Alig fogyaszt a leggazdaságosabb Passat

3,7 literrel is megelégszik a VW Passat BlueMotion

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban már rendelhető a legtakarékosabb VW Passat. A BlueMotion változat négyajtósként és kombiként is elérhető.


A Passat BlueMotion esetén a hatékony üzemanyag fogyasztásról egy 1,6 literes, 120 lóerős TDI gondoskodik, amely 250 Nm forgatónyomatékot teljesít 1750-3000 1/perc fordulatszám-tartományban. Váltója hatfokozatú kézi, a négyajtós változat 10,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra. A kombi kivitelnek 0,2 másodperccel tovább tart a 100-as sprint, maximális tempója pedig 2 km/órával kevesebb.
Hirdetés
A BlueMotion modellek a hatékony hajtáslánc mellett aerodinamikai módosításokat is kapnak. Alapfelszereltségként 16 colos "Copenhagen" névre keresztelt könnyűfémfelnik és aerodinamikailag optimalizált hűtőrács kerül a Passat legtakarékosabb dízelére. A kis fogyasztású modelleket a hűtőmaszkon, az első sárvédőkön és a csomagtartó ajtaján elhelyezett BlueMotion logóról lehet majd felismerni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Teljesen reális amiket írsz.
    Olyan nevetséges hírekkel jönnek, hogy a gyerekeken kívül senki nem veszi őket komolyan.
    Szuper olajzabáló Tsi-k, 1 literes 270 lovas porszívó motor meg unalmas makett formák.

    A 600.000 kilométert futott 1.2-es Tsi tesztet várom, ara nagyon sokan kíváncsiak leszünk.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    3,7 litert 100 kilométeren egy Lupo képes fogyasztani, nem egy 1500 kilós Passat.

    Szerintem kizárt, hogy ennyit fogyasszon vegyes használat mellett. A gyári fogyasztási értékek tök jók, kár hogy semmire nem valók.

    Lakott területen kívül 80 körül lehet elmegy 4,0-4,5 l gázolajjal 100km-en. Városban 5,5-6 liter körül, autópályán megint csak 5,5 körül.

    Pár év múlva a spritmonitor.de, vagy fuelly megmondja 🙂 De tuti nem 3,7 liter/100km lesz.

    Lásd

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&exactmodel=blue&powerunit=2

    Az előző (?) bluemotion passat fogyasztása. A legtöbb átlag 5,1 és 6,2 között van. A legtöbb felhasználó átlaga 5,7 l/100 km. Ha jól emlékszem, ennek a modellnek a fogyasztása gyári adat alapján 4,2 l/100km kellene, hogy legyen.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Ilyeneken nem nagyon érdemes vitatkozni, mert egyrészt nem tudunk valós adatokat, másrészt mindketten inkább a szubjektív véleményünket mondjuk.
    Annyit azért elmodnok – ha már az 1%-ot említetted (bár szerintem nincs annyi 🙂 – hogy 1%-ból az USA közvéleménye felmérhető nagyon nagy pontossággal. Persze ehhez az kell, hogy az az 1% reprezentatív legyen, nálam ugye nyilván nem az.
    A fiatal német autókból az egyszerű autószerelő nem nagyon él meg, hiszen azokat a garancia miatt jellemzően márkaszervízbe hordják. A sok 320D-t meg azért hozzák be, mert jó, megbízható autó, 10 évesen is egyben van. Minden hiedelem ellenére olcsó az alkatrész is hozzá.
    Igazából egyik márkával sem lehet nagy probléma, hiszen ha lenne, a mai piaci versenyben nagyon lemaradna. Úgy sem lehet kategorizálni, hogy német, francia, olasz, japán, stb. Legtöbb esetben nagy nemzetközi vegyes vállalatokról van szó. Pl. mennyire japán a Nissan, amiben francia motorok vannak? És mennyire francia a PSA? Honnan tudjuk, hogy melyik részt tervezték japán mérnökök? A Renault összedolgozik a Mercivel. A PSA a Forddal közösen fejleszti a HDI motort. A PSA összedolgozik a BMW-vel is (1.6 THP). A franciák a Mitsuval is dolgoznak közösen. A VW-t talán nem kell ecsetelnem. A Suzuki szerződésben van a Fiattal. A Fiat közben az amerikaiakkal. Mennyire kóreai a néemetek által tervezett (köztük egy magyar is) és Szlovákiában gyártott KIA? A Toyotából állítólag az a jó, amit a törökök (!) gyártanak, stb.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    [i]Azt is megfigyeltem, hogy a legtöbb autószerelőnek német autója van.[/i]

