Alakul az első igazi koreai hot hatch, a Hyundai i30 N
Újabb képeken bukkant fel a Hyundai i30 N
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szerényebb becslések szerint valahol 220 és 250, más források szerint akár 300 lóerős is lehet a Hyundai első sportkompaktja, az i30 N.
A Hyundai első igazi hot hatchjének fejlesztési munkái nem álltak meg, sőt. A nyári első kémfotók, majd az újabb információk után most megint lekapták az i30-as sportváltozatát. Az N divízió első modellje a ráncfelvarrott i30-ra épül, de bármelyik eddig ismert változatánál erősebb lesz. Az álcafólia alól kibukkan a vadállat: agresszív alsó légterelő az első kötényen, méretes alufelnik és nagy fékek. A hátsó nézetet a két kipufogóvég és a tetőszpojler dobja fel. A képeken ez persze nem látszik, így csak remélni tudjuk, hogy a jó vezethetőség érdekében nem csak ültetett és kemény, de okosan csillapított és játékos futóművet kap a hot hatch i30-as.
Bár még nem tudni, hogy az új 1.6-os turbómotor erősen felhúzott változata, vagy egy szintén új, feltöltött kétliteres fogja mozgatni. A legfrissebb hírek szerint összkerékhajtást kap, így valószínűbb lesz, hogy az utóbbi. Az erő és a hajtás tulajdonképpen másodlagos, ennél fontosabb, hogy a Hyundai még nem tette világossá, hogy a nyers erő, vagy a mindennapi használhatóság irányába viszi el a modellt. Az első esetén a Ford Focus RS, a másodikban meg a Volkswagen Golf GTI lenne a legfőbb ellenfél.
Ha van eszük nem az 1,6-ost reszelgetik.
Kezdésnek remélhetőleg nem valami 300 lovas értelmetlen autót raknak össze.
A 230-250 lóerő bőven elég, de legyen tartós darab.
Ennél még a Golf GTI is izgalmasabb… De jó lenne, ha elhagynák a kispályát és bevállalnának egy 300 lovas szörnyeteget.
A Kia Procee’d GT még csak afféle “majdnem hot-hatch” volt, ez viszont már egy igazi nagybetűs lesz. Nagyon várom az első tesztjét.