Alapmotorral is jó lesz? BMW E92 318i Coupé használtteszt

BMW 318i Coupé, 2013 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár 3 éve, 2012-ben készült, alig több mint másfél éve van használatban a próbált BMW 318i Coupé. Alapmotoros, de így is mutatós, és nem gyenge.


Sokszor irigyelt a szakmánk, pedig nem mindig könnyű, most sem az, mert kénytelen leszek kritikával illetni egy kvázi hibátlan autót. Az E92-es 3-as Coupé, azaz az E90-es 3-as kupéja ugyanis olyan magasra teszi a lécet a megjelenésével, hogy egy kicsit több luxust vártam tőle, mint amit kaptam ettől az alapmotoros példánytól. És nem azért, mert alapmotoros, a műszaki tartalommal nagyon nincs gond. Viszont a limuzinnál két évvel később, 2006-ban már 2007-es modellévűként kihozott kétajtós egyedi lökhárítóival, a négyajtósnál hosszabb motorháztetejével és nyújtott, ablakkeret nélküli ajtajaival olyan jó kiállású még most, gyártása után három évvel is, hogy teljesen mai, modern autónak hat. Igen, az E92-es 2012 júniusáig készült csupán, ez az utolsó példányok egyike, sokáig szalonban parkolt, 2013 decemberében helyezték forgalomba, s első tulajdonosa bő másfél év alatt 46 ezer kilométert tekert bele - éves átlagban tehát kb. 30 ezret autózik.
Hirdetés

Baja nincs igazából a hármassal, de abban biztos, hogy nagyon sok évet nem kíván már vele menni, így inkább még most, közel féléves gyári garanciával megválna tőle, ráadásul a gyári garancia hosszabbításának opciójával. Ha valaki szeretne, fixáras szervizszolgáltatást, azt is vehet még ehhez az autóhoz. Sérülés igazából nincs rajta, apró karcolások a lökhárítókon felfedezhetők, egyéb nem. Mitől lehet még vonzó? Hát az árától, ami a gyári listaárnak most már alig több mint a fele. A hasonló méretű, azaz az E92-es utódjának számító 4-es kupé, igaz 420i-ként, erősebb motorral 11 millió forint lenne, ez pedig 6,49 millió és kívülről ma még hasonlóan villantós. A külsőhöz képest belül tehát többet vártam. Alap ülések fogadnak, alap a bőrkormány is, és ez nem dicséret. Aki jóhoz szokott, az fanyaloghat - így voltam én is. Aki mondjuk egy alap Astrából ül át, az nem fog. A vezetési élmény "a vezetés élménye" szlogennek megfelelően itt is megvan. És ilyen szempontból szintén csalódás, pozitív csalódás a 318i. Bár "mindössze" 143 lóerős, bár csupán 190 Nm nyomatéka van a 2,0 literes, négyhengeres szívómotornak, már ez is kellően jól húz. Alacsony fordulatról is, és könnyedén forgatható. Elemében is van pörgetéskor, s álló helyzetből 9,1 másodperc alatt 100 km/órára gyorsulhatunk, ami nem rossz, a végsebesség pedig akár 210 km/óra is lehet, amivel a korlátozásmentes német pályaszakaszokon sem fogunk (sűrűn) szégyenben maradni. De persze nem is a motorerő a komoly meglepetés, azért furcsa lenne, ha az számítana annak az alapmotorral. Hanem az, hogy már ez a verzió is tökéletes, stabil és egyben egész kényelmes futóművet, remek kormányművet ad. A hajtás természetesen hátul, a motor hosszában. Az E92 alapmotorral sem egy kommersz játékautó. Ez a belépő a komoly autók világába, kívülről pedig már "kellő mellénye" van.

