Alapmotoros Skoda Karoq? Abszolút vállalható!

Fizetett hirdetés

Villámpróba: Skoda Karoq 1.0 TSI Ambition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyliteres, háromhengeres motor egy SUV-ban? Elsőre bizarrnak tűnik, de a próba szerint a Skoda Karoq alapmotorjával is élhető, sőt, kellemesnek is mondható.


Eddig csakis erősebbik benzines és izmosabbik dízel motorjával próbáltuk a Skoda Karoqot, most viszont a Skoda Schiller tesztparkjából végre egy alapváltozatot is megkaparinthattunk. Mármint motorját tekintve alap az 1,0 literes, de az autóba került még egy-két extra az Ambition bázisellátmányhoz mérten is, igaz, már az is meglehetősen gazdag.

Igen, a Karoq esetén már az alap Ambition esetén is jár egyebek mellett a 16 colos alufelni, a tempomat, a LED menetfény és a LED hátsó lámpa, sőt, még a csomagtérben is van egy kivehető, szintén LED-es elemlámpa, ami egyben az ottani világítást is adja. Elöl-hátul elektromosak az ablakok, távirányítós a központi zár (bicskakulccsal), mindkét első ülés magassága szabályozható, s a konszerntől megszokottan a kormánykerék is tág tartományban, le-fel, ki-be tologatható, bőr borítású és multifunkciós. Légzsákból első, oldalsó, függöny és a vezető térdét védő is jár, ahogyan még tolatóradar is. De nem csak az ellátmány korrekt, a 4,38 méteres hosszhoz mérten az utastér helykínálata is nagyon jó. Egészen döbbenetes, 1,52 méter a belső szélesség elöl, amit a műszerfal egyenes vonalai is ügyesen hangsúlyoznak .

Hátul sem szűkül az utastér, minden irányban jó a helykínálat, a lábtér még a középkategóriában is tisztességes lenne, jutott bele kettős légbefúvó is, s az ajtózsebek is elöl-hátul nagyok, az elsőkbe gumihevederes rögzítő is került. A tágas utastér mögé még egy meglehetősen nagy, 521 literes alapméretű, üléshajtással 1630 literesre bővíthető csomagtér is jár. A második üléssor alapáron 2/1 arányban dönthető előre, felárért három független, de nem azonos méretű, középen keskenyebb üléses kialakítás is kérhető. Bár utóbbival kapunk csak sík raktérpadlót, az csakis a gazdagabbik Style ellátmánnyal, 134 620 forintért rendelhető.
Hirdetés


Extra elég sok kérhető már az Ambition esetén is, például az itt meglévő és a hazai utakra erősen ajánlott teljes értékű pótkerék (emelővel és kerékkulccsal 45 720 Ft), amit érdekes módon szükségkeréknek írnak, de az alap 16 colos felnivel egyező méretű, persze nem könnyűfém, hanem acél tárcsás. Érdemes megvenni a 8 colos érintőkijelzős hifit is, amin Apple CarPlay által a telefonunkról futtatott (s online kapcsolata miatt a gyárinál mindenképp jobb és kényelmesebb) navigációt is megjeleníthetünk. Ülésfűtést előre és hátra is kérhetünk, ahogyan távolságtartós tempomat, kulcs nélküli nyitás-indítás és minden egyéb, a kategóriában ma megszokott is elérhető.
A Karoq kínálatában DSG váltó és összkerékhajtás is szerepel, utóbbi kizárólag a 2,0 literes dízelhez, az 1,0 literes TSI csakis fronthajtással és csakis 6 fokozatú kézi váltóval társítható. Viszont ez a csomag így ahogy van kompromisszummentes.

Az 1,0 literes motor 115 lóerős teljesítménye 1,6-os szívót idéző, 200 Nm nyomatéka annál is jelentősebb, ráadásul utóbbi már 2000/perctől megvan.

Alatta méretéből adódóan picit nyomatékszegény, ám sík úton az 1500-2000/perc tartományban is gond nélkül használható. A 10,6 másodperces 100-as sprint és a 187 km/órás végsebesség egyaránt korrekt, ahogyan az is, hogy a motor alapjáratáról nem lehet érezni háromhengerességét. A 6 fokozatú váltó jól kapcsolható, hajszálnyit talán hosszúra áttételezett, így ha egy csöppnyi emelkedő jön, a városi 50 km/órás tempónál már vissza kell kapcsolni harmadikba, de az autópályás utazótempó is alacsony fordulattal futható, s a fogyasztás is kellően szerény. Nem csak a gyári 5,2 l/100 km érték kedvező, a hidegindítást és sok-sok fotózási manőverezést tartalmazó tesztkör 6,9 l/100 km átlaga is abszolút jónak mondható.

