Nagyon úgy tűnik, hogy hiába engedékenyek az amerikai döntéshozók, az önvezető technológia még nem tud önállóan boldogulni az amerikai metropoliszban
A General Motors által üzemeltetett Cruise szénája mostanában nem áll túl jól, hiszen
néhány héttel ezelőtt egy kamionnal ütközött az egyik önvezető autójuk. Ennek ellenére San Francisco vezetése engedélyezte a vállalatnak, hogy a városban üzemeltethessenek önvezető járműveket, a Cruise nagy szabadsága viszont nem tartott sokáig. A vállalat sofőr nélküli autói ugyanis egyetlen éjszaka alatt két balesetet is elszenvedtek a kaliforniai metropoliszban.
Egyre többen aggódnak a gyalogosok épsége miatt
A Cruise közleménye szerint az egyik esetben nem az önvezető autó hibázott, hiszen az átalakított Chevrolet Bolt a zöld lámpán hajtott át, míg egy másik autós a tilos jelzés ellenére gurult a kereszteződésbe, és ezért történt a baj. A másik incidens már egy fokkal aggasztóbb, ugyanis a Cruise autója egy tűzoltót hagyott figyelmen kívül, majd ütközött a a megkülönbözető jelzéseket használó járművel. Az utóbbi esetet az is súlyosbítja, hogy egy utas is ült az önvezető autóban, aki a vállalat elmondása szerint csupán könnyebb sérüléseket szenvedett, de a helyszínről kórházba szállították.
A Cruise szolgáltatása a taxikat hivatott leváltani, de egyelőre sok hibával dolgoznak az önvezető autók
A balesetek után a Cruise közleményt adott ki, amely szerint 50 százalékkal csökkenti az autói számát San Francisco utcáin, nappal csupán ötven, míg éjjel maximum százötven önvezető járművet üzemeltetnek a városban.
A Cruise autóit számtalan szenzorral szerelik fel, de egyelőre a valódi sofőrök gyors reakcióját nem képes reprodukálni a rendszer