Alapdízel, mégsem a zöldséges autója – Mercedes E 220 d teszt

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.

S-es. Downsizing, azaz méretcsökkentés van a Mercedesnél is, hiszen az idén megjelent ötödik generációs E-osztály alapdízele minden eddiginél kisebb, mindössze 1950 cm3-es, a karosszéria mérete azonban nem csökkent, hanem nőtt, hosszban 4,3 centimétert, tengelytávjával 6,5 centit. Bár a luxusautós 5 méteres hosszúságtól mindössze 7,7 centi választja el, a nagyobb S-osztálytól közel 20 centi. Kiállásával, megjelenésével azonban majdnem azt adja. Formájával hiába hajaz erőteljesen az aktuális C-osztályra is, méretével attól azért erőteljesebben elkülönül, persze azért az is egyértelmű, hogy ez nem egy S-osztály.
Hirdetés

Igazából nem ez az alap. A W123-as, azaz a zöldséges Mercivel semmiképp sem összekeverendő W213 megjelenésekor a 220 d volt az alapdízel, de az igazi alap akkor is a szintén turbós E 200 volt, ma pedig már van szintén 2,0 literes, a korábbi 2,1 literesből származtatott, 150 lóerős E 200 d alapverzió is. Az E 220 d tehát csak a kezdeti kínálatban volt az alap gázolajos, ma már eggyel felette áll. Látszik is rajta. 194 lóerejével és 400 Nm nyomatékával egy nagyautóban, az elődjénél hiába nagyobb, mégis könnyebb E-osztályban is igen jó menetdinamikát ad, 100 km/órára például 7,3 másodperc alatt visz, akár 240 km/órás végsebességet ad, a hagyományok szerint hátul hajt.

9 fokozat alapáron. Kizárólag az E 200 benzines alapverzió érhető el kézi váltóval, az összes többi alapáron kapja a már az előző generációban is megjelent 9 fokozatú automatát, ami a Mercedestől megszokott módon a kormányoszlopra rakott bajuszkapcsolóval, illetve a kormánykerék mögötti fülekkel vezérelhető. Példásan teszi a dolgát, áttételezését mutatja, hogy kilencedikben az autópályás 130 km/órás tempó mindössze 1500 1/perc fordulattal futható. A tempót hajszálnyit csökkentve is visszakapcsol, teszi ezt nagyon helyesen, hiszen autópályán még ez a fordulatszám is meglehetősen alacsony a négyhengeres dízelnek. Városban még alacsonyabb, 1200-1300-as fordulaton is eljárkálhatunk a Comfort, illetve Eco menetmódokban, Sport és Sport+ állásban jobban forgatja a motort az elektronika. Turbólyuk nem érezhető, a feltöltő változó geometriájú, a 400 Nm csúcsnyomaték 1600-2800 1/perc között élvezhető. A dízel zajszigetelése példás, rezonanciája minimális, egyedül a stop-startos beindításokkor rázza be az amúgy megszokott kulturáltsághoz méltatlanul a karosszériát.
Légrugóval is tud ütni. Különlegesség, ebben a kategóriában egyedülálló, hogy elöl két, hátul háromkamrás légrugóval is kérhető az E-osztály. Természetesen elektronikus vezérlésű, szintén adaptív lengéscsillapítókkal. Változtatható és terheléstől független hasmagasságot is kapunk a légrugókkal, ami szintén hasznos, például padkára, járdára felhajtáskor, autópályán pedig automatikusan ülteti az autót. Viszont nem mindegy, hogy milyen felnit választunk. Alapáron abszolút józan 16 colosakat kapunk, de lehetséges, hogy még egy jobban mutató 17, netán 18 colossal is egészen kényelmes lehetne a futómű, a tesztautóra viszont 1,04 millióért látványos 19 colosakat raktak. Ezek 245/40 R19 abroncsokat hordanak, és a futómű hiába lebegteti alapvetően szépen, hajószerűen a karosszériát, az úthibákon azért érezhetően ütnek a kerekek. Hiába mutatós a nagy kerék, a légrugós futóművel sem érdemes párosítani, igaz, ezekkel szédítő kanyartempókra képes az E.
Üzleti limuzin. A Mercedes nem csupán üzleti limuzinnak, a legintelligensebb üzleti limuzinnak mondja az E-osztályt. Ez igaz is, hiszen nagyon sok mindent csinálhat helyettünk, nagyon sok mindenben segítheti a sofőrt. Távolságtartós tempomatja akár állóra fékez, szépen csinálja. De még azt is tudja, hogy a táblákat felismerve az engedélyezett tempóra lassít vagy gyorsít. Sávot tart, de akár még a felfestés nélküli utakon is követi az előttünk haladó kocsioszlopot - 130 km/órás tempóig. Városban gyalogost és zebrát látva szól, hogy figyeljünk arra. Ránevel az indexelésre, hiszen azt elmulasztva a sávunkba kívánna visszatéríteni, de ránevel a kulturált sávváltásra is, a holttérfigyelő csipog, ha valakinek a követési távolságába húznánk be az autót. Még nem teljesen önvezető, de a tökéletes távolságtartós tempomattal már szinte pihentetővé teszi az autóvezetést.
A technikához illő beltér. Egy autó, ami szinte önmagát vezeti, egy autó, ami kétliteres dízellel, kilencfokozatú automatával és légrugózással szerelt. Lényegében ehhez passzoló, de a mégis fura lehet a két darab 12,3 colos, közös üveglap mögé rakott színes és elképesztően éles képű kijelzőből álló műszerfal. A kormány mögötti a klasszikus műszerblokk, az is háromféle sémával képes megjeleníteni a virtuális órákat, a középkonzol feletti pedig az élő forgalomfigyeléssel adott, de egy Waze-t mégsem utolérő navigáció, a 360 fokos kamerarendszer, az audio, illetve a jármű összes paraméterének megjelenítésére képes multifunkciós kijelző. Utóbbiról állíthatjuk 64 árnyalatban az utastéri LED hangulatfény színét, vagy a kesztyűtartóba helyezett tégelyből a légkondin keresztül adagolt parfüm intenzitását.
A műszerblokk-kijelző három sémája közül csak az egyik ad fordulatszámmérőt. A fogyasztás városban is 6,5 l/100 km alatt marad A műszerblokk-kijelző három sémája közül csak az egyik ad fordulatszámmérőt. A fogyasztás városban is 6,5 l/100 km alatt marad


