Államosítaná a leállított nyugati autógyárakat Oroszország?
Az orosz kormánypárt a nyugati gyárak leállításának különleges szankcionálásán gondolkozik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az orosz kormánypárt egy oszlopos tagja terjesztette be a háború miatt leállított nyugati gyárak államosításának ötletét. Ezzel a kormány egyszerre "vághatna vissza" a nyugati cégeknek, illetve enyhíthetné a háború érezhető helyi következményeit.
A háború miatt több autógyártó oroszországi üzemeiben szünetel a termelés, ezt szankcionálná az orosz kormány
Egyrészt tök „jó” ötlet, mert ez megalapozhatná a nyugaton zárolt több száz milliárd dollárnyi orosz vagyon viszontállamosítását (esetleg odaadhatnák Ukrajnának), másrészt Venezuela már bemutatta, mire megy az államosított külföldi eszközökkel.
Valószínűleg nem (vagy nem minden esetben) kényszer-államosításról van szó – több nyugati cég bejelentette, hogy ők exitálni akarnak az orosz piacról (vagyis megvennék a tulajdonukat az elértéktelenedett rubelért nyomott értékelésen). Most derül ki, mennyire gondolták komolyan. Szerintem semennyire, csak jól hangzó oroszellenes lózung volt, mert ciki nem bojkottálni valamit amit a konkurencia megtesz. Az ilyen kilépésekről nem 2 nap alatt születik döntés: a marketing osztály cselekedhet ennyi idő alatt, a stratégiai nem.
De ha mégis megtennék, ma már nem 1970-et írunk, amikor gyakorlatilag 5 gyártótól lehetett licenceket venni (Fiat, Renault, Peugeot, VW, Ford) – ma már tonna szám érkeznének a pályázók garázstervektől kezdve már milliós példányszámban gyártott kínai autókig.