Az utastér szigorúan négyüléses, négy felnőttet voltaképp hibátlanul befogadó, a csomagtér sem kicsi, 440 literes, osztott támladöntéssel bővíthető. Elöl övvezető nyújtja készségesen a biztonsági hevedert motorindítás után - ez minden indulást megédesít egy kicsit. Persze még jobban a gázreakció, a pontos váltó, a közvetlen, élénk kormány. Nappal mindig szépen mereng az Angel Eyes menetfény, sötétedéskor automatikusan élednek a kupéhoz alapáron adott xenonlámpák. A papucsok 18 colosak, a gumik rajtuk korrekt Bridgestone Potenzák. Nyilván utóbbiaknak is köszönhető az elképesztően magas elérhető kanyarsebesség, de voltaképp mindegy is, hogy honnan ered az. A lényeg inkább az, hogy alapmotorral is kellően élményautó az E92.
Sokkalta ritkább, mint a négyajtós E90 vagy a kombi E91, de azért lehet belőle találni eladót. A legolcsóbbak 3,5 millió forint környékén kezdődnek - a széria elejéről, sok-sok kilométerrel. A 2013-as átadású, kevesebb mint 50 ezer kilométeres példányok közül ez a legolcsóbb (6,49 millióért hirdetik). Ráadásul szép állapotú, gyári garanciával rendelkező. Nem mondom, hogy abszolút értékben egy racionális választás. Ha viszont ilyesmire, kupéra, kupé BMW-re, komoly megjelenésű autóra vágyunk, akkor nagyon is az. Nem csak az újkorinál jóval szerényebb vételárával, hanem visszafogott, gyári érték szerint vegyesben 6,3, a valóságban inkább 8,3 literes fogyasztásával is. És tényleg bőven jó már az alapmotorral is, még turbó nélkül, a mai autókhoz mérten egy komoly hibalehetőséggel kevesebbel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Hát van, akinek ez kell, még ha kicsit fura is, teljesen érthető érvek sorakoztathatóak fel mellette, de látom velem együtt sokan mások sem tudnának azonosulni a kocsival.
    A mostani 4es coupeból egyelőre nincs ilyen motorvariáns, de a 3as sorozathoz képest 1,2-1,4m Ft a felár azonos motorral, tehát most egy 418i kereken 10m Ft lenne, ami extrák pedig ebbe kerültek, az max 500k, tehát 10,5m Ft lenne újonnan 418i-ben ha létezne. Na ezt a pénzt (ha már mindenképpen bmw kell) vagy egy fapados 320d-re költöttem volna amibe belemehet talán egy 18″as felni, de 6literekkel eljárok és van 190lóerő és 400 vagy 420nm nyomaték. (külön üdvözlendő, h ami még a 4es coupe tanulmányánál volt első lámpa, az most a frissített 3ason végre megjelent, tehát talán majd a 4esbe is jön 1 év múlva, ami nagyon szép lesz).
    Ha elég lett volna egy 1es bmw is (ami nekem a frissítés óta egyébként nem tetszik, előtte meg vw polo-s volt hátulról), akkor ott is egy 20d variánst választottam volna M-pakettal.
    Sajnos kb 3-3,5m Ft extrát érdemes költeni egy újonnan vásárolt bmw-re, így ez a 10,5m Ft-os keret csakis egy 116d / 118i bmw-re lett volna elegendő a megfelelő extramennyiséggel, de én inkább gyűtögettem volna még, és olyan 13-13,5ből egy jól felextrázott 320d lehetett volna, vagy szimplán 1 év körüli 20-30ezer km-es kocsi is megtette volna azonos pénzért, de pár fokozattal nagyobb motorral, mert nem hiszem, hogy 1-2 kivételtől eltekintve ne lenne olyan max 30k km-es autó, ami ne felelne meg az ízlésemnek, cserébe simán lehet fogni 20%-ot az eredeti vételárból, márpedig egy autónak kb. 80k km-esen is új autó beütése van. (10m Ft-ért mennek az 1 éves, 10-30k km-es 320d-k, amikben sokszor 2m Ft-nél is több extra van, új áruk pedig 10,4m Ft + extrák ugye. Csak most gondolkodnék el új 3as vásárlásan a gyönyörű szép új első lámpák miatt, egyébként felejtős, na meg a favorit nálam most egy 335d xdrive GranTurismo lenne M pakettal, 4,9s 0-100 gyorsulással, és ugye elég nagy a hátsó lábtér és a csomagtartó is benne, tehát használhatóságra kb. egy skoda octaviával tudnám összehasonlítani, csak hát prémium kivitelben minden tekintetben 😀 ui.: még nem ültem 3as gt-ben, csak a cikkekből szűrtem ezt le, de új octaviában már ültem, és nagyon kellemes csalódás volt)