Kell-e félni az 1.0 TSI-től, miként használjuk?
Tudom, ott a kérdés mindenkiben, hogy mennyire megbízható, mit várhatunk a kisméretű turbómotortól, ezért aztán meg is kérdeztem Keszeli Zoltánt, a Skoda Schiller szervizvezetőjét. Zoltán szerint az 1,0 literes TSI egyelőre hibátlannak mondható. Bár az ilyen motorral szerelt autók még garanciálisak, ez alatt sem jött még elő velük semmi különös. 200 ezer kilométerig semmiképpen sem kell aggódni, hiszen a Skodákra 4 év/200 ezer kilométer a garancia. Az viszont nagyon fontos, hogy az olajcseréket minden esetben szigorúan tartandó. A gyárilag előírt, azaz a gépkönyvben meghatározott specifikációjúval és mindig időben. És ez utóbbi némi magyarázatot is követel: az első olajcsere 2 év/30 ezer kilométer után esedékes, míg utána évente, de legalább 30 ezer kilométerenként cserélendő a kenőanyag. Előbb szabad, későbbre hagyni semmiképpen sem. Érdemes továbbá betárazni egy flaska tartalék olajat az autóba, hogy ha a csere-ciklus végéhez közeledve utántöltést kérne a motor (amit szerencsére elektronikusan, a multifunkciós kijelzőre küldött üzenettel megtesz), akkor ne kelljen keresgélnünk a megfelelőt, hanem legyen nálunk.
Az előírásoktól való eltérés azért sem ajánlott, mert ma már (az idei év 31. hetétől gyártottak esetén) az 1.0 TSI motor is részecskeszűrős, az pedig a motorénál is nagyobb hőterhelést ad az olajnak. Ha már hő, nyilván felvetődik az a kérdés is, hogy nem árt-e a stop-start rendszer a turbónak. A VW-konszern már nagyjából 10 éve elektronikus hűtővízszivattyút és a motor leállítása utáni keringetést ad, miközben akár a hűtőventilátort is járatja, így utóbbi miatt sem kell aggódni. Arra viszont érdemes figyelni, hogy indítás után még ne terheljük a motort, sem túlzottan alacsony, sem túlzottan magas fordulatszámmal, az 1700-3000/perc tartománnyal jók leszünk, amiben ráadásul ereje is bőven van a TSI-nek.

Az 1,0 literes TSI-től annak kapcsán sem kell félni, hogy kevés lenne a családi autónak is elegendő méretű Karoqhoz, ugyanez a motor az Octaviában is kellemes csalódás volt, ez a konkrét tesztautó pedig összességében is nagyon kellemesnek bizonyult. Aki minderről személyesen is meggyőződne, térjen be nyugodtan a Skoda Schillerhez, ez a példány náluk bárki számára elérhető.
Árak
Tesztmodell alapára
6 175 340 Ft (2018.11.21.)
Tesztautó ára
6 656 670 Ft (2018.11.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000-5500 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.60 s
Végsebesség:
187 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4382 mm
Szélesség:
1841 mm
Magasság:
1603 mm
Saját tömeg:
1265 kg
Össztömeg:
1878 kg
Tengelytáv:
2638 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
521 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
590-890 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
187 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.60 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,9 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

12 thoughts on “Alapmotoros Skoda Karoq? Abszolút vállalható!

  • 2018.11.21. at 06:53
    Permalink

    2018-ban a mirror link funkcióért pénzt kérni ősi cseh szokás.. a többit meg kibeszéltük már százszor.

    Nem autóhoz, hanem a hirdetővel kapcsolatban: a külső Vácin kivágták a fákat a szalon építése miatt még idén tavasszal, melyet egy tábla hirdetett tavaly ősz óta (azóta is kint van). Rengeteg fa volt a laktanya területén, tavaszra el akarták tüntetni az összeset, hogy a központi szalon zavartalanul épülhessen. Azóta egy kapavágás sincs, cserébe legalább 100 nagyméretű fa nem tisztított levegőt az út mellett egész nyáron. Köszönjük Schiller, szomszéd céget csak emiatt beszéltem le, hogy ettől a cégtől rendeljen 6 autót (nem skodrit).

    • 2018.11.22. at 13:34
      Permalink

      Kedves Gergő!

      Bárcsak hiperegyszerű dolog lenne építkezni.
      Kapavágások már történtek telkünkön, felmértük a talaj minőségét, hogy megfelelő alapozási technikát választhassunk. Ezt a fákkal együtt nem tudtuk volna megtenni, nagy átmérőjű és mély gödörket kellett mindehhez ásnunk, de ez valóban nem indokolta volna az összes fa kivágását. Mivel terveink szerint 2018 Q4 – 2019 Q1 a szalon építésének kezdeti időpontja, ezért még mielőtt a madarak a fákba/ra költöztek volna eszközöltük a tereprendezést. Egy kedves ornitológus ismerős tanácsára tettük mindezt, hogy az élővilágot a lehető legkevésbé sokkoljuk. Szóval azért nem olyan fekete vagy fehér a kép…

      Üdv,
      Schiller Márk

      • 2018.11.23. at 20:16
        Permalink

        Kedves Márk, köszönöm, hogy reagáltál.

        Értem, nem mondott hülyeséget a madarász.

        Ellenben nem akarlak megbántani ismeretlenül, de tőlünk nyugatabbra úgy tervezik egy/több épület tájba történő integrálását, hogy lehetőség szerint nem dózerolnak le mindent, majd az építkezés végeztével parkosítanak a nulláról, hanem ha megmenthető néhány nagyobb fa, akkor azokra vigyáznak. Főleg, hogy közvetlen szomszédságában van egy természetvédelmi terület.

