Alig használt kisautók egymillió forintig
Piaci körkép: keveset futott klímás kisautók egymillión innen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legfeljebb egymilliód van rá, s minél jobb és fiatalabb kisautó kéne öt ajtóval meg klímával? Ezekből válogathatsz.
Elegáns középkategóriások, kabriók és roadsterek, youngtimerek piacán nézelődtünk az elmúlt hetekben, de most visszaszállunk a földre, s olyan használt kisautók erdejében szemezgetünk, amik a nagy átlagnak jelentenek reális alternatívát. A közlekedésre, nem másra. Az árplafon kerek egymillió forint. Kasztni? A legnépszerűbbik fajta: ötajtós, ferdehátú.
És legyen a kocsi minél fiatalabb, minél kevesebbet futott, klímás, naná. Hétköznapi használati tárgy kerestetik, célszerszám. Vállalható üzemeltetéssel, kerülve a különlegességeket, a prémiummárkákat, minden olyasmit, mint automata váltó, nagy motor, nagy kerék, nagy zene, egyéb okosságok.
Hogy szűkítsük a kört, s még jobban közelítsünk az átlagos elvárásokhoz, a Használtautó.hu keresőjét még a következő kritériumok szerint lőttük be: maximum 10 éves kor, maximum 100 ezer kilométeres futás, minimum 200 literes csomagtartó, normál állapot, fényképes hirdetés. Mert egymillió forint magasságában kb. senki nem akar ennél idősebb, többet futott verdát. Ami nem kell, hogy a szokásos kisautóknál méretesebb legyen, de azért nem árt, ha raktere nem pusztán jelképes. Mint például a Chevrolet Sparké.
Még maximum 1600 köbcentis hengerűrtartalom, 100 lóerős teljesítmény, szervokormány, 2 légzsák és ugye klíma beállításával jött egy olyan majd’ 100-as találati lista, amiről mazsolázva az alábbiakat ajánlanánk (ár szerint rendezve és minden típusból a legolcsóbbat kiemelve):
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Suzuki Wagon R+ 1.0 | 2005 | 98 000 | 740 000 |
Suzuki Ignis 1.3 | 2004 | 88 800 | 789 000 |
Citroën C3 1.4 | 2004 | 98 000 | 849 000 |
Mazda2 1.2 | 2005 | 93 000 | 849 999 |
Ford Fiesta 1.4 | 2005 | 82 718 | 850 000 |
Fiat Punto 1.2 | 2005 | 85 200 | 895 000 |
Renault Clio 1.2 | 2006 | 100 000 | 898 000 |
Opel Corsa 1.2 | 2006 | 72 000 | 899 000 |
Honda Jazz 1.2 | 2005 | 80 000 | 940 000 |
Nissan Micra 1.0 | 2004 | 77 124 | 949 000 |
Opel Agila 1.0 | 2006 | 98 745 | 950 000 |
Chevrolet Aveo 1.2 | 2007 | 22 100 | 969 000 |
SEAT Ibiza 1.4 | 2004 | 89 500 | 980 000 |
Peugeot 206 1.4 | 2005 | 89 000 | 989 000 |
Ford Fusion 1.4 | 2005 | 96 000 | 999 000 |
Hyundai Getz 1.1 | 2007 | 60 000 | 999 000 |
Igazság szerint persze dízelmotoros autók is beférnek a keretbe (a találati listán ott is hagytuk őket), de ebben a kor/kategória/ár Bermuda-háromszögben egyszerűen nem ajánlanánk a több hibalehetőséget rejtő, drágábban fenntartható, plusz környezetszennyezőbb gázolajosokat csak azért, mert kevesebbet fogyasztanak. És kompaktok is akadnak, de sokaknak egyáltalán nem kell egy Corsánál nagyobb személygépjármű, nincs is ezzel semmi baj.
Különben meg a szívó kis benzinesek is tudnak igen takarékosak lenni. Sok esetben takarékosabbak is az oly’ takarékosnak mondott hipermodern turbós csodáknál, de mindegy. Előzés vagy főleg autópályás 130 légkondival, utasokkal, poggyásszal: kihívás? Kicsit az és zajos meg kényelmetlen is megugró fogyasztással, de senki nem állította, hogy ideális utazóautók ezek. Amit még tudni érdemes, hogy ezért a 740-999 ezer forintért sokszor oldallégzsák is van, ködlámpa, szinte mindenhol első elektromos ablakemelő, CD-s rádió, központi zár, magasságában állítható kormány és vezetőülés, s egygazdás autókat is ki lehet fogni, módjával.