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Ma reggel a benzinkúton láttam egy zsír új 3-ast. Alapmotor típusjelzéssel, semmi csicsa, 18-as felni és kész. Teljesen jól nézett ki, az ember pedig, aki volt vele és tankolt (egy minden bizonnyal végtelenített, céges, az adott olajtársasághoz szóló kártyával) egy valószínűleg úgy havonta 1 millát kereső bankár vagy ilyesmi.
    Ilyen autó járt neki a cégtől. Mekkora ciki lehet mi? Annál az F Astra 1,4 sokkal keményebb a gazdájával együtt, aki itt fikázza ennek a fenti autónak a hajdani gazdáját.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Mert ha egy 900 kilós swiftbe beülnek ketten, az nem lesz nehezebb, ugye? 🙂 Szerintem alapmotornak teljesen jó ez is ebbe az autóba. Az átlagosnál vmivel jobban megy, és ez szerintem elég 🙂

    Ha meg gyorsulgatni akar valaki, vehet erősebbet.

    Az élményautónak a kg/LE arány csak az egyik jellemzője. Én úgy hallottam, hogy a BMW-knek jó a futóműve, és jól vezethetőek. Ami BMW-ben ültem, 525i, 96-os, nos az mondjuk elég kotla volt, nem is ment annyira jól, és billegett, mint valami hajó.

    De az újabbak állítólag jók 🙂

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Jól van most már ne terelj beégtél és kész 😀 Aki tud vezetni az nem ír ekkora hülyeséget, hogy 9 seces autóval nehéz előzni 😀 😀 Szerintem neked még autód sincsen gyors autót is csak max az nfs-ben vezettél 😀
    Alább azt írtad 20% át nem tudja lenyomni. Szerintem az nem rossz szám egy alapmotoros BMW-től. Hülyébbnél hülyébb mondatokat ontasz 😀 Milyet menjen egy alapmotoros BMW??? Nyomja le a Bugatti Veyront? Nézd meg a többi márkánál milyen gyors egy alapmotoros autó.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Nem tudom észrevetted e hogy amit a Német autókra mondanak fogyasztási és gyorsulási adatokat köszönő viszonyban sincsenek a valós tényekkel … 1435 kg volt megadva a gyári tömegnek ennél a modellnél és mivel ebben jóformán semmi extra nincs a bőrkormányon kívül így valószínűsíthető hogy ez az adat erre a modellre helytálló . Erre jön még rá a vezető és adott esetben az utas + az üzemanyag + csomagok … alap hangon is kb 2 személlyel némi csomaggal 1.650-1.700 kg-t kell mozgatnia … 143 lóerőnek és 190nm -nek… :DDD ez ám a csodás teljesítmény adat egy Kupé BMW-től …

    Számolj picit utána vajon élményautónak súly/lóerő arányban jók e a számok ….

    Egy 2.0 TDI Passat simán lealázza ezt a kocsit vagy szinte bármilyen vele méretben egy kategóriás 2.0 turbódiesel és még csak nem is kell hogy 140 lóerőnél több legyen …
    Inkább fogalmazz úgy hogy a Magyar autópark 20 % át nem tudja lenyomni … már egy Suzuki Swift 1.5 is fejtörést okozhat ennek a BMW-nek … abból meg azért szaladgál 1-2 az utakon .

    Ez tipikusan az a kocsi amiben nyáron egy nagyobb előzésnél ki kell kapcsolni a klímát … 😀

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    A sok okosnak:

    Nem tudom észrevettétek -e, de ez az autó azért 143 lóerős, és 9 másodperc alatt van százon. Ezzel a teljesítménnyel kb a magyar autópark 80 %-át lenyomja szerintem 🙂 Jó, nyomaték az csak 190 NM, de azért van a sebességváltó, hogy járjon a fokozatok között, ha kell 🙂

    És a 15-20 éves 316i-k, vagy 3-as kompaktok behozatalával mi van? Az az igazi villantás 🙂 Magyarországon imádják 🙂 A konditerem előtt is mindig áll egy pár, persze fiataloké, nekik még “jól áll”, aztán rájönnek, hogy nem csak arról szól az autózás, hogy BMW.