    Pontosabban a legtöbb autószerelőnek, akit ismersz, gondolom. És ez aligha érheti el az ország autószerelőinek akár csak 1%-át. 🙂
    Egyébként az enyémnek is egy gyönyörű őreg Golfja van, még azokból az időkből, amikor valóban népautókat gyártottak és nem pénznyelőket.
    Ugyanakkor a szerelők többsége a modern német autókból él. Azzal pedig hogy vagonszámra hozzák be a 10 évnél öregebb BMW-ket, és egyéb prémiumnak látszó német romokat, amikben feszíteni és hamisan valakinek érezni tudja magát a gatyájából kilógó seggű panelproli, minden valamire való szerelőnél napokat nőhet a várólista. 🙂

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Ez így van, a régről megmaradt márka jó autókat gyártott múltja. Az autók külsőleg mindig úgy néztek ki mint ami egyben van, és talán ez így is van kívülről. Amiről itt én írok az az autó motorja, váltója. Ez az ami nencs egyben.
    Te még nem találkoztál valószínű olyan TSI-vel amivel sok a gond, én sokkal találkoztam. Túl sokkal, nagyon nagy költséggel javíthatók voltak.
    A legtöbb autószerelőnek körülötted VW van addig míg az alkatrész nem kerül nekik többe mint amit a kocsi ér.
    Utána nem biztos hogy VW lesz nekik.
    Én sok VW mániást ismertem, sőt ezt remélem Kempelen is olvassa, egyszer én is rákívántam egyre :)))
    És ezt nagyon komolyan mondom örülök hogy nem vettem, a gatyámat kifizettem volna alkatrészre valószínű, mivel utána ugyan ilyen autókhoz volt szerencsém szervizben, nagy alkatrészköltségű javításokkal lehetett kivavítani ezeket. Most is van egy gazdag ismerős akinek elege lett a VW-ből, ő mondta hogy így van és japánt vett.
    A VW pár évvel ezelőtt kijelentette, hogy emeli a presztizsét a márkának, ezért lettek drágábbak, és ezért csúszik le az Audiból a prémium hatás.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Ha a prémium az Audi, BMW, Merci, akkor a VW nem prémium, de – főleg az új Passattal – igencsak közelíti az említett márkákat. Magyarországon nagy a márka presztizse. Ez sok év, több évtized alatt alakul ki. Hogy hogyan és miért, arról lehet vitatkozni. Az biztos, hogy rengeteg cégvezető, polgármester, és további magasabb beosztású vezető jár Volkswagennel. A vezetők főleg Passattal, és a “pórnépnek” is mindig jutott Golf, Vento, Bora, Jetta, futkosó autónak esetleg Polo. A kisbuszok pedig VW Transporterek, ha éppen nem Ford Transitok. Nekem soha nem volt saját tulajdonú VW-m, de cégesként sokat vezettem. Mind sokat bíró, megbízható autók voltak. Hármas Golfból hármat-négyet is “szaggattam” a világból kiment minden különösebb gond nélkül. Jelenleg 1.4 TSI VW-k vannak a munkahelyemen. Elég magas darabszámban mennek 2-3 éve minden gond nélkül. Azt is megfigyeltem, hogy a legtöbb autószerelőnek német autója van. Akik hirtelen eszmbe jutottak az ismeretségi körbő, azoknak Audi, BMW, VW, ne jó van egy suzukis is 🙂

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Abban igazad van Kempi, hogy nem vagyok VW fan. Annak köszönhető, hogy annyi szar VW láttam és -öltem- is bennük, tudom milyenek. —————-Ez nagyon jó————:))