Hogy melyiket javasolnánk, de tényleg? A talán legjobb, legügyesebb, legpraktikusabb kisautó úgy nagy általánosságban a Honda Jazz, ám szuper hírének megfelelően jóval drágább is az átlagnál, s ha átlagáron látjuk, mint ebben az esetben is, ott nem biztos, hogy minden klappol. Gyorsan süssük is el a kötelező panelt: semmiképp sem érdemes márkákban, típusokban gondolkodni, használtautó-vásárlásnál az adott példány állapota az elsődleges, s az ismert előélet.
A Ford Fiesta mindenesetre jó vezethetőségével csábító, míg a Fusiont azok ne hagyják ki, akiknek kell a némileg emelt hasmagasság. A Suzuki Ignis is ez a liga, de van köztük minőségbeli különbség - és nem az Ignis javára. A másik Suzukit, az 1.3-as, sokkal fickósabb motorral is elérhető Wagon R-t és Opel-jelvényes testvérét, az Agilát a dobozforma szerelmesei ne hagyják számításon kívül. És akik odavannak a magas üléspozícióért.
Polo, Fabia, Yaris a kereséskor nem akadt fenn a hálón, ám az első kettővel rokon SEAT Ibiza is érdekes partner lehet, a japánpártiak meg nőies Nissan Micrát, komor Mazda2-t is vehetnek jó eséllyel teljes megelégedésükre. Az Opel Corsa racionális választás (van kisebb, 1.0 literes motorkával is), az lehet a Fiat Punto, a Citroën C3, a Peugeot 206 és a Renault Clio is, ha kidugja a strucc a fejét az olasz és francia autót nem veszünk, mert azok elromlanak című homokból.
A legfiatalabbként talált, 2007-es (tágas, de elég olcsó hatású) Hyundai Getz fehér holló, a másik koreai, a keretbe 1.4-esként is beférő (szintén igen olcsó kivitelezésű, futóműre és kormányra is elég gyenge) Chevrolet Aveo fekete – a 22 ezer kilométeres példány azért biztos megérne legalább egy megtekintést.
Több autónál is úgy tört el a rugó, hogy a rugó tányérról leesett, és a kerékre zuhan a karosszéria. Kormányozhatatlanná válik a kocsi. Volt akinek a fékcsövét is megrongálta. Na ez ha nagyobb sebességnél történik. Ráadásul nem is nagy megtett kilométer óraállású autóknál. Van egy bizonyos oldal , rendszeresen jelentkeznek újabb emberek akiknek szintén ez a hiba jelentkezik, és már jön a rugótörés a fiatalabb évjáratoknál is. Írd be a keresőbe, hogy „rugótörés álmában „, pontosabb képet kapsz, hogy mivel jár ez a fusionnál. Lehet a mercinél máskép jelentkezik ez a hiba, ott nem balesetveszélyes. Mindenki saját maga döntse el mit vállal be.
Ha sokan fejre álltak volna akkor lépett volna a Ford is. A rugótörés általában nem jár balesetveszéllyel, mert a legvékonyabb helyen szokott eltörni, tehát a végeken, amit sokszor észre sem vesznek. A rugó ha eltörik akkor sem áll fejre az autó, csak extrém esetben, mivel alatta mindig van egy gumituskó.
” Más olcsóbb kocsiknál is megnéztem, és azt tapasztaltam elmehetnének hozzájuk tanulni. ”
Ott meg más gondok vannak 😉
Annyira pitiáner hibák ezek pl a Mercedes 180K motorjaihoz vagy a BMW környezetvédelmi leffentyűjéhez képest, ahol több százezereket fizetnek a tulajok, egy ilyen rugó pedig max 20.000 Ft,és ha fontos a biztonság akkor cseréld ki néhány tizezerért a rugókat egy másik gyártmányra aztán szeva. Többet nem ér ez a dolog, kár fennakadni 3 tankolás árán, gondolom ennyit megér a család biztonsága, vagy nem?
