Alapból hibrid az új kombi Audi
Szívdöglesztő formával, hibrid hajtással jött az A6 Avant
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Várható volt a kombi A6 Avant, az alig egy hónapja bemutatott szedán után most megérkezett. Sportos, ultramodern és környezettudatos.
Alig egy hónapja mutatkozott be az ötödik generációs Audi A6, de csak szedánként, most viszont megismerhetjük a családbarát kivitelt is. Az A6 Avant formáját nem butítja el, valójában teljesen jól kiegészíti a ráakasztott puttony, így is igazán sportos megjelenéssel fogja elrabolni a márkarajongók szívét. Az A6 Avant csomagtere persze nem csak a dizájnt egészíti ki, a poggyásztér alapból 565 literes, amivel még így is elmarad az 5-ös Touringtól 5 literrel, az E-osztály kombijától pedig több mint 100-zal. Lehajtott ülésekkel 1680 literes a teljes raktér, amivel szintén a kategória legkisebbje.
Persze nem véletlen, hogy az Audi kivárta, míg mindenki más bemutatja saját felsőkategóriás kombiját, így még nagyobbat üt az A6 Avant technikai arzenálja. A szedánhoz képest nem hoz újdonságot, ellenben így is lehengerlő az alap és opciós felszereltségek listája.
Fényszórói alapból LED-esek, de akár HD LED-Mátrixos is rendelhető hozzá, hátul pedig OLED panelekkel világítanak a dizájnos lámpák.
A csomagtérfedél motorosan is nyitható lesz, alapáron csomagrendszerező síneket kapunk a raktérbe és egyéb praktikus lefogató eszközöket.Az A6 Avant utastere már ismerős, a műszerfal, akárcsak a külső, erősen idézi az A8-at. Három tűéles képernyője közül kettő érintős, középen fönt 12,3 colos képernyővel a multimédia, az alsó 10,1 colossal klímapanelként szolgál, a kormány mögött egy 8,6 colos a műszeregység feladatát végzi el. Az első fotelek fűthetőek, szellőztetnek és még masszíroznak is, természetesen elektromosan mozognak, a hátsó támlák pedig 40:20:40 arányban dönthetőek. A legfrissebb MMI fedélzeti számítógép mellé 19 hangszórós prémium Bang & Olufsen hifirendszer kérhető, a hangulat fokozásáról panoráma napfénytető, a sofőr kényelméről head-up kijelző gondoskodik.
A szerencsés sofőrt temérdek vezetéstámogató is segíti, a különböző, hatékonyan összedolgozó, közel önvezetést biztosító rendszereket 5 radar, 5 kamera, 12 ultrahangos szenzor és egy lézerszkenner irányítja.
Az A6 mozgékonyságáról feláras összkerékkormányzás gondoskodik, amivel akár egy méterrel szűkebb lehet a fordulóköre, mint elődjének.
Futóműve alapáron acélrugós, opcióként keményebb sport felfüggesztést is kaphat, vagy szintszabályzós légrugózást, esetleg állítható keménységű lengéscsillapítókat is. Az Avant motorkínálata első körben megegyezik majd a szedánéval, vagyis 3,0 literes V6-os benzinnel és dízellel startol, előbbi 340 lóerőt és 500 Nm nyomatékot teljesít, utóbbi 286 lóval és 620 Nm-rel hódít. Akárcsak Az A8-nál és az A6 szedánnál, úgy az Avantnál is minden hajtáslánc 48 Voltos mild hibrid rendszert kap egy kisebb lítium-ion akkumulátorral, valamint fékenergia-visszanyeréssel.
A forma szép (és családi kombihoz foghatóan visszafogott), de ez a csapott far tragédia.
Az újságíróknak meg lehetne több eszük, minthogy ezekkel a kamu katalógusadatokkal jönnek…