Idén már második klasszikus modelljét álmodja újra a Renault
Ismét meglovagolja a Renault a retró-modern kombináció sikerét. A Renault 5 újjászületése többféle koncepcióváltozatban több rajongója elismerését is elnyerte, így ismét egy régi, mára híressé vált modelljét újította meg. Tette ezt természetesen a 21. századi autóipar követelményeinek megfelelve: elektromos meghajtással és modern megjelenéssel, bár az ikonikus részletek könnyen beazonosíthatóvá teszik az inspiráció forrását.
Az alaposan megemelt hasmagasság és a padlóburkolat arra utalnak, hogy a sorozatgyártású modell akár minimális szintű terepképességekkel is rendelkezhet majd
Menetdinamikai adatokat sajnos nem árult el a Renault, erre talán majd a Párizsi Autószalon bemutatóján számíthatunk, ott lesz az élő leleplezés. Persze nem is feltétlenül ez a szempont a legfontosabb, koncepcióautóba bárki tehet bármilyen erős motort. A dizájnnyelvezet már érdekesebb, ugyanis a 4EVER Trophy névre keresztelt tanulmány a Renault következő, B-szegmensű SUV-jának (vagy inkább crossoverének) előfutára. Csakúgy, mint a Renault 5 kisautó, a 4 újjászületése is a CMF-BEV platformra épül, ezek a modellek válthatják le majd idővel a Renault Cliót és Capturt. Elöl egyértelműen felfedezhető a teljes szélességben futó, téglalap alakú hűtőrács, ami az eredeti 4-esen a motor hűtését szolgálta, itt viszont már csak dizájnelem, amibe az elődhöz hasonlóan beleintegrálták a kör alakú fényszórókat. Persze megfűszerezték még néhány négyszögletes elemmel és az üveghatású, 3D-s és világító Renault emblémával.
Egyedivé teszik a magenta részletek
Oldalt jellegzetes részlet a trapéz alakú hátsó ablak, ez is a Renault 4-esen volt megfigyelhető. A küszöbök és a tetőpanel fekete fényezése laposabbnak láttatja az egyébként elég magas crossovert. Hátulról tűnik leginkább olyannak a tanulmány, mintha egy régi, kompakt karosszériát emeltek volna fel, a hátsó lökhárítót mintha csak odabiggyesztették volna a Renault 4-es csomagtérajtaja alá. Persze megújították a fényszórókat is, bár formára ezek is az elődöt idézik. Érdekes részletek még a magenta-csíkok, lámpák és szíjak, amik a tetőpanelre rögzített pótkereket tartják a helyén. A Renault elmondása szerint egy olyan modellt terveznek majd a 4EVER Trophy mintájára piacra dobni, ami városban és terepen is megállja a helyét, és amivel a szórakozni vágyók, illetve a munkavégzéshez megbízható társat keresők is elégedettek lesznek, legyenek akár férfiak, akár nők.
A szabadidős tevékenységeket űzőkre hajtanak, de azért a hátrafelé kilátás se lenne rossz