Jól mozgott a Geely újdonsága a bóják közt(Fotó: Youtube.com/km77.com)
Kicsi kínai ügyesen kerülgetni bójákat, mondhatnánk gúnyolódva, ha tényleg egy kicsi autóról lenne szó. A Geely Galaxy E8 azonban 5,01 méter hosszú, 1,92 méter széles és több mint két tonnás. Éppen ezért meglepő a kiváló kezelhetősége a hirtelen kikerülési manőver során, a legjobb sikeres próbálkozás 82 km/órával történt. Ezt érdemes összevetni a BYD Han 70 km/órás, illetve a Mercedes-Benz EQE 74 km/órás eredményével, amelyek a szabályrendszer szerint bukásnak számítanak, hiszen a sikerhez legalább 77 km/órával kell abszolválni a próbatételt. Hozzá kell azonban tenni, hogy a jávorsazrvasteszten komoly hátránnyal indulnak a nagy és nehéz autók, ám ez valahol jogos is, hiszen az utak sem lesznek varázsütésre szélesebbek attól, hogy nagyobb autó közlekedik rajtuk, illetve a fizika alapvető szabályai sem változnak a megemelkedett tömegre tekintettel. Az alábbi videón láthatjátok, hogy milyen az, amikor egy villanyautó a belsőégésű motoros konkurenseknek is az orra alá pirít, a többi két tonnás villanymonstrumot pedig egyenesen porig alázza a bóják között.
Ezért kellett eladni a Volvo-t a kínaiaknak hogy „porig alázzanak” lassan mindenben a konkurenciát.
Előfordulhat hogy le is tarolják idővel a nyugati piac jó részét is.
Nyugodtan tökön lőheti magát minden nyugati gyártó aki nem vette meg előlük, nyerhettek volna hosszú éveket, évtizedeket is maguknak…
A fosvágen konsszern az Audival az élen (persze mások is) bezsebelte a Volvo korábbi piacátmost meg szépen visszaüt rájuk.
Akkoriban agyonvásárolták magukat, szépen meg is vehették volna a Volvot is…
Az biztos hogy a Nissan sem volt észnél mikor a Tesla berobbant, nekik is a Leaf-en túl kellett volna látniuk.
A kínai piac pont a hazait vásárolja mostanság, nem hinném hogy a diktatúra győzte volna meg őket ez irányban hanem a hazafiság.
Ez Európában hol marad? ilyen árakon….meglátjuk…
Rengeteg marhaságot írtál.
A Volvo annak idején eladta a személyautórészlegét a Fordnak mert egyszerűen nem volt elég erőforrása az intenzív versenyhez.
A kapott pénzből megvette a Renault Trucksot (nekik a Nissan megmentéséhez kellett a pénz), és így a Volvo Trucks a világ egyik vezető tehergépjármű-gyártója.
A Volvo Carsba a Ford rengeteg pénzt és tudást tett (meg kapott is pl a biztonság terén), de amikor megszorult (és elkapta a korlátolt nemzeti hév), a OneFord projekt során eladták. A Geely pedig annyi pénzt tett a Volvóba mint még senki, a márka pedig erőseb mint valaha.
A Geely felvásárlással párhuzamosan a Saabot eladták egy lelkes de pénztelen és töketlen Európai tulajdonosnak aki mindössze egy év alatt csődbe is vitte (azért közben elégetett 1 milliárd eurót, amit az Európai Beruházási Bank nyújtott, gondolom svéd állami garanciával). Szóval ennyit a nemzeti műmájerkedésről.
Ami pedig a valós piaci helyzeteket illeti. Kínán még mindig rendesen keresnek az importmárkák. A VW stabil második évi bő 2 millió autóval, ami az EU-s eladásai duplája.
Ehhez képes a BYD-nek jó ha 30.000 eladott autó összejön az év végéig. A MG jobban áll, de ebben benne van a „hazai” brit piac is (és rengeteg bemutatóautó).
Szóval az európai márkák eladnak 3-4 millió autót Kínában, a kínai márkák meg eladnak 150.000 autót Európában. Neked úgy tűnik rosszul jár Európa a kínai kereskedelemmel?
Neked úgy tűnik rosszul jár Európa a kínai kereskedelemmel?
Hosszabb távon abszolút rosszul.
A kínai gyártmányok kínában már tarolnak, a nyugati, koreai ,japán meg lassan zárja be az ottani gyárait, sőt vonul ki a piacról. Ez mindent elárul.
Annyira jók a kínai autók hogy már kezdik /bármi áron/ leigázni a világpiacot.
Dél Amerikában, dél Afrikában már trendforduló van, jön a többi piac is.
