Államilag garantált használt autó? Jövőre állítólag meglesz
Jövő év végén indulhat az állami járműtörténeti adatbázis
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hogy lehetne kisebb lutri a használtautó-vásárlás? Az Autós Nagykoalíció kilobbizta a komplex központi adatbázist, ami jövőre elkészülhet.
Akár már jövőre elkészülhet a használtautó-vásárlók számára hasznos járműtörténeti adatbázis. Az Autós Nagykoalíció évi százezres látogatószámra számít, ugyanis ennyi autó cserél gazdát évente Magyarországon. Az állam által fenntartott használtautó-adatbázis előnyeit talán nem kell hosszan ecsetelni. Aki valaha vett már használt autót, az nagyra tud értékelni bármilyen megbízható információt a kiszemelt példányról. Ez a fejlesztés elméletben minden eladó autót nyitott könyvvé tehetne, amiben ráadásul már a vásárlás előtt lapozgathatna a leendő új tulajdonos.
Knezsik István, az érdekvédelmi szervezet elnöke nyilatkozatában arra utalt, hogy megvan a rendszer felállításához szükséges politikai támogatás. A referenciaként működő adatbázis üzemeltetése az állam feladata lenne, a kiépítésének a költségeit is a "nagy közösből" fizetnénk. Hogy később ezt át lehetne-e testálni a vásárlókra, még függőben van. A lekérdezés és ezzel az előélet garanciája akár fizetős szolgáltatás is lehetne - autóipari-érdekvédelmi forrásaink szerint biztosan az lesz. Az egész rendszer alapja lehetne a kilométeróra-tekeréses visszaélések kiküszöbölésének.
Jelenleg is közel 3 millió jármű kilométeróra-állása szerepel a közúti közlekedési járműnyilvántartásban, ezeket az adatokat a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala, a KEK KH 2012 elejétől gyűjtögeti. Ezek az adatok elméletileg eddig is kikérhetőek voltak, a pluszt az jelentené, ha az Autós Nagykoalíció el tudná érni azt is, hogy a biztosítótársaságok a felállítandó új rendszer számára hozzáférhetővé tegyék a káresemények jegyzékét, s azt is, hogy a szervizek is írjanak bele. Így nem csak a balesetek, azon információk is visszakereshetőek lennének, hogy az adott autót mikor, ki és miként javította.
Két hónapja vettem használt autót. A vizsgabásist sikerült kiderítenem , de utána falnak ütköztem. Mikor felkerestem öket semmiféle adatot nem kaptam meg, pedig csak egy kérdésem volt , hány kilóméter volt az órán mikor vizsgáztatták.Ha az óra állást ( semmi más adatot) nyilvánossá tennék rendszám és alvázszám alapján, meglenne oldva a kérdés.
Szerintem ez ennyire egyszerü lenne.
[i]“Szomorú újra és újra rácsodálkozni hogy milyen érdektelen és érdekvezérelt -önző ez a világ.”[/i]
Jó megállapítás.
[i]“Innen nézve viszont részesei és okai is vagyunk valahol ennek, így a kép még szomorúbb…”[/i]
Részesei igen, okai már kevésbé. Azért nem vagyunk okai, mert a mindenkori pénzügyi, gazdasági és politikai hatalom oly módon szervezi meg, illetve építi fel a mindenkori társadalmakat, hogy annak tagjai vagyis a “kívülállók” kiszolgáltatottak legyenek. Innentől kezdve nem sok függ tőlük, azaz tőlünk…
Amikor megvettem a mostani autóm nem volt rajta vizsga. A vizsgánál adatfelvitelkor feldobta az előző vizsgánál regisztrált óraállást. Most 230e km körüli értéket mutat, akkor 400e km-rel vizsgáztatták.
Milyen rendszert akarnak kiépíteni?
A rendszer megvan, csak nyilvánossá kellene tenni.
Ez egy újabb ürügy és lehetőség valaki(k)nek hogy állami pénzt “írhassanak ki” maguknak…
Szomorú újra és újra rácsodálkozni hogy milyen érdektelen és érdekvezérelt -önző ez a világ.
Innen nézve viszont részesei és okai is vagyunk valahol ennek, így a kép még szomorúbb…
Szerintem először az úgynevezett BM központi nyilvántartást kellene naprakészre rendbe tenni! Ugyanis ebből dolgozik az összes hivatal. Az önkormányzatok adókivetői,a parkolási cégek,az ügyvédi irodák akik a behajtásokat küldik,maga a rendőrség is,és mégsem zavarja őket hogy sokszor árnyékra vetődnek mert nincs naprakész nyilvántartás.
De ez senkit nem zavar csak azokat akiknek emiatt kellemetlenségeket okoznak.
Ha erre képtelenek évtizedek óta,akkor mit várhatunk egy másik rendszertől? Jól írták itt előttem többen is csakis fizetősen fogja megérni nekik. Az pedig egy újabb sarc az autósokra.
