Akkor lesz majd villanyautója a Toyotának, amikor jó akkuja
Odébb még a villanyautók térnyerése - mondja a Toyota elnöke
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miközben a világ villanyautó-lázban ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi akkumulátortechnológiák mellett korai a villanyautók széles körű elterjedésében reménykedni.
Sorra hozzák ki elektromos tanulmányautóikat a gyártók, a Frankfurti Autószalon nyitása után különösen úgy tűnik, hogy villanyautó-lázban él a világ, erre a Toyota elnöke, Takeshi Uchiyamada azt nyilatkozta, hogy szerintük korai még a villanyautók széleskörű elterjedésében reménykedni.
„Le kell szögeznem, hogy nem ellenezzük az elektromos járműveket” – jelentette ki a CNBC csatornának adott exkluzív interjújában a Toyota-elnök Takeshi Uchiyamada, aki szerint az autóiparban sokan túlzott optimizmussal szemlélik az elektromos járművek térnyerését, és betarthatatlan tempójú fejlődést ígérnek, illetve irányoznak elő maguknak. „Az elektromos járművek jelenleg csak úgy képesek jelentős távolságokat megtenni, ha telezsúfoljuk azokat akkumulátorokkal. Ezek feltöltése viszont sok időt vesz igénybe, ráadásul nem megoldott kérdés az akkumulátorok élettartama sem” – tette hozzá az autóipari szakember, az eredeti Toyota Prius projekt szellemi atyja. Érdekes, hogy pont ő mondja ezt, miközben a Priusok akkumulátorai 10-15 év után is működnek. Na persze tudni kell, hogy míg a Priusok akkumulátorai (a Prius+ és a Plug-in kivételével) Ni-MH rendszerűek, a villanyautókban a mai okostelefonokban és laptopokban is használt lítium-ionok dolgoznak.
Mint arról már írtunk, a Toyota 2020-tól tervezi sorozatgyártásban felhasználni a már most fejlesztés alatt álló új fajta, a jelenlegi lítium-ion akkumulátoroknál gyorsabban tölthető, nagyobb kapacitású akkukat adó szilárd elektrolitos technológiát. Azt mondják, akkor olyan villanyautó(ka)t hoznak majd, amelyek valóban teljes értékűek lesznek. Hogy a konkurencia addig előttük jár a villanyautók piacán? A jelek szerint ez nem zavarja a hibridek és az idei első félévben a konnektorosok között is piacvezető gyártót.
“NX 300h vs XC60 D4 vagy hasonló 190LE dízel”
Ugye emlékszel még, kb pár hónapja mélyen kielemeztük ezt és bebizonyítottam, hogy nem igaz! Minimális eltéréssel azonos a VALÓS fogyasztásuk, amiból az is következik, hogy rosszabb (termikus) hatékonysággal égetik az üzemanyagot. Azaz a CO2-juk (190LE dízel vs. NX300h) is kb. 14%-kal több.
Siralmas amit a tudatlanságod ellenére itt művelsz! 🙂 Van amihez értesz nem is kicsit, de ezek a hibrid dolgok magasak neked.
Annyi linket adtam már, több napot vitatkoztunk, nézetet cseréltünk és semmi látszatja. Most is 5 mp alatt bebizonyítható hülyeségeket terjesztesz. Ha valamihez nem értesz NE SZÓLJ HOZZÁ, inkább kérdezz, ha tudok segítünk.
Pl. az utolsó két hozzászólást vedd már a fáradságot és olvasd el!
