Állami támogatás nélkül is 10 millió forint alá fért az Ioniq

Új szereplő a hazai villanyautó-piacon: megérkezett a Hyundai Ioniq

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautók tegnap bejelentett ártámogatásával 8,5 millió forintba fog csak kerülni a vadonatúj Hyundai Ioniq - ez bizony kedvező a 280 kilométer hatótávot ígérő modelltől.


Minden bizonnyal felpezsdíti a hazai villanyautó-eladásokat a 1,5 millió forintos vásárlási támogatás, melynek kapcsán a Hyundai már most bejelentette, hogy heteken belül megérkezik hazánkba a hibrid és tisztán elektromos kivitelben is elérhető Ioniq. Gyakorlatilag a koreai Toyota Priust köszönthetjük benne, hiszen 4,47 méteres hosszával mindössze 1 centivel rövidebb a Toyota Priusnál, 2,7 méteres tengelytávja és 1,38 tonnás saját tömege pedig teljes mértékben egyező.
Hirdetés
A hibrid Ioniq a Kia Niróból ismert hajtásláncot alkalmazza, azaz 141 lóerős 1.6 GDI motorjához 44 lóerős, 170 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik, akkumulátora 1.56 kWh-s lítiumion-polimer. A konnektorral tölthető verzióban valamivel erősebb, 61 lóerős a villanymotor és 8,9 kWh-s az akkumulátor, amivel 50 kilométer körüli emissziómentes hatótávot ad. Egyelőre a hibrid alapára ismert: 7,69 millió forint.
Nálunk most a tisztán elektromos változat lesz a leginkább érdekes, benne 120 lóerős villanymotor dolgozik, s míg a többi verzióban 6 fokozatú duplakuplungos váltó osztja a nyomatékot, esetében csak lassító áttétel és irányváltó található. 28 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorával 280 kilométeres ciklus szerinti hatótávot ígér a tisztán elektromos Ioniq. Alaktényezője igencsak alacsony, Cw=0,24, villanymotorjának teljesítménye 88 kW (120 LE), nyomatéka 295 Nm; végsebessége 165 km/h. Az Ioniq Electric alapára 9,99 millió forint, már a bázisverzió is igencsak jól felszerelt, de az egyebek mellett okoskulcsot, fényre sötétedő tükröt és fűthető első ülést adó Premium szint felára sem vészes, 400 ezer forint. Bevezetéskor az alapverzióhoz is ingyen jár a LED fényzóró, az ülés- és kormánykerékfűtés, valamint a vezeték nélküli telefontöltő.

Ahogyan elnézzük az Ioniq fotóit, mind a Nissan Leaf, mind a Toyota Prius felkötheti a nadrágját, pláne, hogy az Ioniq a Hyundai 5 év kilométerkorlát nélküli általános garanciája mellé akkumulátorára 8 év/200 000 km jótállást is ígér. Az elektromos verzió az állami vásárlásösztönzővel 8,5 millió forintért lesz megkaparintható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

