A Nissan az elsők között lépett piacra normális méretű és emészthető külsejű villanyautóval, amiért még bankot rabolni sem kellett
Lépésről-lépésre egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az elektromos autók a piaci tortából, a vásárlók pedig már első számú autóként tekintenek a zöld modellekre. Az igények kihívások elé állítják a gyártókat, az elektromos autók tulajdonosai minél nagyobb hatótávra és minél rövidebb töltési időre vágynak, amit a tervezők is egyre inkább figyelembe vesznek. A régebbi modellek viszont jóval kevesebbet tudnak, így ha csak a használt jöhet szóba, érdemes óvatosan becsülni a megtehető távot.
Ebben az időszakban jellemzően 100-200 kilométer körül alakultak a hatótávok, kivéve a Tesláé
A Nissan Leaf első generációja komoly népszerűségre tett szert, a tíz év körüli példányok ára a 3,5-5 milliós sávba csúszott, így egyre inkább elérhető, de nem mindenki számára lesz megfelelő alternatíva. Egy brit autóslap egy 2012-es, kevés kilométert futott Nissan képességeit vizsgálta, hogy vajon mennyi maradt a régi ígéretből. A 115 ezer kilométert futott Leaf nem sokat vesztett hatótávjából, ha az amerikai (EPA) mérést vesszük alapul. Új autóként 117 kilométert tudott egy töltéssel, idén (meleg időben) 106 lett a maximum, a már kivezetett NEDC ciklus jóval optimistább (175 km), ettől jelentősen elmarad a 11 éves autó jelenlegi tudása.
Az új Leaf már az EPA mérés szerint is bőven tudja a 200 kilométer, a hazai indulóár 14,5 millió forint
A Leaf kapcsán arra is kíváncsiak voltak, hogy milyen távot bír, ha végsebességgel hajtják. A hideg időjárás miatt eleve pesszimistának bizonyult a Nissan, csupán 67 kilométeres hatótávot prognosztizált. A teszten 159 km/h-val hajtották, ilyen sebesség mellett drasztikusan elkezdett csökkenni a megtehető távolság. Harminckét kilométer megtétele után a Leaf lecsökkentette a teljesítményt, majd a teljes lemerülés 34,7 kilométernél következett be.
5 milláért, egy 11! éves, 67!!! km-t tudó, nevezzük járműnek, ami 3-4 év múlva 1,5 tonna veszélyes hulladék lesz.
A hülyének is megéri!