Jobb, mint a nappali. Kellemes az ülések perforált bőrkárpitja, elöl nem csak fűtést, szellőztetést is kapcsolhatunk, a gerinctámaszt fel-le, ki-be tologathatjuk, szintén elektromosan állíthatjuk az ülőlap hosszát és a fejtámla pozícióját is - ha megfizetjük. Nem kérdés, hogy a klíma lehet háromzónás, az viszont elismerésre méltó, hogy bár minden vezérelhető az írásfelismerésre is képes Comand Controllerrel, a légkondi dedikált gombokkal is, de van azonnali elérés a navigációhoz, a rádióhoz, az egyéb médialejátszókhoz és a telefonhoz is. A hifi, illetve a kihangosító mesés hangázásához nem kell megvenni a 23 hangszórós Burmester hifit, alapból is igen jót kapunk. Baleset esetén a légzsákdurrantást megelőző "fülfelkészítés" óvja a füleinket, igaz, ezt nem próbáltuk ki.
Lenyűgöző, de drága, mégis tud spórolni. Már kétliteres dízelével is nagyon remek utazóautó az E-osztály, olyan extrákat kínál, amiket néhány éve a luxuskategóriában sem láthattunk még, és igazából az ára is luxusautós, ha úgy szereljük fel. Bár az E 200 alapverzió 12 millió forint alatt startol, az automataváltós dízelért - logikusan - felár fizetendő. Ha pedig a tesztautóhoz hasonlóan felszerelt példányra vágynánk, az bizony már csaknem 25 millió forintos tétel. A 2,0 literes dízel E-osztály viszont legalább takarékos: vegyes fogyasztási értéke 3,9 l/100 km, ami persze laboratóriumi. Országúti tempónál azonban gond nélkül el lehet vele autózni 4,5 liter környékén, és városban, illetve autópályán sem kell (higgadtan autózva) 6 liternél magasabb étvágyra számítani. Tesztátlagunk vegyes üzemben, óvatos hajtással 5,6 l/100 km lett. Ezzel persze nem lesz az olcsó autózást keresők választottja az E-osztály, ellenben elképesztően jó hosszútávfutó, jócskán több mint 1000, akár 1200 kilométeres hatótávval. Így aztán időt is tud nekünk, illetve tulajdonosának spórolni.
Értékelés
Pozitív
Csendes futás autópályán, rugalmas, takarékos motor, akár légrugós futóművel, LED Mátrix fényszóróval is kérhető
Negatív
A 19 colos felnikkel kemény futómű, indításkor, stop-startkor a karosszéria beremeg, bunkerszerű utastér
Árak
Tesztmodell alapára
13 248 640 Ft (2016.08.15.)
Tesztautó ára
24 541 480 Ft (2016.08.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1950 cm3
Teljesítmény:
143 kW (194 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1600-2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
Végsebesség:
240 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4923 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1468 mm
Saját tömeg:
1680 kg
Össztömeg:
2320 kg
Tengelytáv:
2939 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
540 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
870-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2010 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1950 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm 1600-2800 1/min-nél
Teljesítmény:
143 kW (194 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
240 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,3 s
CO2-kibocsátás:
112 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

