Álmodozunk: erős kabriók áruk alatt, ám az átlagár ötszöröséért
Piaci körkép: kabriók 200 lóerő felett, 7,5 millió forint alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aki kabriózott már, az tudja, hogy a nyitott tetős autózás nem elsősorban kánikulában élmény. Így hát most is aktuális lehet kabriót keresni.
Ha olcsón szeretnénk erős kabriót, akkor befutó lehet az Alfa Spider. 3.2-es V6-osával összkerékhajtású, amúgy elöl hajt. Hosszú ormányával és nagyméretű motorjaival erőteljesen orrnehéz
Játékautó, de annak remek a parányi, könnyű és erős turbómotorral hajtott Opel GT. Ritka és filléres
Így, a tél előtt talán meg lehet csípni különösen jó ajánlatokat, hiszen a kabrió bizony erőteljesen szezonális autó, ugyanakkor a szegmens képviselőinek zöme ma már egész éves autónak számít, hiszen keménytetős. Táblázatunkhoz ár szerint rendeztük a modelleket, melyek esetében a normál állapotot elvárásként jelöltük, a magyar rendszámot nem, hiszen tudjuk (épp egy kabrió kapcsán), hogy az akár 3 óra alatt is felkerülhet az autóra.
Modell | Gyártási év | Óraállás [km] | Vételár [Ft] | Tel- jesít- mény [LE] |
0-100 km/h | Vegyes fogy. [l/100 km] | Csomag- tér [l] |
Hajtás | Ülés- szám |
Alfa Romeo Spider 2.4 JTD 20V | 2008 | 177 000 | 2 940 300 | 200 | 8,1 | 6,8 | 255 | első | 2 |
Opel GT 2.0 T | 2008 | 70 145 | 3 600 000 | 264 | 11,9 | 8,5 | 157 | hátsó | 2 |
Mini Cabrio John Cooper Works 1.6 | 2008 | 34 707 | 4 490 000 | 211 | 7 | 6,8 | 125 | első | 2 |
Saab 9-3 Cabrio 2.0 TS Vector (Automata) | 2009 | 10 000 | 4 590 000 | 210 | 9,5 | 10 | 260-350 | első | 4 |
BMW 123d | 2010 | 99 000 | 5 499 000 | 204 | 7,5 | 5,4 | 260-305 | hátsó | 4 |
Ford Mustang 4.0 V6 Cabrio | 2010 | 65 000 | 5 500 000 | 218 | 7,5 | 11,5 | 390 | hátsó | 4 |
BMW 330d Automata | 2008 | 71 000 | 5 990 000 | 231 | 6,2 | 6,1 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 335i | 2008 | 98 900 | 5 990 000 | 306 | 5,5 | 9,1 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 335i (Automata) | 2008 | 156 000 | 5 999 000 | 306 | 5,4 | 8,8 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 330i | 2009 | 55 000 | 5 999 999 | 272 | 6,0 | 7,2 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 325i | 2008 | 89 000 | 6 400 000 | 218 | 6,6 | 7,1 | 440 | hátsó | 4 |
Volvo C70 2.5 T5 Summum | 2010 | 47 000 | 6 450 000 | 230 | 7,6 | 9,1 | 400 | első | 4 |
BMW Z4 2.3i Automata | 2009 | 94 000 | 6 490 000 | 204 | 7,3 | 8,2 | 180-310 | hátsó | 2 |
Nissan 350Z 3.5 V6 | 2008 | 41 900 | 6 490 000 | 313 | 5,9 | 11,4 | 235 | hátsó | 2 |
BMW 330d Automata | 2008 | 165 000 | 6 500 000 | 231 | 9,1 | 5,5 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 330d Automata | 2008 | 166 290 | 6 890 000 | 231 | 9,1 | 5,5 | 440 | hátsó | 4 |
Volkswagen Eos 2.0 TSI DSG | 2012 | 15 300 | 6 990 000 | 211 | 7,8 | 7,5 | 205-380 | első | 4 |
BMW Z4 30i | 2009 | nincs adat | 6 990 000 | 258 | 5,8 | 8,5 | 180-310 | hátsó | 2 |
BMW Z4 23i | 2010 | 30 400 | 7 190 000 | 204 | 6,6 | 8,5 | 180-310 | hátsó | 2 |
Audi TT Roadster 2.0 TFSI S-tronic | 2011 | 36 600 | 7 449 000 | 211 | 6,1 | 7,2 | 250 | első | 2 |