        Egy modern lakótelep, akarom írni lakóparknál már többnyire így tesznek a kivitelezők, mert akkor rá lehet aggatni, hogy ősfás park, ergo többet ér.

        Elhiszem, hogy a fák többsége értéktelen számotokra, de így nagyon szar lesz nonstop nézni a magasfeszültségű vezetéket.

        Sok sikert kívánok az építkezéshez.

  • 2018.11.21. at 10:52
    Permalink

    Vicc!
    Persze hogy nincs baj az 1.0-ás turbós benzinessel, ugyan mit várt a cikkíró egy márkakereskedés szervízvezetőjétől?
    De az igazi vicc, hogy a Ssangyong XLV, ami nagyobb, pofásabb, jobban felszerelt, egy valóban gond nélküli 1,6 benzinessel bő egymillióval! olcsóbb. De még az ugyancsak gond nélküli 1,6 TD-vel is az kb. 300.000Ft-al! Ráadásul azt a dízelt mondják a kategória leghallkabbjának.
    Csak tudnám mire ez a kurva nagy Skoda imádat az autós újságíróknál, hogy minden modelljüket az égbe dícsérik, pedig….
    Minden cikkben előjön az a szaros jégkaparó, hogy micsoda egy hű dolog, csak jégkaparásra nemigen alkalmas.
    De lehet, hogy azért nem értem ezt, mert nekem van az autómban rendes, rézélű jégkaparó, amin nem fagy le a kezem….

  • 2018.11.21. at 13:49
    Permalink

    Az egész konszernben ezek a TSI motorok agyon vannak dicsérve új korukban, aztán használat közben egyre másra jönnek elő az aggasztó és költséges problémák, még 100e km élőtt. pl. láncnyúlás, (időközben szíjas lett az összes) kokszosodás, (most is érinti mindegyiket) stb. ezt is kellene említeni. A kis turbómotorok egy zsákutca, már több autógyár is bejelentette, erre tessék itt az 1.2 TSI utódja 1.0 TSI háát…. Megértem a fejlődést meg a környezetvédelmi normákat, de az ilyen 0.9 – 1.5 HÁROMHENGERES turbókat az én torkomon nem nyomják le.
    6.6 millió a tesztautó ára !!!!! Krisztus az égben!!!! Irgalmatlan drága!!!! aránytalan, még a konkurenciához mérve is…pláne ezzel a motorral… Ennyiért full-full 1.4T Suzuki Vitara, de akár Kia Sportage 1.6 vagy Hyundai stb. is van jól felszerelve, 4 hengerrel, ja és több garanciával mindegyik…

    • 2018.11.22. at 21:27
      Permalink

      2 millióval kevesebbért vettem erősebb, jobban felszerelt, belterében alig, vagy egyáltalán nem kisebb, de szükebb csomagterű Suzukit. Nyilván nem Skoda, de 4 fő esetén a használati értékük lényegében megegyezik. Rettenetesen elszálltak a Skoda árak…ennyiért ott az 1.5-ös Kuga is.

  • 2018.11.21. at 14:05
    Permalink

    Az előzőt kiegészítve megnéztem a hahu-n ennyiért Vw T-roc is van…. ÚJ!!!!…. 1.5 TSi …. 4 hengerrel 150le… szóval nagyon elszálltak az árak a Skodával szinte mindegyik modelljüknél… Szerintem…

  • 2018.11.25. at 12:22
    Permalink

    Nem kell aggódni jók az ezresek. Láttam szétszedett blokkot 200-300 ezerrel , bírják!! 🙂 Mondjuk tényleg a tesztben szereplő autó ára nekem kicsit sok. De hát ez VW még mindig jobb mindegyiknél ezért piacvezető 🙂

  • 2019.03.14. at 20:44
    Permalink

    Én is a hibridet várom.
    A Vitara nem ez a kategória, azért az 500 literes csomgtér nem 375… meg a belül is jóval szélesebb.
    De mostanában az összes Skoda megdrágult. Octávia is 6 M… új Scala 5 M felett indul.

  • 2019.04.23. at 19:50
    Permalink

    Nekünk ilyen 1.0-ás Karoq van a családnak. 1,2 TSi Octávia után vettük. Ugyan azokat a paramétereket tudja kb. ,mint az 1,2-es Octávia tudta. Nekünk az is megfelelt és az 1,0-ás Karoq is tökéletes. 2018.02. hóban vettük, azóta 17 ezer km. ment bele, gond nélkül. A motorral semmi gond! Teszi a dolgát, jó fogyasztással.! Ellenben a futóműben kopogás hallható, még nem találták meg a probléma okát. Ennek ellenére csak ajánlani tudom. Igaz nem olcsó! Mi még olcsóbban jutottunk hozzá, igaz látatlanban ,mert rendeléskor még nem volt az országban Karoq.
    Így van ,azért a Vitara nem ez a kategória!

Vélemény, hozzászólás?