20 thoughts on “Alapdízel, mégsem a zöldséges autója – Mercedes E 220 d teszt

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Egy igazi tök vagy, Rőzsike, ez a helyzet. Azt az örömet nem fogom neked megadni, hogy elégedetten dőlj hátra. Te a germán sz*rokkal kapcsolatban csak a pozitív, hízelgő véleményt tudod elfogadni, a lehúzó kritikát meg nem. Nem mindenkinek álomautó(???) egy kib***ott Mercedes, és nem mindenki akar ilyet birtokolni. Majd ha felnősz, megérted ezt is. Autót árultok – te meg a fiad, persze. Azok maximum matchboxok lehetnek:)

    Dilettáns, semmihez sem értő, szövegértéssel nem rendelkező igazi lúzer vagy. Szevasz.

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Na, figyelj okoska! Ezt a süketelést amit itt leírtál, aminek fele se igaz tartogasd másnak aki be is veszi.Szándékosan provokálod a normális embereket, Én nem sértegettelek még meg úgy tudom, hogy balfék és stb… Nem veszem fel veled a kesztyűt mert attól viszont okosabb vagyok tudod!Elég szánalom vagy Te, nem kell válaszolni kímélj meg kérlek!

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Ahelyett, hogy mások életében turkálsz(hogy jössz te ehhez!?), próbálj meg arról meggyőzni minket, hogy van sütnivalód. Mert ez a mai napig hibádzik. Neked is leírom, hogy a személyes tapasztalat egy kalap sz*rt nem ér. Bár én is elolvasom mások személyes meglátásait, de csak úgy tekintek rájuk, mint [b]ÉRDEKESSÉGEKRE[/b], amúgy az égegyadta világon [b]SEMMIBEN SEM MÉRVADÓK[/b]. Másoknak is így kéne tenni, főleg, hogy nem tudhatod, a másiknak milyen hátsó szándékai vannak(egy márkát/márkákat akar lejáratni, stb.), a hitelesség teljes hiányáról meg ne is beszéljünk. Vagy neked hitelesebb „zozoka78” vagy „totya23” véleménye, mint pl. egy Autó-Motorban megjelentetett használtteszt vagy egy Használtautó Katalógus!? Ha igen a válaszod, butább vagy, mint Görény és összes klónja együttvéve:)

    Ha tetszik, ha nem, ha a neten egy hiteles forrást találsz és belinkeled ide, okosabb lehetsz, mint bármilyen ide írogató átlag user. Tudod, Magyarországon minden 2. házasság válással végződik, de ez attól még ugyanúgy igaz lesz, hogyha te leírod, hogy a szomszédodban a Gizike meg a Lajos már 40 éve élnek a legnagyobb szeretetben. Ez egy remek példa. Hátha így felfogod, Mr. Sznob. Egy hivatalos statisztikai adat mindig felülír néhány user-irományt.
    Kempelen pedig egy hazug volt és mikor ezzel szembesítettük(bizonyítva is volt a dolog), eltűnt. Persze azóta kiderült, hogy Kempelen nem vész el, csak átalakul:)

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Azok csak siműn nem jutottak át az érdi kapaszkodón 🙂

    Mai szemmel a kispolski vagy a trabant felfoghatalan xarkupac, nincs olyan Dacia Logan vagy akár öreg Stift is hihetetlen előrelépés volt.