Megtörtént ez az elektronikai piacon is, itt is meg történhet.
A nagy európai, amerikai márkák csak loholnak mint a rohanó sánta kutya, egyedül a Toyota következetes már hogy mindent fejleszt, hidrogénes is…
Magyarországon az audinál már elkezdődött, létszámstop van a gyártásban, nem tükrözik 2X-esére a gyárat amit 10 éve még akartak. A merci még hasít de a felhők gyülekeznek az elektromos suvjaik nem futnak jól, a BMW idejön már lassan termel de csak elektromosat…
Eddig egyik sem épít saját akkugyárat itt!!!
Amikor a csillagot vagy épp a propellert és a karikát már nem lesz menő terelgetni (szerintem már nem) akkor a márkaérték szépen csúszik le.
Ezek egyik sem következetes gyártó, nem Toyota szint (ott legalább bevállalták hogy lemaradtak az elektromos trendről, de behozzák a lemaradást a technikában.
Én másképp látom mint te, lehet hogy a számok amiket írtál valósak, de a trendek mást mutatnak…
Az elmúlt 10 év arról szólt, hogy az importgyártók szénné keresték magukat a kínai piacon. Fogták az öreg kifutó modelljüket (ami már rég kitermelte a ), leolcsósították meghosszabították a padlólemezét (mert az elején akinek autója volt, annak sofőrre is telt) és szépen taroltak a piacon (sőt a Passat esetében még vissza is hozták mint Superb, és taroltak az olcsó taxilimuzinok piacán).
Ennél jobb üzlet nincs.
Japánnal is kereskedünk pedig a japán autópiac a legellenségesebbek egyike, nemcsak a tömény nacionalizmus, a felfoghatalanul erkölcstelen védintézkedések (pl NAV razziák az importőröknél és kereskedőknél), de egy iszonyatosan versenyképes autóipar. Japánban jelenleg nincs importmodell a top50-ben.
Eközben, még ebben a hónapban is százezerszámra adnak el német márkás autót Kínában, a BMW, Mercedes, Audi, VW legnagyobb piaca Kína ebben a pillanatban. Nem látok friss adatokat a dél-amerikai és afrikai piacokról, de ezek többsége eleve nem nagy (Kínában a VW több autót ad el egy hónap alatt mint Braziliában egy év alatt, pedig ott is piacvezetők), ha van friss adatod a ezekről a piacokról linkelt be, mert érdekelne.
„Szóval az európai márkák eladnak 3-4 millió autót Kínában, a kínai márkák meg eladnak 150.000 autót Európában.”
És szerinted ez így is marad? Itt megáll a dolog? Nem lehet esetleg, hogy a jövőben a kínaiak európai eladásai nőni fognak, az európaiak kínai eladásai meg csökkenni? Te a föld alatt élsz, hogy nem tudsz arról, hogy a Renault, a Fiat és a Skoda otthagyta Kínát, Carlos Tavares meg kínjában össze-vissza nyilatkozik, hogy ők is otthagyják, de inkább mégse, vagy inkább mégis… Ha a BYD Kínában az élre tudott állni, más kínai gyártók is lenyomhatják odahaza a VW-t, és amikor már az első 5-ben se lesz benne, talán neked is leesik, hogy visszakapaszkodni ők már sose fognak…
Értem ami mondasz, de én nem látom súlyosnak ezt a problémát. A jelenlegi 30:1 arány ha csak kiegyenlítődik, még akkor is sokkal jobb az arány , mint pl Japán esetében.
Az hogy a franciák nem álltak neki fejleszteni az legyen az ő bajuk, elhiszem hogy próbálnak sírni a Macron felé, de a VW vagy a BMW példája mutatja, hogy a fejlesztések biztosítják a sikert a kínai piacon, az egyetlen különbség hogy nem lehet többé túlélni 20 éves műszaki megoldásokkal.
Semmi sem garantálja azt sem, hogy a BYD példáját bárki más is követni fogja a kínai gyártók között. Jelenleg egyedül a Geely rendelkezik igazán versenyképes technikával, és ez a két gyártó átlépett egy sor márkán amelyek sokkal nagyobb múltra tekintenek vissza, de nem fejlesztenek. Amennyire én látom az MG is inkább csak agresszív mint élenjáró, ami lehet hogy azért fog hatalmasat szólni mert a rengeteg beregisztrált autót egyszer el is kellene adnia a kereskedőknek.
Egyelőre úgy néz ki a BYD esetében egy darab igazán telitalálat modellt kínálnak (Atto3) Európában, és ez is adja a márka európai eladásainak döntő többségét. Az összes többi modell kicsit mellé megy (pl lépcsőshátú, vagy a Tang nem igazán európai léptékű, cserében drága).