    Ilyen szempontból Magyarország=Románia. Nagyon sokat autópályázom. Hány, de hány román rendszámos dupla traileres autót látok, amin viszik a kis BMW-ket, régebbi passzátokat, audi-kat, régi C- merciket… Csak azokat, golf, focus, astra, francia autó nem kell nekik, csak a bökő, merga, audi, meg a passzát! Imádják ott is, itt is.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Nem tudom te milyen autókban ültél eddig, de ami 9 alatt van 100on azzal simán lehet előzni klíma ide vagy oda. Neked mégis milyen autó kell, hogy tudj vele előzni, ha ez nem elég pff.. és ilyen emberek kapnak jogsit 😀 Van neked egyáltalán? 😀 Szerintem manapság egy átlag autó gyorsulása, inkább 10 felett van szóval még ez is nagyon jónak számít, de mindegy.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Vállalkozó anyuka nem ilyent kap mert ezzel se bevásárolni nem lehet normálisan ” nehéz kiszállni a 2ajtós kocsikból mivel Trabantra méretezik a parkolókat ” se a gyereket nem lehet elvinni a az oviba ” hogy szedi ki hátulról ” ? Ez sajnos tényleg a tipikus menő BMW-t akarok de nincs pénzem jobbra emberek autója … lásd : motor , felszereltség .

    Lehet jönni a vezetés élményével .. de vajon milyen élményt nyújt egy olyan autó ami erőlködve előz ha be van kapcsolva a klíma ??? Vagy éppen egy traktor motor van az elejében ? Na mindegy szerpentinen biztos jó … persze ha nem felfelé megy hanem lefelé a gravitáció húzza úgy talán elér nemi gyorsulást …

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    a BMW nem volt hülye mikor ezt így kiadták
    repi felmérések alapján az EU országok lakosságának 88%-a külcsín alapján vesz autót
    az a 318i C ebben a tekintetben teli találat
    – üzleti megjelenésre szánt, villantó autó –
    (nem mellesleg értéktelenvagyokdegyönyörű-p.namágnes és polgárpukkasztó)

    gyorsan menni?
    versenypályán, autópályán, gyérforgalmú jó min. útszakaszon stb. menő gyorsan menni, igen
    elit kerületben, útszakaszon (pl. Andrássy, Váci stb.) viszont menő 40-nel gurulni
    aki itt nyomja neki az vagy apuka hülye-kisfia v. szimplán lejáratja magát
    már pedig a 318i C a kifelé élünk kirakat-arcoknak való
    pont mint egy golddigger csaj – meg tudsz vele jelenni
    de belülről üres, puritán, semmi – mint ez a 318i C is
    a szilikon szája olyan kemény, mint 4 bar -ra fújt gumiabroncs
    a dinnye-mellek a bimbó résznél jó, ha izgathatóak, többi helyen fáj neki, ha kicsit latinosabban közelíted
    és szexet sem igazán élvezi a megműtött szeméremajkaival, viszont jól eljátssza 🙂
    és drága mulatság, ha fenn akarod tartani…

    csak úgy, mint ezt az autót
    hiába az alacsony vételi ár
    kötelező szervizeknél lehet szedegetni az állunkat a földről
    olyan alkatrész költségek vannak BMW-nél
    jó pár ember szívott már ezzel … és nem csak a fogát
    elektronikailag nem egy svájci óra egyik sem
    arról nem beszélve, h motorikusan a BMW-k hiperérzékenyek
    tudnék mesélni a Wallis-nál hány garancia ügyben indított polgári per van folyamatban 2010 óta

    de a lényeg
    az autóra kőkemény kereslet van
    mert kívülről vonzó, nagyon is
    és igen sokaknak ennél nem is kell több… 🙂

