Azzal nem lehet vádolni a Hyundait, hogy csak az utóbbi években állt elő SUV-okkal, amikor már mindenki ezt teszi, mert ebben a szegmensben lehet profitot csinálni. Persze mostanában ők is bemutattak olyan SUV-okat, melyek hagyományos értelemben kevésbé nevezhetők annak (hívjuk inkább crossovereknek ezeket), a termetes Santa Fe már 20 éve létezik. Ez idő alatt már a negyedik generációját tapossa, amit alig több, mint két éve mutattak be - éppen ezért is meglepő, hogy máris modellfrissítést kap. Ráadásul nem is akármilyet: annyi újdonság érkezik kívül-belül, hogy majdnem egy generációváltással is felérhetne a korai ráncfelvarrás.
Kétféle mintázattal is kérhető lesz az új Santa Fe hűtőrácsa
Két ízelítő képet és apró információmorzsákat adott ki a Hyundai, egyelőre ezekkel kell beérnünk, de a következő hetekben még többet tudunk majd meg. A mai trendeknek megfelelően hatalmasra nő az elöl lévő hűtőrács, a formája is változik kissé, illetve a vásárlók kétféle mintázat közül is választhatnak. Az első fényszórók továbbra is két részre osztottak maradnak, ám érdekes megoldás, hogy a légbeömlő (vagy az azt utánzó panel) méretnövekedése miatt az alsó lámpák már ennek a két szélén foglalnak helyet. Ettől azonban még karakteresebb újítás a T-alakú nappali menetfény, ami egyedi megjelenést kölcsönöz a dél-koreaiak nálunk is kapható legnagyobb SUV-jának. Az első lökhárító alsó része is új kialakítást kap, illetve az itt elhelyezkedő másodlagos légbeömlő is nagyobb lesz.
A beltér is frissül majd, bár erről egyelőre nem kaptunk részleteket, a meghajtás terén viszont jelentős újdonságokkal számolhatunk. Öntöltős és konnektoros hibrid változatban is érkezik majd a Santa Fe (természetesen kizárólag belsőégésű motoros verziók is lesznek), amit a Hyundai teljesen új platformja tesz lehetővé - a zászlóshajó lesz az első európai modell, amelyik ezt alkalmazza majd. Az új platform az elektromosítás bevezetésén kívül a vezetésben, a biztonságban és a teljesítmény terén is javulást hoz majd a jelenlegi modellhez képest. Ez egyébként szintén érdekes döntés a márka részéről, a jelentősen megváltozott külső mellett az új platform beépítése is olyan lépés, amit általában csak új generációk bevezetésekor szoktak megtenni. Az előzetes információk alapján az új Santa Fe szeptembertől már elérhető lesz a piacon.