Ha valaki még emlékszika régi szürke forgalmira…na abban benne volt minden és cserélgetni se kellett minden harmadik műszakin.
Ez is úgy lessz mint az eredetvizsga…sokat fizetünk érte de semmit nem garantálnak !!
Szervizek,javítások…hát ki viszi ma a drága márkaszervízbe autóját a maszek meg ugyan nem jelentgeti.
Km órát meg úgy is minden műszakin ellenőrzik.
Szóval még egy sarc lessz.
Itt nálunk minden olyan f…án működik, hogy ez is kell! Előttem szólóval értek egyet. Szerintem is egy túlbonyolított, űber spéci rakat kaki lesz amit viszont jó pénzé használhat aki akar. Aztán majd senki nem akar élni jó pénzé vele, így majd kötelezővé lesz. Aztán feltalálja valaki, hogy hát mégse kóser az, hogy a nagy közösből fizetjük, ezért mindenhol köt. lesz de persze fizetős. Így a vállalkozók fizetik végül is amit persze beépítenek a díjaikba. Lásd iparkamara története. A NAV-ról már tényleg nem is beszélve. Ja bocs nem NAV-ot akartam írni, jobb lenne az AVH vagy NVH mert, hogy nemzeti, és mert, hogy már fegyveres testület. Szerencsére tűzijáték megint volt arra fussa.
Én is így látom, az viszont biztos, hogy nem ingyéé’ ha meg nem tetszik a rendszer és nem használják elegen, akkor kötelezővé teszik mint a kamarai tagságot. Le kell kérni átíráskor és kész, éhen szabad dögleni vagy elmenni messzire:)
Sajnos tényleg sanszos hogy úgy magyarosan el lesz b…
Az ilyen nagyszeru infokat ado systemet a Magyarok nem vesznek at .Nekik majd egy tulbonyolitott nagy szart osszehoz valami csokos ceg ez azal feltalaljak a fabol vaskarikat.—-Itt a nagyvizen tul par $-ert minden rekordott megtudok az internetem barmilyen jarmurol egy magankezben levo tarsasag szolgaltatja a nevuk— CARFAX–
“Állami autótörténeti adatbázis” ??? Hogy történhetett ez? Fejek fognak hullani! NEMZETI Autótörténeti adatbázis kell hogy legyen a helyes megnevezés, különben nem működhet!
“a szervizek is írjanak bele. Így nem csak a balesetek, azon információk is visszakereshetőek lennének, hogy az adott autót mikor, ki és miként javította.”
Arra kíváncsi lennék, hány szerviz írna ide? Ha ez megtörténne, a NAV számára azonnal kiderülne, hány estben nem adnak számlát.
Pár napja tanulmányoztam az Észt rendszert, mivel tervben volt, hogy ott veszek autót.
Ott úgy működik a rendszer, hogy MINDEN autóhirdetésben szerepel a VIN kód (alvázszám). Aztán van egy adatbázis, ahova a VIN kódot beütve a következő dolgokat dobja ki:
– mikor helyezték Észtországban forgalomba az autót
– hányadik észt tulajdonosa van az autónak
– milyen km óra állások voltak tulajdonosváltásnál és vizsgákon
– részt vett e bármilyen káreseményben az autó, akár okozó akár sértettként
– ha igen, akkor dátum, hely, mi volt a másik résztvevő autó és hogy mekkora összeget fizetett ki neki a biztosító.
MINDEZT INGYEN!!!
Ennek is kb. annyi értelme lesz mint a műszakinak, amin 30-ért egy lyukas taligát is áttolnak magyarországon… Az állami garanciára meg kevesebbet adok mint egy félrészeg csöves szavaira aki kér egy 10-est mert véletlenül pont most hagyta el az iratait és pénztárcáját a keletiben.
Szeretnék most egy öreg dízel melós Escortot. Ötszámjegyű órája van. Tehát van benne úgy 23.500 km… ezzel mit csinál ez a tyúkeszű banda?! (És még nagyon sok típus van ugyanígy az öregek közül.)
Lényeg, hogy történik valami…..
Azért ez nem ilyen egyszerű, nem hiszem, hogy csak úgy kikérhetném egy autó adatait rendszám alapján, ehhez biztos lesz néhány szava az adatvédelmi szakértőknek is. Ez a rendszer legjobban a NAV érdekeit szolgálná, hiszen, ha egy szervíz bejegyez az adatbázisba egy javítást, vagy csak egy időszakos szervízt, akkor ahhoz nyilván számlának is kell kapcsolódnia. A NAV-nak nincs más dolga, mint egy cég számláit összevetni a bejegyzett karbantartásokkal, javításokkal.
Aztán gondolom ebbe a karbantartási részbe sem jegyezhetne be mindenki. A sarki Józsi, meg Sanyi nyilván nem, csak a szakszervízek, vagy a nagyobb szervizközpontok. Szóval nem olyan egyszerű ez.