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    -A nagy kijelentésekkel meg légy óvatos, mert egyszer csak nem lesz már netre sem pénzed. Mondjuk sokat nem fogok vele veszteni.
    Most ez mi, nyilvánosan fenyegetsz? vagy azt hiszed hogy a konszern megpróbál keresztbe tenni nekem?
    Vicc. Én nem vagyok macskajancsi mint te, hogy csak a neten böfögök itt, ami rád vall.
    Szemtől szemben gond nélkül elküldök bárkit, a konszern embereit is.
    Ők semmibe vettek, én is azt teszem velük, de ettől függetlenül megbízhatatlan autókat gyártanak, és akik megveszik ezeket azok még egyszer rá költhetik az autójuk árát szervizre. Ez a valóság.
    Jegyezd csak a hibákat kisokos, úgyis csak ezen a nyelven megy ez neked , és óriási veszteség ér valakit ha nincs kötőjel meg nagy betű. Biztos nem értik az írásom.
    Szerintem itt kiderül kit nem értenek és az nem én vagyok, hanem a te mániád.
    Te ömlengsz, te vagy megveszve, úgy hogy másokat is leszólsz hogy megvédd a márka becsületét.
    Ne hidd ha beperelne valaki az írásomért, én nem perelném vissza akár másért is.
    Itt a lehetőség, de azt garantálom, élete végéig nem fogom békén hagyni.
    A fika szó az én szótáramban nincs benne, csak a magadfajták használják, élj vele, nyilvánosan, normális ember az ilyen alakokat nem veszi komolyan.
    Amúgy meg ha vágysz egy ilyen autóra vedd meg hitelre ha másképp nem megy és váljon egészségedre, hisz bele vagy betegedve látszik.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Nem prémium, de a kategórián belül a legjobb szerintem a gyártási minősége, nagyon jók a motorjai, és nagy a presztízse is. Ezért hajlandóak sokan felárat fizetni a Volkswagenekért. Ami szerintem rombolja a márka hírnevét, az a megbízhatóság, és sokan panaszkodnak a szervizekre is. Én azért elfogadnék egy ilyen Passatot, nekem tetszik.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    A Passat még mindig nem prémium. Egy bézs színű belsőtől, nem lesz prémium egy autó.
    Hihetetlen, hogy hogy lehet ennyire túlmisztifikálni egy kommersz márkát.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Én is szoktam itt vitatkozni sok emberrel, néha merőben más a véleményünk. Eszemben sincs bárkit lehülyézni. Meg értelme sincs az egésznek.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    A piac? Hagyd már… Attól, hogy legyek milliárdjai imádják, attól még te sem eszel tehénszart. Inkább nézz körül a népítéletekben, mennyi rémtörténetet ír az istenített piac keresleti szereplői ezekről az ultramodern széthulló olajzabáló motorokról… Az önbizalmadról meg annyit, hogy van egy olyan axióma, minél többet tanul az ember, annál kevésbé biztos a tudásában és annál könnyebben fogadja el más érveit.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Ebből már nem jössz ki jól öreg. Ezek szerint profi fikagép vagy. Én sem vagyok márkafüggő. Nincs pl. VW csoportos autóm. Hülyeség ellenes vagyok. Így akadtunk össze.

    A “yarisos” nagy betű, kötőjel.

    Szerinted melyik a kedvenc márkám, ha már annyira tudod, hogy márka-őrült vagyok?
    A nagy kijelentésekkel meg légy óvatos, mert egyszer csak nem lesz már netre sem pénzed. Mondjuk sokat nem fogok vele veszteni.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Az vagy, ahogy írsz. Ha helytelenül, és ezt még el is bagatellizálod, akkor pl. bunkó.
    Tanulj meg helyesen írni öreg, mert aki írni sem tud, az vélhetően olvasni sem, akkor meg mi alapján kritizál bármit is, történetesen egy cikket?

    Szóval általános 1-4 osztály, indulás. Lesz dolgod.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Vártam ezt a vicc idézetet, de sajnos megint nem voltál pontos. Ő ugyanis szembe ment a forgalommal, a piac pedig azt igazolja, hogy a hülyeségeitekkel ti haladtok a rossz sávban, a tényekkel szemben.Tudod, amikor a hülyeség szorgalommal párosul és ilyen számban reprezentáljátok az ostobaságot, akkor tűnhet ez szélmalom harcnak a dolog, de nem az.
    Szerencsére semmi gond az önbizalmammal, ha sokat tanulsz neked is lehet ilyen.
    :-DDD

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Én csak egy ostobának az írásait olvasom.

