Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz ki az olasz prémiummárka termékeiből az ember, akinek a keze alatt a valaha volt legszebb SEAT modellek formatervei születtek
A spanyol születésű Alejandro Mesonero-Romanos számos márkánál megfordult már: 1995-ben igazolt a SEAT-hoz, ahol testvére már 10 éve dolgozott, 2001-ben már a Renault-hoz szerződött, ahol például a Laguna Coupe fűződik nevéhez. 2009-2011 között már a Renault-Samsungnál, Dél-Koreában dolgozott, majd 2011-ben tért vissza a SEAT-hoz. 2020 júliusában a Renault-hoz is visszatért Laurens van den Acker felkérésére, most viszont egy új márka érkezett portfóliójába. A keze alatt készül majd a jövő Alfa Romeóinak a dizájnja. Ez is fontos lépés a Stellantis Alfa-megmentő tervében, a külső megjelenés ugyanis az egyik legfontosabb szempont a vásárlóknak. Mesonero-Romanos nemzetközi tapasztalatai és korábbi sikerei felkeltették Jean-Pierre Ploué, a Stellantis dizájnfőnökének figyelmét, aki a közös munkát az Alfa Romeo egyik nagy kitörési lehetőségének látja.
Az olasz prémiummárka ugyanis egy megújulás, mondhatni: elektromos forradalom előtt áll, ami a küllem terén is változásokat kell, hogy hozzon, megőrizve a cég sikereinek emlékét. Itt jön a képbe Mesonero-Romanos, aki nem csak Ploué, de a jelenlegi dizájncsapat szerint is alkalmas arra, hogy megtalálja a legjobb vonalakat.
"Alejandro nem csak remek szakember, hanem egy jó gondolkodásmóddal megáldott vérbeli autórajongó, aki csodát tett a spanyol márka autóival is. Ezért örülök, hogy a csapat tagja lesz az Alfa Romeo közelgő kihívásainak idején. A közös munka reményeink szerint a cég hosszútávú sikereihez vezet majd." - tette hozzá Jean-Pierre Ploué.
Elég furcsa kép kezd kirajzolódni a Stellantis márkáknál a vezető tervezők tekintetében.
2 fő vezető tervező van:
– Ralph Gilles, aki az alábbi márkákat fogja össze: Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Maserati és Fiat Latin Amerika;
– Jean-Pierre Ploué, aki az alábbi márkák megjelenésért felel: Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel/Vauxhall és Peugeot
Valahol ez alatt helyezkedhet el: Stellantis Dizájn Studió, amit Klaus Busse vezet
Márkák formáiért felelősek:
Peugeot – Matthias Hossan
Citroën – Pierre Leclercq
DS – Thierry Metroz
Opel – Mark Adams
Fiat/Abarth – François Leboine
Fiat Commercial/LCV – Jean-Pierre Ploué
Alfa Romeo – Alejandro Mesonero-Romanos
Lancia – Jean-Pierre Ploué
Jeep – Daniele Calonaci
Mindenhol azt lehetett olvasni, hogy a Stellantis egy „egyenrangú” egyesülés az FCA és PSA között, de a neveket elnézve kevés olasz szerepel a vezető tervezők között. Calonaci pedig nem is olasz márkáért felel… Pedig korábban a JEEP mellett az Alfahoz is kinevezték. Alberto Dilillo-t is vissza fokozhatták a Fiat/Abarth márkánál.
Értem, hogy változik a világ és várjuk ki a végét, meg most jönnek az új modellek, de elég érdekes a felállás. Ha csak az Alfa-t nézzük, hol van már Italdesign – Giugiaro, Ermanno Cressoni, Walter De Silva, Andreas Zapatinas, Wolfgang Egger vagy Marcon Tencone? Illetve Enrico Fumia (Lancia), Chris Bangle, Peter Davis (Fiat), Michael Robinson (Fiat és Lancia)?
Illetve a 90-es évek szépsége hiányzik, amikor a Fiat, Lancia, vagy Alfa C.S. versenyzett Pininfarinával, Italdesignnal vagy épp I.DE.A-val…
Várom a különleges és szép megoldásokat, de ennek a csapatnak is 2-3 év kell, mire tisztán a saját munkájuk megjelenik.