    A felforrt víz a farnotoros Skodák szakterülete volt. Nem állt le az összes, de mondjuk mindn úton láttál párat az
    út szélén.

    Mivel ez a saját blogom, az időm korlátos (általában 1-2 szabad este összedobni + a tesztút a maga körítésével).Összesgében a E220 CDI könnyedebnek érődött, mint az 518d ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]).

    Automata mercinél baloldalt van még a flappy kar a manulis váltáshoz, kézinél csak két kar de ott tök üres a jobb.

    Szerintem amikor a tempomat karját nem látod, mert a kormány mögé relytették, az mindig szokást igényel (fejből kell emlékeznek hogy melyik mit csinál), mint a Q5 esetében ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/04/24/audi_q5_teszt[/url]).

    Azzal hogy a Merci még bakavart két extra karral, még nehezebbé tette a fejből kezelést (anélkül hogy be kelljen sandítani a kormány mögé, ami elég veszélyes mutatvány).

    Ezek a modellciklus közepe felé már kedvezőbb extrapoltikával futnak, tőlünk nyugatabbra az átlagosnál picit jobb középosztálybeliek autói, alapdízellel, kombikasztnival.
    3-5 évesen pedig jöhetnek K- Európába…

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Pontosan arról papolok, hogy nem kell személyeskedni csak kommentelni a cikket.Aki itt személyeskedik alpári módon az pont csalfa, meg még egy-két ember.Én csak reagáltam csalfára, mert már felidegesít a hü…ségével.
    Neked megígérem soha többet nem személyeskedek OK? Ezt mástól is elvárom akkor.
    Béke veled!

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Rőzse!
    Nem bantaskent de viselkedhetnel.
    Nem akarom Csalfa-t vedeni, de megint hemzsegsz a szemelyeskedesektol, plane olyan dolgokban amirol fogalmad sem lehet! (minek a lozeleben jart)
    Te mar bemtatakoztal a stilusoddal soxor.
    Emlekszel erre a bolcs dologra:
    „Itt Magyarorszagtol csak tolem meg a fiamtol lehet rendes autot venni”
    Mindenki leirhatja a velemenyet, de felesleges lemenni alpari stilusba.
    Ha neked a nemet auto az etalon, akkor egeszsegedre.
    Masnak nem. Ez van fogadd el.
    Ez vonatkozik Csalfara is.
    Nem vagyunk egyformak.
    De mind felnottunk.

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Más nevében nem kellene írkálni, mert mások még nem reagáltak így az írásaimra. Ilyeneket meg főleg nem írtam Neked:”Na, mi van, panelprolikám? Nem fussa rá?”Azt meg már mindenki megszokta, hogy kioktatsz, csak az a baj, hogy mindent össze ollózol ez a Te emberi értéked.Rendes autó közelében sem jártál még csak írogatod a fas…ságaidat.Azt hiszem írtam már párszor másnak is, hogy nem a másik ember szubjektív véleményét kell kommentálnio, hanem érdemben hozzászólni a cikkhez.Másik fórumon kellene jeleskedned pl.: napi szar.Jól írta valaki, hogy minden első komment Tőled származik, ennyire ráérsz? Amennyiben meg valaki fizet is ezért neked, akkor az nagy m..ha.
    Várj egy kicsit jön Kempelen és kapod a mai adrenalint!!Jól teszi!!!