    Abban igazad van Kempi, hogy nem vagyok VW fan. Annak köszönhető, hogy annyi szar VW láttam és öltem is bennük, tudom milyenek.
    Szerencsésnek mondhatom magamat mert a legszarabb autóm is jobb volt mint az akkori fosvágenek.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Így kombiba szép ez az autó, ennek ellenére kicsit marketingre optimalizáltnak tűnik 🙂 . Nem tudom mennyi a felára a “normál” változatokhoz képest, de biztos lesz aki kiköhögi. Ha a 3,7 liter nem is reális 4-5 liter között biztosan el lehet közlekedni vele. Én a dízelektől mindig is a közlekedési szokásaim (sok város, rövid táv) miatt féltem, egyszer sikerült is eltömítenem egy részecskeszűrőt 🙂 . Ha valakinek jobban passzolnak a dízelhez az autózási szokásai nem biztos, hogy rossz vétel ez az autó! Hozzáteszem árakat nem néztem 🙂 . Elromlani pedig minden el tud, legalább annyi múlik az emberen, mint a technikán (vezetési stílus, megfelelő karbantartás, stb.).

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Persze, meg Jóska bácsi is a sávjában minden szembejövőt lehülyézett, mikor egy vasárnapi délutánon életében először merészkedett autópályára. 🙂

    Amúgy irigylem az önbizalmad, hogy magadat Galilei szintű géniusznak tartod…

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Akkor olvasd el a használt yaris-os hozzászólásaimat.
    Sajnos ott is sok a hiba, a Toyota is árnyéka régi önmagának.
    Sajnos a VW konszern meg még rátesz egy lapáttal, szerintem ezért gyártanak hulladékokat, mert nem ismerik el költségcsökkentési meg haszonszerzési célból. Nehogy azt hidd hogy én márkafüggő vagyok mint te, én csak az aljasságot nem bírom szó nélkül én ilyen vagyok, és hidd el bárki is vagy a tiédbe, sőt bárkinek, a főnökömnek is a szemébe mondom hogy mennyire értékelem, ha az állásomba kerül is ez akkor is. Gerinctelenség, köpönyegforgatás, ez jellemzi az embereket sajnos. Ezeket nem rád értettem, mert nem ismerlek, de a márkaőrületed nevetségessé tesz.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Az “úgy is” egy szó: úgyis.
    A személyneveket nagy betűvel írjuk: Octavia
    A” Check enginet” kötőjeles: check engine-t.

    3 mondatot sem tudsz hiba nélkül leírni. 3 mondat, 3 hiba. Szerinted? 😀

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Bizony, lehülyézek minden hülyét.
    Mi a tömeges panasz?
    2 millióból mennyi a tömeges?
    Bármi, bármikor elromlik, a Toyotákban meg nincs fék. Mégse fikázod őket ugye? 20 milliót hívtak vissza, arról mi a véleményed? Páran meg is haltak bennük, arról mi a véleményed? Ja, hogy az média heck?

    Kollégád nem az egyetlen, aki így járt. Minden bizonnyal bosszantó, hiszen legalább 10 percet kell a garanciális javítással töltenie. Más márkáknál ilyen hiba elő sem fordul. Soha.

    Bizony lehülyézek mindenkit, aki hülyeségeket hord össze. Most pl. téged.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Ugyanez a dízel motor 105 Le-vel egy kollégám új octáviájában 20ezer km-nél feldobta a Check enginet.
    Vicc hogy ennyi km-nél már ez van, a java csak ez után jön úgy is.
    Billogos Kalányos Kempelen meg odavan, nem bírja nézni a tömeges panaszokat, folyamaosan hárít, lehülyéz, ez az ő szintje.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    Tamás, ennél azért több kellett volna. Két legyet ütöttél volna egy csapásra:
    – a lenti, alattam böfögő 3 hülye csendbe marad
    – tényleg olyan komolyabb hatást kelt, ha van benne valami, ami nem prospektus ízű

    Amúgy így is jó, hiszen erre mondják, hogy rövid hír, de látod, a szarrágcsáló mesterhármas már beindult.

  • 2017.10.28. at 17:42
    Permalink

    [i]aerodinamikailag optimalizált hűtőrács kerül a Passat legtakarékosabb dízelére.[/i]

    Szóval az eredeti Passatnál sz@rtak az aerodinamikára a hűtőrács tervezésénél… Imádom az ilyen marketing szövegeket, az viszont ritka, hogy egy prémium autó vásárlóját nézik ennyire ostobának. Bár lehet, hogy tudhatnak valamit… 🙂

Vélemény, hozzászólás?