Az EU a belső versenyről szól, és csak úgy simán nem lehet külföldi márkákat lekorlátozni ha azok betartják az alapvető szabályokat (ha jól tudom épp ezt vizsgálják most a Bizottságnál, ha igazak a hírek). Ha valamivel meg akarják védeni, az eddig mindig a magasabb szintű (környezetvédelmi vagy biztonsági) követelmények bevezetése révén sikerült. Ahhoz hogy pl védővámot tudjanak életbe léptetni, rá kell bizonyítani hogy dömpingáron próbálják eladni az autókat.
Neked ez a „fejlesztés” dolog a mániád, biztos az oviban is az volt a jeled. Mi van, ha a fejlesztés megvan, viszont nem baráti az autókon az árcédula? Mi van, ha egyszerűen csak nem sikerül egy márkát megfelelően pozícionálni a mezőnyben(pl. nem tudják lenyomni a népek torkán, hogy az Alfa egy prémium brand)? Esküszöm, neked mintha abszolút nem számítana a vételár, soha, semmikor nem említed, csak fejlesztés legyen, lehetőleg fejlesztéssel tálalva, fejlesztés-szósszal nyakon öntve. Aztán a vége meg annyi, amennyi.
Ha valaki inkább agresszív, mint élenjáró, az miért baj? Próbálod eladni valahogy a portékát, ki így erőlködik, ki úgy, a tisztes középszernek ugyanúgy van helye a mezőnyben, mint az élmenőnek, ami meg lehet, hogy túl drága és ezért bukik meg.
Igazából a német az egyetlen nemzet, ami (egyelőre még) sikeres Kínában, nem kéne elferdíteni a dolgokat, hogy „az EU-gyártók milliószám adnak el Kínában autókat”. Olasz sehol, francia sehol, angol gyakorlatilag nincs is, a svéd meg „hazai”. Totál h***ének nézed a másikat, már sokadszorra…
a jávorsazrvasteszten
Zöld:
https://autopro.hu/gyartok/a-ford-korabbi-uzemeivel-terjeszkedik-a-byd/936019
szerintem ez elmond valamit Dél Amerikáról is….
Valahol olvastam hogy az elektromos buszpiacon már nagyon ott vannak…
én számokat nem keresek csak cikkeket olvasok pl arról hogy már az Audinak sem a Tesla a követendő példa (nem tőlük félnek leginkább már) hanem a kínai prémium autók…
Én közben megtaláltam: https://raycee1234.blogspot.com/2023/04/brazil-passenger-car-sales-2023-jan-mar.html
Azért a veszélytől messze van a BYD jelenleg.
Nem árt a tényeknek is utána olvasni (remélem a fenti blogger nem csak kamuzik, de ahol össze tudom vetni ott pontos amit ír).
Az hogy a Ford elqrta, a túlzott nacionalizmus hibája. Attól még a VW és a FIat köszöni szépen remekül elvan. A Volvo eladása magával vonta az európai gyengélkedést (csökkenő méretgazdaságosság), az Európai modellek jól fogytak Dél-Amerikában, Kínában, Ázsiában, így idővel a Ford kénytelen volt feladni a piacokat. De addig is nyereséges volt a OneFord, igaz közben felélte a jövőjét.
De azért ne vetítsük ki az amerikai Ford marhaságát az Európai autóiparra.
Csalfa: te pedig azt nem vagy képes felfogni hogy a fejlett piacokon nem csak úgy „veszed mer teccik”, hanem egy sor követelményt figyelembe kell venni, pl co2 a cégautóknál. Tudom neked csak az számít hogy „japán” legyen, de mondjuk te nem is vettél még autót gyártótól, így nem nagyon érted hogy ez nem a focidrukkerkedés, itt a gyártó van érted, nem te a gyártóért.
A fejlesztés nem azt jelenti hogy prémiumnak kell lennie, hanem hogy teljesítse a piac kötelező környezetvédelmi és biztonsági előírásait. Ezeket pedig pont azért változtatják hogy a hazai márkákat versenyelőnybe tegyék. Ahogy elnézem a BYD siekreit, úgy tűnik Kínában még erősebb az ösztönzés a villamosítás felé mint az EU-ban.
A Citroen az egyik legelső márka volt Kínában, a csúcson (nem is olyan régen, kb 10 éve) a PSA rengeteg autót adott el (700.000 felett). Egyébként a Stellantis nem az egyetlen, a Nissan is valami 30%-ot zuhant ez évben, de ha jól értettem a Stellantis esetében külön gond hogy a kínai gyártás problémába ütközött (a kínai partnert le kellett cserélni).