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Tudod, m*rha vicces, ahogy itt zsörtölődsz, te balfék:)

    Kérlek, kímélj meg a fellengzős stílusodtól: „Na, mi van, panelprolikám? Nem fussa rá?” és hasonlók. Hasonló dumákkal „elkápráztattál” már minket, többet nem kérünk belőle… Próbálj meg az emberi értékedire is rávilágítva érvelni, ha egyáltalán képes vagy rá. Kötve hiszem:)

    A lőrésszerű ablakaival, a majdnem 0 szintű körkilátással, a keménytömésű kényelmetlen üléseivel és a hangos motorjával a CLA borzasztóan messze volt a nekem tetszőtől(nem beszélve a rondaságáról, bár ez szubjektív), és ha neked ez a „minőségi jó autó”, akkor kend a hajadra, b+. Egyébként meglett volna az esélyem, hogy vezessem(egy rokonom tesztvezetésre kapta a gyártól egy hétvégére nemrég), de egy porcikám sem kívánta. Mentünk egy kört vele, nem tetszett, feledésbe is merült az egész. Egyébként a szóbanforgó rokonomnak sem jött be, többet várt a híres „Mercedestől”:)/Az Insingia meg még erre is rátett egy lapáttal, szörnyű.)

    Van fogalmam a (számomra) jó autókról, és azokat a Távol-keleten, Svédországban meg az USÁ-ban gyártják. A látszatvalóságot meg a néph*lyítést keresőknek tökéletes autó a Mercedes:)

    Csak hogy megnyugtassalak: elég sokszor foglak még „idegbe hozni”, öreg. Azt ajánlom, hűtsd le magad:)

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    A Kispokban biztos nem forrt fel a viz, de a Trabiban sem. 🙂 Egyenkent a Samara volt az ami eloszeretettel forralta fel magat varosi araszolgatasban. Egyebkent meg nemhiszem hogy az utak egy gejzirre hasonlito szerviznek neztek ki, ne sarkosits ennyire lecci.
    Vegigolvastam a nemtul melyrehato cikkedet a Mercirol. Nagyon nem fejted ki hogy milyen vezetni cask hogy jobb mint a Bimmert. Ez nemkem kicsit keves egy autos tesztben. Ez inkabb afogo, vagy betekinto.
    Viszont az a 3 kar a baloldalon az megdobbento!!! Es ott van az ablaktorlo is! Minden mas autoban a jobboldalon van!!
    Eddig azt hittem hogy a Ford a legelb*szottab a megcserelt (felfele torol gyakrabban) ablaktorlo karjaval, de ezekszerint a Mercinel meg erre is ratettek.
    Azt jol latod hogy a kezeloszervek megszokast igenyelne. Ebben az esetben pilotavizsgas kezeloszervek megszokasahoz mennyi ido van meg megszokja a looser? 1-2 ev? 🙂
    Engem nem vett le a labamrol, szep meg biztos jo is, de 13 misi, extrazva a duplaja, nem lesz tomegauto, marad a parasztvakitos retegnek az autoja.

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Akkor ajánlom, hogy végy egy régi Range Rovert és ne irogass olyan cikkhez, amihez közöd sincs.Egyébként meg nem vártam mást csak ilyen fikázós kommentet.Meg kellene várni míg Toyota vagy Lexus lesz porondon esetleg Kia, de Szarjong is jöhet.Attól, hogy Te mekkora ember vagy nem azt jelenti, hogy ez a merci milyen szar, mert nem lehet elférni benne.Én is mondhatnám, hogy a Japán autókat 160cm-es kis emberekre szabják, mégis volt Hondám(Prelude II.) és nem szaroztam milyen kicsi.Egyszer, ha lesz már fogalmad a minőségi JÓ AUTÓról, nem fogsz ekkora f…ságokat firkálni.Elnézést kérek a személyeskedésért, de már idegbe hozol az állandó európai autó fikázásoddal.Csak Ázsia OMG!!!

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Pár hónap? Volt az öt év is a Ladákra. De a kevésbé kurrens modellekre is években volt mérhető.

    És tojtak rá, hogy mit rendeltél azt kaptad ami épp volt. Ha meg lerobbant mehettél a sóhivatalba.