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Megoszlanak a vélemények, ki, hogyan és miért választ autót és főleg minek és mire használja?
    Régen történt – a kocsi típusából is lehet tudni, hogy vagy 30 éves történet – 10 hónapos Polski Fiat 650 kocsink eladásra került – na , hja az építkeztünk alapra kellett a pénz.
    telefon érdeklődő: MILYEN A SZÍNE? válasz: sárga éerdeklődő: Ne adja el, azonnal jövökérte…nem alkudott, nem gondolkozott, nem teketóriázott.
    Neki egy SÁRGA ilyen autó kellett.
    Felszereltség, extrák: – BMW-nél és a többi márkánál is ma már azt veszel amit csak akarsz…Ő ilyet ( akart? )
    vagy valóban csak elcsábult a bajor logótól, ma már mindegy is, nem érdemel bántást érte.
    A kocsiért kapott ár majd – mint a yakuzák nideg pengéje belehasít elméjébe, talán mégis drágán vettem?
    Vagy a mostani eladási ár a valós?
    Mindegy is – ez csak egy ( persze nagyon jó ) autó…
    Ez csak egy porbléma az igazi gond az ott ül a Keleti pályaudvar tövében az a VALÓ VILÁG!

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Ilyen egy tipikus irigy ember.Gondolom valami fostalicskával jár,és eszi a fene ha lát egy szép autót(nem csak BMW-t). Az ilyenek arra élveznek hogy gyorsulhatnak a fostalicskájukkal,utána meg rohannak a szerelőhöz hogy nem megy az autó.Csak sajnálni tudlak,de neked ennyi jutott az életben.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Jah ebben egyetértek nem vagyunk egyformák. Én pl 325i alatt nem is vennék ilyet ez sor hattal az igazi. Egy csomóan viszont dieselt vesznek belőle nekik az tetszik valamiért. Amúgy a ráncfelvarrás előtti jobban tetszik, ennek a lámpájába tettek egy kis kanyart elég fura lett tőle.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Azt nem értik meg egy páran, hogy más korú / nemű / világnézetű embereknek teljesen más lehet az értékrendje. Lehet, hogy nem villogni akar vele, csak épp tetszik neki a formája és totál leszarja, hogy hogy gyorsul. Mondjuk megveszi a vállalkozó anyukának az előző kisautója helyett, ő meg örül, mert jobban néz ki, megy a frizurájához, kényelmesebb, meg jobban is megy. Nem érdekli, hogy 4, 6 vagy 18 hengeres motor van benne. Amerika tele van 70-80 éves öregemberekkel / asszonyokkal, akik 3-400 LE-s dögöket vezetnek, amiből kihasználnak 40-et, akkor ők most menőbbek, mert nem sajnálták a pénzt az erősebb motorra? Én is a kellően motorizált autók híve vagyok, de nem várom ezt el mindenkitől. Ezt hívják úgy, hogy tolerancia :-).

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Hoppá, nem is tudtam, hogy E92-ből is volt ilyen alulmotorizált verzió. Na ha legközelebb látok egy ilyet tuti lenyomom 🙂 Amúgy a történet egyértelmű, a tulaj villogni akart valahonnan beszerzett egy ilyet (nem tudom honnan mert én ilyet még nem láttam), aztán rájött hogy azért ez mégis ciki mert kurvára nem megy és rohad drága is volt… ezzel mondjuk kurvára átbasztak, bár én voltam ennyire suttyó hogy fingom se volt mi az a Bmw, de azt tudom hogy puncimágnes, meg mekkora májer leszek má… mikor már az anyóson lévő lotyónak is feltűnt hogy ez miért nem megy, akkor már valamit kellett tenni 🙂 szóljunk már azoknak a navigátoros gyerekeknek… kiknek??? tudod akik beleverik a farkukat, úgy örülnek hogy minden szarról írhatnak egy cikket, csak legyen már valami téma, nekik ez amúgy is nirvana 🙂 aztán a deal megkötődött 🙂 ennyi pénzért aki ezt az autót megvesz az meg is érdemli 🙂 mondjuk úgy, ha már valaki tényleg E92-es coupét akar venni (ami messze a legcsúnyább az összes coupé közül a 3-as szériák között) akkor ennek a pénznek a feléért vegyek egy másikat, mert van egy csomó eladó 3 millióért nagyobb motorral…

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Gondolom az extra listád se merül ki egy bőrkormányban és a hátsó gumiszőnyegben mint ebben a BMW-ben … 😀 😀
    Nyilván nem arról van szó , hogy 1000 lóerős autó kell.. de ha már valaki költ milliókat egy alig használható valamire akkor legyen már nagyvonalú és költsön el még pármilliót arra hogy normálisan nézzen ki normális motorral … pl egy 325i sor 6 …
    Ennél már csak az szánalmasabb mikor valaki diesel motorral vesz meg egy ilyent …

    Ha már pénzt költsz költsd el stílusosan … én így gondolom .