Mercedes-Benz SLK 280 (Automata) | 2008 | 45 000 | 7 490 000 | 231 | 6,3 | 9,3 | 210-300 | hátsó | 2 |
BMW 325i | 2009 | 77 000 | 7 498 000 | 218 | 6,6 | 7,1 | 440 | hátsó | 4 |
BMW 328i (Automata) | 2011 | 39 600 | 7 499 000 | 234 | 7,1 | 7,4 | 440 | hátsó | 4 |
BMW Z4 2.3i | 2010 | 33 000 | 7 500 000 | 204 | 6,6 | 8,5 | 180-310 | hátsó | 2 |
Egy vászontetős Mini akkor is móka, ha elöl hajt. Nem feltétlenül kell bele a csúcs, 211 lóerős 1.6 turbómotor, de azzal szól a legnagyobbat
És az első két modell, az Alfa Spider és az Opel GT után rögtön ugrunk is uszkve egymillió forintot. 4,49 millióért kínálnak ugyanis egy csúcsverziójú, de csak kétüléses Mini Cabriót, alig drágább a hasonlóan erős, de torkosabb és nehezebb, viszont négyüléses, valamint egy évvel fiatalabb Saab 9-3 Cabrio. Majd rögtön még egy millió a BMW 123d, takarékos és erős négyhengeres dízellel, vele egyező áron pedig Ford Mustang 4.0 V6 is választható – Amerikából. Utóbbiak ismét hátsókerékhajtásúak: élményautók. Főbb adataik a többi alternatíva vonatkozó értékeivel együtt táblázatunkban láthatók.
Négyüléses, keménytetős, kupéként egészen nagy, 440 literes csomagteret adó, és BMW-hagyomány szerint hátul hajtó a nemrégiben kifutott, utolsó 3-as kabrió
Lenne 6 millió forint is arra az álomkabrióra? Akkor már megjelenik a BMW 3-as sorozata és a keménytetős karosszéria, az E93-as 3-as Cabrio ugyanis már ilyen, nyitható keménytetős. Kupéként egészen nagy, 440 literes csomagterű. Egyértelmű, hogy ez a sorozat uralja a prémiumkabriók szegmensét. A csak közepesen eltúlzott, 7,5 milliós vételárig képbe kerül még a Volco C70, van Nissan 350Z, ami már hátul hajtó roadster, ahogyan a Z4 is, amiből szintén válogatni lehet. Meg persze van még nevével Roadster, amúgy fronthajtású, tehát elnevezését cáfoló Audi TT, ugyanúgy dupla kuplungos automata váltóval, mint a nagyobb, négyüléses utasterű Volkswagen Eos. Ha csak egyetlen példánnyal is, de akad Mercedes is: egy 2008-as SLK, ami a C70-hez, a 3-as BMW-hez és az Eoshoz hasonlóan keménytetős, viszont előbbiekkel ellentétben csak kétüléses és már-már az árplafonért kínált.
Volkswagen Eos, Volvo C70? Mindketten keménytetősek és fronthajtásúak
Melyik lehet a legjobb vétel? Mindenkinek más: még a fronthajtású Volkswagen Eos is tud olyat mutatni, amilyet semelyik másik modell sem: legnagyobb tetőeleme egy óriási üveglap, hogy még szeles, hideg időben is mind többet élvezhessünk a nap sugaraiból. Élményből valószínűleg a BMW Z4 lehet jeles, ha a praktikumot is értékeljük, akkor a 3-as BMW lehet a befutó, s talán azért is az lehet a leginkább javallható széria, mert legtöbb példánnyal azon modell képviseli magát ebben a szegmensben, így legnagyobb eséllyel belőle lehet egy jó példányt elcsípni. Ha minden jól alakul, pénteki használttesztünkben közelebbről is megmutathatjuk a sorozat egy érdekes darabját.
A kitűzött árplafonig, azaz 7,5 millió forinting ilyen, aktuális BMW Z4 roadstert is meg lehet szerezni háromévesen, újkori árának fele alatt
http://www.sztrada.com