    Ja és arról ne is álmodj hogy külföldre mész, sőt már a balaton is kockázatos kaland volt, inkább érd be a velencei tóval, feltéve ha nem forrt fel a vized az érdi kapaszkodón 🙂

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    A szerző nem tudom hány éves, de azért nem árt valamit pontosítani: a [b]„zöldséges”[/b] annak idején egy eléggé sajátos kaszt volt, azon kevés foglalkozások egyike, akik vállakozók lehettek az „átkosban”. Ennek révén pedig igen magas jövedelemmel bírtak, és meg tudtak vásárolna egy 5 éves Mercedest is, ahelyett hogy az öt évente kiutalt Ladára várjanak (vagy akár melléje).

    Tehát ez esetben itt kár bármi pejoratív jelzőt keresni, a zöldséges, olyan volt a 80-as lvek végén, mint a bróker 5-10 év múlva.

    Ugyanakkor, az [b]E Klasse modellsorozat [/b] az elmúlt 3-4 generációja során látványosan eltávolodott a korábbi tágas praktikus és tartós autók image-étől, sokkal inkább az élenjáró prémiummodellként szerepelt (kivéve talán a most búcsúzó generációt, annak is főleg a facelift előtti változatát, ami még taxinak is egy vicc).

    Valamit tenni kellett a sváboknak, mert a Bajorok az ötössel veszélyesen jó Mercedest alkottak.

    Erre a Mercedes pedig csinált egy Mercedest ami sportosabb mint a BMW. Nekem nagyon bejött. Mind az autó, mind a körítés remek ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/24/eklasse_220d_probaut[/url]). Vannak marhaságok benne (főleg az idegesító Mercedeses kezelőszervek), de ezekkel együtt lehet élni. Nehéz lesz ezt felülmúlni a bajoroknak.

    Az [b]árakra [/b]vonatkozó részre pedig annyit, hogy hogy akkor is ha még így is irreálisnak érzem ezeket az összegeket), aki sokalja, irány a bajorok szalonja, nekik most ki kell kompenzálni hogy a 5er régi, és ráadásul a konkurencia (nemcsak a Merci, de látatlanban a Volvo is) is erőset gurított.

    Ugyanakkor a 5er nem elavult, korrekt autót kap az ember a pénzéért.

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Üdv! Ajánlom az infiniti fx-et ! Nagyon jó autó és hatalmas kényelem van benne ,nem beszélve a rengeteg extráról! Ezeket az autókat a mercedes már nem tudja milyen célközönségnek készíti mert már rég eltér az igazi klasszikus modellektől! A mercedes 124-es E classe volt a legjobban bevált tipus! Nem,hogy ezt gyártanák újra egy kis modern átalakatíssal ! Ennyit szerettem volna hozzá szólni…

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Régen az emberek szó nélkül eljártak egy trabantal vagy kisporszkival, még nyaralni is. Örültek hogy pár hónapos várakozás után megkapták egyáltalán. 🙂

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Bezzeg ha az egy Olasz kocsi lett volna … 😀 mennyivel kellemesebb ugye ? Pl a 159 es se bunker szerű és hátra pont elfér egy nagyobbacska bőrönd ” mert utasok nem nagyon ha csak nem max 160 cm ” persze nem a csomagtartóba mert a 4 ajtósnál azt elég nehéz lenne beletenni … 😀

  • 2017.10.28. at 02:51
    Permalink

    Nem csodálom, hogy a szerző a bunkerszerűséget, mint negatívumot említi meg. Ültem már Insigniában és CLA-Merci Shooting Breakben is egy-egy rövidebb út erejéig(nem én vezettem, csak utas voltam) – egy viszonylag rövid idő után szabályosan vágytam arra, hogy kiszállhassak. Borzasztó szűk mindkettő(közel 2 m vagyok és nagyobbacska darab), az emberben a végletekig feszíti a klausztrofóbia érzését egy néhány km-es út is(egy egyhuzamban lenyomott több száz km-es túrába még csak belegondolni sem mertem). Nekem ez a filozófia, hogy „rám öntik az autót”, egyáltalán nem tetszik. Mindig is a régi autók rajongója voltam, amelyekben érezni lehet a teret és levegőt lehet venni. Persze azoknál másfajta hátrányokkal kell együtt élni(pl. biztonság hiánya), de én inkább kötök kompromisszumot az öreg csotrogányokkal, minthogy az újaknál vezetés közben börtönben érezzem magam.

Vélemény, hozzászólás?