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Szerintem kell ilyen autó is, van közönsége. Nekem korábban volt egy 9,4-es gyorsulású, 206 max sebességű autóm, és a forgalom 99+ %-nál gyorsabb voltam vele még mikor tele volt utassal meg cuccal, akkor is. A sofőrök túlnyomó része közel sem használja ki a kocsija teljesítményét, ebben meg nem fog tipikusan egy ötfős család szorongani telepakolt csomagtartóval. Szóval le lehet szólni, de bőven megy úgy, ahogy a legtöbb embernek elég. És ha ad hozzá egy élménydús vezethetőséget, jó minőséggel és kinézettel, szerintem nincs azzal baj, van akinek ez kell. Nekem nem számít a márka image, úgyhogy nem BMW-m van, de ennél azért jóval jobban megy, és ki is használom.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Ez az a tipikus ” prémium ” autó vásárló akinek a márkajelzés többet ér a tartalomnál … nem maradt már pénze se felszereltségre se nagyobb motorra de azért BMW kell…. menősködni . A ” prémium ” gyártók direkt ezért találták ki ezeket a fapados kocsikat , hogy olyanok is beleülhessenek akiknek egyébként nincs pénze normálisan összekonfigurált autóra . Inkább vett volna egy számmal kisebb autót jó felszereltséggel és erősebb motorral … a maradék pénzen meg elvisz egy luxus prostit nyaralni … sokkal élménygazdagabb lett volna mint ez a BMW .

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Jól néz ki, de egy ilyen autóba szerintem kell a több erő. Gáz amikor még egy Yaris is megfingatja.
    Mondjuk elég sok mazsola van az úton, így vásárlókör is van bőven.
    Soha nem adnék ilyen autóért 6,5 milliót.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Ritka, hogy egy prémium autót fapadosan vesznek meg.:) Én ültem egy ilyenben az mondjuk 2007-es volt 335d gyári M paket sportülések, navi. Az azért elég minőségi cuccnak tűnt és szerintem az is. Szerintem egyik márkánál sem ájulna el senki egy fapados modell belsejétől. Egy prémium azért még így is igényes szerintem.

  • 2017.10.28. at 15:32
    Permalink

    Jó fapados szegényke. Alapmotor + 18″as felni + shadow line ablakok köré + talán a dönthető hátsó üléssor is extra + a gumi a csomagtartóban. Na így nem szabad újonnan bmw-t venni, még ha oly fontos is a megjelenés, inkább nem prémium márka de azt akkor már erősebb motorral és rendesen felextrázva, mint ezt így.
    Német rokonnak A5 van 1.8tfsi motorral, az is ennyi volt, abban sincs semmi, de kívülről fullos S5 optika legalább, na az már megjelenés 😀 Ennek is ez lesz a sorsa, utólagos m-paket, mert ez így szimplán egy drága A-ból B-be vivős autó. ( + nekem speciell a facelift előtti első és hátsó lámpák jobban tetszenek)

