Hasonlít a GLS-re, a GLB hossza 463 centi, 7 üléssel is kérhető, így a júliustól igényelhető 2,5 millió forintos nagycsaládos autóvásárlási támogatásra is jogosult lesz
Az idei év vége felé kerül a szalonokba a nevében is vadonatúj Mercedes GLB, mely szögletes formájával hasonlít a kínálat legnagyobbjára, a szintén hét férőhelyes GLS-re, a GLB esetében is a leghátsó sor helykínálata követelte meg a dobozszerűbb formát. Komoly piaci előnyre tehet szert a GLB, ugyanis kategóriájában szokatlan a hétüléses kialakítás (alapáron ötszemélyes kivitelben lesz kapható), az Audi Q5, BMW X3 és a Volvo XC60 esetében felárért sem ültethető be hét személy. A GLB méretben nagyon közel lesz a GLC-hez, a két modell között csupán 2 centi lesz a különbség a
kupéként is elérhető GLC javára.
A harmadik sor fejtere miatt szükséges ez a forma, 1,3-as benzines lesz a belépő 161 lóerővel
Az új jövevény a Mercedes MFA II platformjára épül, elöl a szokásos MacPherson felfüggesztést kapja, a hátulja alá viszont multilink felfüggesztés kerül, felárért változtatható csillapítással. A GLB akár költözésben is komoly segítség lehet, ugyanis a raktér egészen 1755 literig bővíthető, 5 személlyel a fedélzeten pedig 560 liter áll a rendelkezésre. A beltér a manapság szokásos mercedeses elemekből épül fel, a GLB is megkapja az LCD kijelzős műszerfalat, az A-osztályban is megismert kormányt, légbeömlőket és középkonzolt találni a GLB fülkéjében is.
A belső nem ismeretlen, az A-osztály belseje nagyon hasonló
A modell bevezetésekor négyféle kivitelben lesz kapható: a GLB 200 orrába a Renault-Daimler fejlesztésű 1,3-as benzines kerül 161 lóerővel, a GLB 250 motorterébe 2 literes benzines költözik 218 lóerővel. Dízelből is kétféle teljesítmény lesz, de csak egyféle lökettérfogattal: 2 literes motort kap a GLB 200d 148 lóerővel, illetve ugyanennek a blokknak a 187 lóerős változata hajtja a GLB 250d 4Maticot. A nagyobb gázolajos ajánlható leginkább terepjárásra, ugyanis ehhez a modellhez lesz elérhető off-road mód és lejtmenetvezérlő, persze azért a GLB is inkább a városi terepjárók mezőnyét gazdagítja. A típushoz manuális váltót nem kínálnak: a benzineseket hétsebességes duplakuplungossal szerelik, a dízelek nyolcsebességes automatát kapnak.
A konkurencia nem kínál ebben a méretben 7 ülést, ez nagy előnye lehet a GLB-nek
A hírek szerint tovább bővül majd a paletta, jövőre érkezhet a GLB35 és a GLB45 AMG, várhatóan az A-osztály ugyanilyen számozású kiviteleinek motorjaival. Akinek fontos a zöld rendszám, annak még egy kicsit várnia kell, a hírek szerint még fejlesztés alatt van egy hibrid modell, melynek elektromos hatótávja az ígéretek szerint 50 kilométer lesz, de egy teljesen elektromos modell (EQB) is érkezhet a GLB alapjaira.
Az erősebb dízelhez kérhető off-road csomag, manuális váltó nem lesz benne