Államilag támogatott életstílus – Mazda MX-30 és Mini Cooper SE
Vagány villanyautók is beférnek a támogatásba, mint a Mini és a Mazda újdonsága
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új szakaszba lépett az elérhető árú elektromos autózás; végre jól néznek ki az új villanyautók! A két legstílusosabb újdonság a Mazdáé és a Minié, mindkettőre él a 2,5 milliós állami támogatás.
Mindkettő elsősorban életstílus-autó; érdekes dizájnnal, formabontó megoldásokkal, exkluzív megjelenéssel.
Mégis mindketten jogosultak a vaskosabb állami támogatásra, vagyis az állam segítségével lehetünk most stílusosak, ha jól választunk.Felhasználási területüket az eltérő karosszéria ellenére is ugyanoda célozták; városi használatra.
A Mazda hátsó ajtajai érdekesen, RX-8-asan hátrafelé nyílnak, a beszállás így azért könnyebb lesz hátra, de városi autóként bátran tekinthetünk rájuk úgy, hogy maximum ketten fogják használni rendszeresen. Használati értékben mindenképp többet mutat fel a Mazda, melynek csomagtartója a Bose hifirendszerrel is 341 liter, míg a Cooper csupán 211-ről startol. Az MX-30 2019 október végén debütált a Tokiói Autószalonon és egyelőre nem láthattuk közelről, így a második sor helykínálatáról sok biztosat nem tudhatunk, annyi azért borítékolható, hogy a Minivel szemben legalább gyerekek számára kényelmes helyekkel fog szolgálni.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Mazda MX-30 | 4395 | 2035 | 1555 | 2655 | 341-1146 |
Mini Cooper SE | 3845 | 1727 | 1432 | 2495 | 211-731 |
A Kodo dizájnt használták, de nagyon új megoldásokkal.
Méreteiben hasonló a CX-3-hoz, mégis nagyon más karakter, és belül, ha lehet, még extravagánsabb a dizájn. Újrahasznosított anyagokat használtak több ponton a kárpitok tekintetében, és most először jelenik meg Mazdában digitális középkonzol, egy külön kijelző szolgál a kényelmi funkciók kezelésére. Ugyanitt lebegő középkonzolt találunk érdekes megoldásokkal, följebb a már ismert 8,8 colos multimédiás kijelzőt és a jó fogású, háromküllős kormányt.Akkumulátoraikat a padlóba építették, a Mazda esetén teljesen új platformot használtak.
A Mini 32,6, a Mazda 35,5 kWh-s akkumulátorcsomagot használ, WLTP hatótáv szerint előbbi legalább 235 kilométerre, utóbbi 200-ra képes egy töltéssel. A tesztünkön már átesett Mini valós használat mellett legfeljebb 185 kilométert tudott menni egy töltéssel, megszokás után nem kétséges, hogy a 200 is kihozható belőle, kérdés, hogy a Mazda mennyit tud majd valójában, de ezen a téren egészen hasonló a teljesítményük.Mazda MX-30 | Mini Cooper SE | |
Teljesítmény [LE ] | 143 | 184 |
Nyomaték [Nm ] | 265 | 270 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,7 | 7,3 |
Végsebesség [km/h] | 140 | 150 |
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] | 19 | 15,9 |
Akkumulátor kapacitás [kWh] | 35,5 | 32,6 |
Töltés [AC/DC] | 11/50 | |
Hatótáv, WLTP [km] | 200 | 235-270 |
Saját tömeg [kg] | 1645 | 1365 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2108 | 1770 |
Alapár állami támogatással [Ft] | 7 890 900 | 8 000 000 |
A Mazdánál úgy csökkentették az árakat, hogy a közel csúcsfelszereltségű Luxury is belefér 10 990 900 forintos listaárával, mely a támogatást levonva 8 490 900 forintot jelent.
A Cooper esetén ledes fényszórókat, online kapcsolatos fedélzeti rendszert, érintőképernyős navigációt jelent az alapcsomag, tolatókameráért és vezetéstámogató rendszerekért már az M felszereltséget kell választanunk, mely egyelőre nem fér bele az államilag támogatott kategóriába. Ebben egyértelműen a Mazdának sikerült ügyesebben pozicionálnia az MX-30-at, ugyanis még az alap GT felszereltséghez is jár az összes vezetéstámogató rendszer radaros tempomattól, vészfékezőtől, sávelhagyásgátlótól kezdve a táblafelismerőn át az első-hátsó parkolóradarig és az automata fényszórókapcsolásig. A Luxury felszereltségben már a teljesen ledes adaptív fényszórók is szerepelnek, a Bose hifis Premium csomag, valamint a tetőablakos verzió viszont már túlcsúszik a 11 millió forinton. A Minire mindenképp igaz, hogy alaphelyzetben is tökéletes vezetési élményt kínál a márka identitását határozottan magával hozva a teljesítménnyel együtt, a MX-30 is hozhat hasonlót, továbbá jelenleg igencsak kecsegtető ajánlatnak tűnik a felszereltségét tekintve is. A Cooper már elérhető és kipróbálható a kereskedésekben, az MX-30 már rendelhető, az első példányok pedig szeptember elejéig megérkeznek hazánkba is.
Először azt hittem, Rogán Cecíliáról és Vajna Tímeáról lesz szó.
Ez nagyon gyenge hatótáv. A duplája is kezd kevés lenni manapság..ennyiért meg főleg.
Mire fel dotálják ezeket sz.rokat?!