 555 | 2010 | 71 000 | 15 990 000 |
BMW X5 M M-sport Indivdual | 555 | 2010 | 44 000 | 17 895 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2009 | 129 800 | 12 490 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2006 | 111 350 | 8 990 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2007 | nincs adat | 9 890 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2007 | 141 000 | 9 890 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2008 | 73 000 | 9 900 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2007 | 151 000 | 10 990 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2008 | nincs adat | 12 999 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2009 | 114 500 | 14 990 000 |
Mercedes-Benz ML 63 AMG | 510 | 2010 | 89 000 | 19 500 000 |
Nissan GT-R Black Edition | 530 | 2011 | 28 800 | 18 500 000 |
Nissan GT-R Black Edition | 550 | 2012 | 10 000 | 17 970 000 |
Range Rover Sport 5.0 V8 S C | 510 | 2011 | 50 100 | 16 050 000 |
Elsőként a divatos SUV-k, élükön a BMW X5 M, 555 lóerős 4,4 literes dupla turbós V8-assal, a 2009-ben debütált szériából a honi (és cikkünk írásakori) piacon 2010-es a legfiatalabb. Lényegében nincs is más, csak az egyik jobban felszerelt, mint a másik, ami pedig logikusan olcsóbb valamivel. Range Rover Sportból mindössze egy kínálkozik, az 5,0 literes, kompresszorral erősített motor 510 lóerejével, a legkedvezőbb életkor/ár aránnyal. Mercedes-Benz ML-ből, mármint a csúcs 63 AMG-ből bezzeg bőven van. Ezek is komoly luxusautók, a ma már természetesen Mercedes-tulajdonnak számító affalterbachi üzem állítólag kézzel szereli motorjait, s az elnevezése ellenére 6,2 literes V8-as szívó bizony valóban egy nagyon kellemes gép. Az ML 63 AMG-nek előnye továbbá, hogy már hétéves példány is létezik belőle, ára így 10 millió forint alól indul, s ezzel listánk legolcsóbbja.
A krémet pedig cikkünk végére hagytuk: 500 lóerő feletti teljesítmény, állandó összkerékhajtás (ahogyan a többieknél is), de nem holmi limuzinba, hintónyi kupéba vagy még nagyobb SUV-ba építve, hanem igazi, valós sportkocsiba téve. Nissan GT-R, ami kétévesen 530 lóerővel, egyévesen 550-nel, kevés kilométerrel is kijön 20 millióból. Na jó, a frissebbik példánnyal csak regisztrációs adó nélkül, de 10 százaléknyi alkuval már azzal is. Zavar valakit, hogy a motor csak 3,8 literes és V6-os? 3,5 másodperces 100 km/órára gyorsulás (és nyilván nem ahhoz társuló) 12 literes vegyes fogyasztás mellett aligha.
Bár sok potenciális vevő e szegmensben nincs, néhány van, s bízunk benne, hogy cikkünk olvasói között is akad ilyen szerencsés. Neki ajánljuk, hogy a drága és technikás autóknál különösen értékelje sokra a korrekt, lekérdezhető szervizelést, azt utólag megadni ugyanis nagyságrendekkel drágább lesz, mint egy autóval együtt kapni. A biliből pedig még ne húzza ki senki sem a kezét, pénteken jön aktuális használttesztünk, egy pontosan a mostani listából származó modellel. Vannak ilyenek, vannak eladóik és vevőik is Magyarországon.
De, van köztük számos olyan!
Scárok, ugye ezek nicsnenek még itthon forgalomba helyezve?