Akkumulátor-hiányban szenved a Hyundai
Csak az akksik hiánya gátolja meg az Ioniq térnyerését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már növeltek a Hyundai Ioniq gyártási kapacitásán, a további növekedést azonban az LG Chem gátolja, ami nem tudja kiszolgálni a keresletet.
Az Inside EV jelentése szerint hamarosan akkumulátorhiánnyal kell megküzdenie a Hyundai-nak, ugyanis beszállítójuk, a szöuli központtal rendelkező LG Chem, nem várt kereslettel szembesül. Csak a Hyundai 7000 darab 28 kWh-ás lítium-ion-polimer akkumulátort rendelt tőlük. A Business Korea hozzátette: „Jelenleg a cégnek gyártási nehézségekkel kell szembesülnie, hiszen az Ioniq iránti kereslet a tervezett kétszerese, többek között a helyi állami támogatások miatt. Az LG Chem persze próbálja növelni gyártási kapacitását, azonban egyelőre úgy látszik, hogy nem fogja tudni ellátni a Hyundai Motort és az egyéb autógyártókat.”
Piaci bevezetése óta gyorsan a legnagyobb számban eladott villanyautó lett hazájában, Dél-Koreában a Ioniq Electric. A várólisták 5 hónaposra nyúltak, ezért a Hyundai 1200-ról, 1800-ra emelte a havi gyártási kapacitást. Egy dolog gátolja meg őket a további növekedéstől, az akkumulátorok hiánya. Egyébként nálunk is vallott már a 2016-ban bemutatott Hyundai Ioniq, hibridként és villanyautóként egyaránt.