Állítható szárny az F-csatorna helyett1
Új szabályok a Formula–1-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az F-csatornát betiltják, de a hátsó szárnyat állítani lehet az előzéshez, a Pirelli lesz három évig a gumiszállító, és a Schumacher-féle safety car szabályt is rendbe tették.
Az F-csatorna előnyeit azonban más módon jövőre is élvezhetik, ugyanis a szabályok lehetővé teszik, hogy a hátsó szárnyat menet közben állíthassák a versenyzők.
Ezt azonban csak a második kör után és kizárólag az előzés megkönnyítése érdekében tehetik, ha az előttük haladó autót már legalább egy másodpercre közelítették.
A Motorsport Világtanács szintén döntött arról, hogy 2011-től három évig a Pirelli lesz a Formula–1 hivatalos gumiszállítója. Az olasz cég látja el jelenleg a rali világbajnokságot egységes gumikkal.
Jövőre visszatér a 107%-os szabály, amely szerint az a versenyző nem indulhat el a nagydíjon, amely a Q1-ben futott legjobb köridőhöz képest 107%-on kívül teljesít. A verseny felügyelői azonban indokolt esetben ez alól felmentést adhatnak, ha a versenyző a szabadedzéseken megfelelően gyors köröket teljesített.
Azonnali hatállyal betömték azonban a Schumacher-féle safety car szabályban lévő lyukat. Eddig ugyanis az egyik szabály azt mondta ki, hogy az első safety car vonal (a boxutca bejárata) után már lehet előzni, a másik szabály viszont azt állította, hogy ha a verseny safety car alatt ér véget, nem lehet előzni. Ebből adódott a szabály félreértelmezés a Monacói Nagydíjon, ahol Schumacher az utolsó kanyarban előzte meg Fernando Alonsót.
Most egyértelműsítették a szabályt, amely szerint, ha az utolsó körben áll ki a safety car, akkor a verseny leintéséig nem lehet előzni.