16 thoughts on “Állami támogatás nélkül is 10 millió forint alá fért az Ioniq

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Csak azt nem értem, miért nem hoznak le ismertetőt az olcsóbb elektromos autókról.
    Mindenki tudja, hogy ezeket az autókat, amiket orba ,szájba reklámoznak, csak pár ember engedheti meg magának.
    Miért nem foglalkoznak a 85 %-al ? Erre furcsa módon semmilyen fórumon nem adtak választ.
    Pedig mindenki tudja.Akkor meg miért szajkozzuk minden fórumon a levegő szennsezettség csökkentését.
    Ez csak szép szólam. Mögötte nincs semmi.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Így van, ma egy villanyautó Magyarországon a gazdagok játékszere, mert nem sok embernek van arra pénze, hogy 10 millióért vegyen egy kocsit, amivel csak munkába tud járni, de Pestről a Balatonra, pláne Sopronba vagy Bécsbe nehezen lehet vele eljutni. A nyaralásról ne is beszéljünk. Az a réteg, aki meg tudná venni, az ML Mercit vesz (ami már GLE) vagy x5-öst. Néhányan megveszik a Passat GTE-t az ingyenes parkolás miatt, de ugye az sem villany, mert van benn egy 1.4 TSi motor.
    Akkor fog elterjedni, ha egyrészt olcsóbb lesz, másrészt növekednek a hatótávok és kiépül a töltőhálózat, valamint a teljes feltöltés 15-20 perc alatt megtörténik.
    Én is éppen munkábajárásra tervezek autót venni (napi 40 km oda, ugyanennyi vissza). Lényeges lenne az alacsony fogyasztás. Megnéztem a Priust, mert jó lenne az ingyenes parkolás is. Kiderült, hogy Priusra nem adnak zöld rendszámot csak a legújabbakra, de azok meg 5 millió fölött vannak, nekem kb. 3 millióm lesz kocsira. Így a vége valószínűleg egy 5 év körüli dízel lesz. Mondjuk egy Avensis kombi, amivel a család nyaralni is el tud menni.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Én is Európa útjain járok mégsem vagyok lomos cigány és van még jó pár honfitársam akik szintén nem azok . Mielőtt hülyeségeket írsz gondolkozz el azon vajon kinek van ma Magyarországon arra 10 milliója hogy vegyen egy munkába járós autót ami csak városi illetve elővárosi használatra jó . Vicces hogy Pécsről felmész BP -re ami táblától tábláig is több mint ennek a papíron létező 200km es hatótávja … ott lerakod az egyik töltő állomáson majd vársz 6 órát mire megint annyi energia van benne hogy óvatosan talán hazaérsz vele Pécsre 😀 😀 😀 vagy ott hagyod a töltőn és elmész elintézni a dolgodat … na igen de mivel ? Taxival ? az mennyibe is kerül ? Mert ugye nem azért veszel 1X millióért autót hogy buszozz …. akkor meg mi szarnak jó ez ? Elárulom Európa gazdagabbik felénél tényleg munkába járód autónak de ma ” és az elkövetkezendő 300 évben biztosan ” Magyarország nem tartozik a jóléti államok sorába … 😀 😀 Vicces kis ostobaság vagy te is … mai Magyar valóság a 130.000 ft-s átlagkereset …amiből felét mindjárt kifizeted rezsire … és majd ebből neked valaki vesz egy csak munkába járós elektromos szart amivel elmehet papíron 200km-rt ahelyett hogy fele ennyiért venne egy új benzinest amivel nem kell a kilométereket számolni , hogy hazaér e aznap este vagy az útszélén alszik a kocsiban …

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Ha a kerdesed a desingre iranyult, akkor ha van hasonlosag a gepjarmuipar es minden mas kozott, akkor valoszinusithetem, hogy okkal tettek. Vasarloi szokasok, technologiai korlatok, koltseghatekonysag, barmi. Vagy egyszeruen fantaziatlanok.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Valoszinuleg az alaktenyezo miatt mast nem nagyon lehet kihozni ebbol a formabol, illetve az is lehet, hogy a videon a hibdryd szerepel, ott meg ugye a benzinmotornak kell a hutolevego. A fotokon talan a tisztan elektromos auto szerepel.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Még tavasszal láttam róla egy anyagot ([url]https://www.youtube.com/watch?v=8Ufb_snb3tU[/url]), az itteni sajtófotóhoz képest sokkal jobban mutat az eleje.

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Félre érted nem baj hogy adják ” sőt ez jó elvégre úgy is a 27% os rekord áfából kikerül bőven ” de akkor adják alanyi jogon ne pályáztatás útján ha szimpi vagy megkapod ha nem akkor nem … ez eléggé rulettkerék és inkább csak a választások előtti marketing blabla része mint valóban az elektromos autózás elősegítése .

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Szóval szerinted az átlag Magyar ma ott tart hogy csak munkába járásra vesz egy 10 milliós autót mert ha igen akkor nézz körül .. a diesellel vagy akár a benzinessel el lehet menni nyugodtan egy európai körútra míg egy elektromos autóval elég nehezen . Kivéve persze ha kiveszel 3 hónap szabit mert 200 km enként 6 órát töltheted a kocsidat …

  • 2017.10.28. at 01:41
    Permalink

    Jahh már aki megkapja az állami támogatást mert hát ugye pályázni kell rá … és gyanítom a sikeres pályázat feltétele hogy meglegyen az autó …szóval megveszel egy jó drága elektromos kocsit amit csak város6elővárosban tudsz használni aztán ha tetszik a pofád visszakapsz rá 1.5 milliót ha nem akkor meg így jártál … Egész jó biznisznek ígérkezik nem is beszélve arról hogy pályázni kell na már most nézzük már meg mennyiért írnak meg egy pályázatot a cégek és rögtön kiderül , hogy a1.5 millió már nem is 1.5 millió …. kíváncsi lennék melyik kormánypárthoz közeli barátnak van véletlenül olyan cége ami majd a pályázatokat megírja … Miért nem jár alanyi jogon ??? , ha valaki vesz egy elektromos autót automatikusan visszakap az áfaból !

Vélemény, hozzászólás?