  • 2018.02.20. at 13:29
    Permalink

    Látom a sok hülegyerek leszólja, pedig a mai forgalomban ezzel lehet a legideálisabban közlekedni, és ezt a legolcsóbb fenntartani. Országúton 90-100, autópályán 130-140, hegymenetben szerpentinen le-föl 100. Mi a faszomnak több? Minek a 300 ló? Minek a 250-es végsebesség? Akinek nem elég a 210 végsebesség és a 9-es százra gyorsulás szerintem valami mentális zavarral küszködhet. Mindenhol trafipaxok, kémlelő rendőrök, cammogó 80 éves nyanyák, kilométeres sorokban 100-al száguldó(lakott területen, országúton és pályán egyaránt) kamionok. Ezek között akar a sok hülegyerek 160-el szlalomozni, vagy mi a faszom? BMW-t nem azért kell venni, hogy az első fára felcsavarodjon az ember 180-al, vagy egy szembe jövő kamiont alulról szemléljen az istenbarma(ahogy naponta látjuk ezeket a fasszopókat, ahogy koporsóban szállítja el őket a hullaszállító), hanem azért mert sokkal jobban vezethető egy Yarisnál, kanyarstabil, nem borul fel az első 100-as derékszögű kanyarban, mint egy VW Touareg vagy Suzuki SX4, sokkal minőségibb az összes alkatrésze(ezáltal kétszer annyi időt kibír), kényelmesebb, élvezetesebb vezetni. Nem beszélve arról hogy egy alapmotoros a 300 lóerősnél kevesebbet fogyaszt , a kötelezője, Cascoja, cégautóadója, alkatrészárai feleannyiba kerülnek, a kopó alkatrészei kétszer annyit kibírnak, mint egy csúcsra húzott verziónak, tehát sokkal könnyebben és olcsóbban fenntartható. A 320d és egy 318i közötti fogyasztáskülönbség max.1 liter autópályán, városban meg hidegen mindkettő tizet fogyaszt, tehát még az sem nagyon éri meg. Használtan a benzines feleannyi kilométerrel megvehető ugyanannyiért, mint egy diesel, a hibalista meg tizedannyi 100 ezer kilométernél, mint 200-nál. Egyszóval akinek nem elég ez, szerintem valami igen elferdült aggyal rendelkezhet. Aki versenyezni akar szerintem vegyen leckéket Alonsotól a versenypályán, ne a forgalomban mutogassa, hogy mekkora faszfej. Mert miattuk tartják a BMW-seket bunkóknak, amit kikérek magamnak a 30 éves BMW-s használat után. Egyébként nekem is F31-es 316d-em van, mert egyszerűen nem látom értelmét az erősebb autónak a mai dugókban(autópályás araszolgatásokban, országúton cammogó nyanyák között). 4,8 literrel eljárok, nem szakad a láncom, nem dugul a részecskeszűrőm, 5 évente kell fékpofákat, tárcsákat, gumikat cserélnem, 4000 forint a Cascom, 10 ezer negyedévente a cégautóadóm, aminek a többszörösét visszaigénylem(egyszóval ingyen használom az autót). Ha meg előznöm kell egy Yarist az országúton 90-nél a 120 lóval simán otthagyom, az autópályán a érdi emelkedőn zokszó nélkül 130-al suhanok el a többi autó mellett. Csak kuncogok az engem megelőző X5 330d-es faszfejeken, (mivel én betartom a követési távolságot elém baszódik a köcsögje), utána meg félóráig ugyanúgy halad az országúton előttem, mert folyamatosan jönnek szemből a kamionok. Pedig nem látja a típusjelzésem, mivel az nincs, az övén meg büszkén virít a 330d felirat, hadd lássa mindenki mekkora köcsög(a tolvajok is kifejezetten az ilyen típusjelzést keresik, a jelzésnélkülit meg nagyívben elkerülik)Egyszóval nekem még soha nem volt szükségem 120 lónál erősebb kocsira, a kisebbel meg milliókat spórolok, ugyanolyan BMW élmény mellett.

  • 2018.02.20. at 14:22
    Permalink

    Egyébként meg egy 2 tonnás SUV ugyanúgy megy 3000-es dieselmotorral 250 lóerővel, mint egy 1,4 tonnás coupe 2000-es benzinmotorral 150 lóerővel. A teljesítménytömegaránya, plusz a légellenállása is jobb egy ilyennek, mint a ma oly népszerű SUV-nak, a fogyasztása, fenntartása meg mérföldekkel kedvezőbb. A hibalistáról, a kerregő, rezgő, rezonáló motor miatti széteső kettőstömegű lendkerekről, széteső, és közben mindent szétverő pillangószelepekről, elduguló részecskeszűrőkről, szanaszét szakadó láncokról, szénné égő motorterekről, korommal telítődött szívósorokról nem is beszélve. A nagy teljesítmény, annak hajszolása előbb-utóbb komoly hibákat generál.

Vélemény, hozzászólás?