„A Ford minőséget, megbízhatóságot hirdet”
Mindenki azt nyomatja a hirdetésében amiben gyenge. Lásd politikai hirdetések.
Csak tudod a fusionoknál eléggé sok autónál eltörik. A te véleményed kb a Ford embereinek véleményét tükrözi. Ha a családoddal esetleg fejre álltál volna egészen más véleményed lenne egy rugótöréssel.
Az esővíz elvezető valóban nem biztonságtechnikai gond, csakhogy egy új autónál, Fordnál fordul elő. Ha valami kínai vacaknál fordulna elő persze más lenne, azok még most tanulják az autógyártást. A Ford minőséget, megbízhatóságot hirdet, és még ezt az egyszerű dolgot sem tudják jól megcsinálni. Más olcsóbb kocsiknál is megnéztem, és azt tapasztaltam elmehetnének hozzájuk tanulni.
Inkább ott látom a hibát, hogy: „Alig használt kisautók egymillió forintig”
Egy 100.000 km-t futott 10 éves kisautóra nehogy már helytálló legyen a fenti cím.
Szóval keveset futott ez véleményem szerint 30.000 km. alatt a fiatal meg 3 éves korig.
Valahol meg kell húzni a határt, mert akkor ha a 105.000 km-es benne lesz a listában akkor az ilyen trollok azt hiányolják majd hogy a 106.000 km-es miért nincs benne, meg a 111 LE-s?
Elmondom neked, hogy nekem van Mercedes is amin eltőrt a ugó, és van smartom is ahol szintén, az esőviz elvezető meg a legkisebb hiba.
Van E90 BMW-m is és annak a múlt héten a vízhűtő ventilátora ment tönkre. Csak a szerencsén múlt hogy nem főztem meg a motort, mivel nincs visszajelzés, hogy nem működik, és vízhőmérőt egyáltalán nincs az autóba, bezzeg a rendszámtábla világítás ha működik akkor tud sípolni :/
Teljesen igazad van!!!
Suzuki Swift 1,5 VVT. 105 ló, változó szelepvezérlés, megy mint a disznó. És megvan millióból már GS felszereltséggel is, amiben 6 lufi, klíma, ülés -és tükörfűtés, ABS, keyless system, meg mittudomén még mennyi szar benne van.
A 2005-ös Ford fusion nem igazán jó választás. Nagyon sok autónál eltörnek (2004-2006-os évjárat közül) az első rugók. Most már kezdi a Ford is elismerni, mert vállalják a javítási költséget. Igaz vissza nem hívják őket, míg halálos baleset nem lesz belőle. Sok autósnak lassú tempónál, vagy álló helyzetben tört el. Volt akinek a gumiját is kivágta az eltört rugó. Másik hibájuk az első szélvédőnél az esővíz elvezető elválik a szélvédőtől,és nem látja el a funkcióját,esztétikai, értékcsökkenést okozó hiba. Továbbá olyan büdös szag áramlik az utastérbe a biztonsági öv nyílásain, amely elviselhetetlen. Hasonló hibák vannak a fiestáknál is. Kinézetre valóban nem néz ki rosszul, de gondolom nem azért vesszük az autót, hogy a garázsban nézegessük. Biztonságos autózásra vágyunk.
Ez az összefoglaló is egy nagy vicc! Ez is csak arra volt jó, hogy legyen egy friss cikk az oldalon a témában. De hogy a vásárlójelöltet nem viszi előre, az is biztos…
„semmiképp sem érdemes márkákban, típusokban gondolkodni, használtautó-vásárlásnál az adott példány állapota az elsődleges, s az ismert előélet.” – ennek ellenére a szűrőt állítsuk be 100.000km-re és 10 évre. És azokból vegyünk állapotot. Egy 2005-ös 90.000-et futott 206-os pözsó az átmegy a képzeletbeli rostán, de egy 2002-es 1.3VVT-i Yaris 101ekm-el már nem… Vicces.
Vagy ne legyen több 100LE-nél, ezért zárjuk ki pl. az 1.5-ös Coltot mert az már 109LE. Mondjuk az 1.3-as még odaférne a listára a 95LE-vel, de abban meg már félelmetes 105.000km van…
Vicc ez a ‘cikk’ úgy ahogy van.