
Az orosz autóipart is átformálta a háború, a nyugati gyártók hátat fordítottak az országnak, bizonyos modellek átmenetileg elvesztették extráikat, a kínaiak pedig benyomultak a légüres térbe. A háttérben a Lada sem tétlenkedett, jó pár év után bemutatták első új modelljüket, ami az Iskra nevet kapta. A négyajtósról ordít, hogy nem teljesen új, erősen hasonlít a Renault-éra alatt született Vestára, oldalról pedig a Dacia Logan köszön vissza. A platform is francia, a Renault CMF-B helyi igényekhez igazított alapjaira épül, ezek szerint a szakítás során ezt sikerült megtartani. A motorválaszték ismerős, a korszerűtlenebb Granta nyolcszelepes "egyhatosa" 90 lovas, a Vesta 16 szelepes egysége 106 lóerőt képes leadni.

A tavaly bemutatott szedánból egy havas-jeges terepre szánt változatot is prezentált a Lada, amit inkább a típus reklámjának szán. A karosszéria változatlan, a futóművet átdolgozták, mások a rugók, a lengéscsillapítók és erősebbek a bekötési pontok. A motor alapja az erősebb 1,6 literes, ami egy hengerfejcsere után immár 1,8-as lett. Kicserélték a hajtórudakat, változtattak a szívósoron, illetve a kipufogórendszeren, a végeredmény pedig 175 paripa. Ezt még egy önzáró diffi egészíti ki, amivel még elsőkerekes létére is egész kellemes móka lehet a hókocsikázás.