[url]https://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/egyre_tobb_konnektoros_autot_vesznek_mutatjuk_a_legnepszerubbet-19920/comment_page1#comment_19920_80273[/url]
Igen, látom. Ezek szerint ezt most én néztem be…
a carsalesbase.com-ot kezeld fenntartással, akkora hülyeségek vannak pl. a kategória besorolásoknál…
Gyere sűrűbben Pestre, láthatsz 3-as Priusból PHEV-et az utcákon:
https://www.autonavigator.hu/teszt/toyota_prius_plug-in_hybrid_premium_teszt-9160
Ameddig a Toyota a belsőégésű motorral a 3 legnagyobb autógyár egyike, nem fogja a villanyautókat erőltetni. Olyan piacokon vezetők, ahol még 20-30 évig nem lesz igény meg infrastruktúra villanyautóra (Ázsia, Afrika, de még a volt Szovjetunió területén is).
Amelyik gyártó meg erősen hajt a kínai piacra, az már most is ész nélkül fejleszti a villanyautót, mert Kína belengette, hogy a jelenlegi pluginhibridektől is megvonja a kedvezményeket, és pár éven belül csak villanyautót enged majd újonnan forgalmazni.
Ha a Toyota is eljut arra a pontra, hogy a bevétele jelentős része Kínából jön, villámgyorsan teleszórja majd a piacot a most lefikázott lítiumakkus villanyautókkal 🙂
Én sem vitatkozni akarok minden áron és nyitott vagyok minden téynszeró infóra.
1-2. ellentmondásos infókat olvasok. Európai PHEV eladásokban sehol sem jegyzik a Prius 3-ast, vagy nem árulták vagy titkos az adat. Pl a Carsalesbase 2016-os PHEV és EV adatokból teljesen hiányzik: [url]http://carsalesbase.com/european-sales-2016-ev-phev-segments/[/url]. A Raycee oldalán láttam Plugin eladásokat pl UK-re (50-300db/év), de akkor nem értem miért maradt ki máshol. Több helyen is írják hogy a Prius IV-gyel debütál PHEV változat. Ugyanakkor a ‘scouton találtam plugint használtan. Mindenesetre ha valaki ismer megbízható forrást írja már be hozzászólásként, mert érdekelne.
3. A katalógusadatok a tulajoknak azért fontosak, mert ezek alapján adóznak, járhatnak be autóval a városba stb. Első pillantsára valóban egy automatával lehetne összevetni, a bibi azonban akkor jön, ha a vevőnek semmi szüksége Automatára, ellenben zavarja a 2-3000 eurós felár. Azzal én is tisztában vagyok, hogy a fogyi attól függ mire használod, én azért úgy tapasztaltam hogy országúton és pályán 1-2 liter hátrányba kerül a hibrid (konkrét példánál maradva NX 300h vs XC60 D4 vagy hasonló 190LE dízel), míg városban ennél valamivel kissebb (extrém városi használatnál esetleg akár nagyobb) előnyre tesz szert.
Értem én, hogy ellenszenvvel tekintesz a Toyotára, de ez odáig fajul, hogy a sok hülyeséggel, amit itt összehordasz csak magadat járatod le. 🙂
Ajánlom minden kedves olvasó figyelmébe a Mobilarenas srácok rendkívül alapos tesztjét, amiből egyértelműen kiderül, hogy városon kívül milyen bődületes nagy szívás jelenlegi formájában az elektromos autózás…
https://www.youtube.com/watch?v=NQcYkQfQqIw
Lehet köpködni a Toyotát, de szerintem nagyon nem lőnek mellé azzal, ha kivárnak még pár évet és 2020 környékén egy valóban használható technikát dobnak piacra, ahelyett hogy mindenféle életképtelen megoldáshoz adják a nevüket.
1. elsők között kezdték, ők mutatták be hogy hogy kell incsálni (a korai Lexus RX és G legalább annyira fontos mérföldkő szerintem volt mint a Prius), viszont a pluginekkel erősen elmaradtak. TKP azoknak fejlesztenek hibridet akik Európában dízelt vásárolnak.
2.Én úgy tudom A Prius IV az első toyota amit pluginként kapható európában, Ezért nem kap egyik toyota sem zöld rendszámot nálunk.
3. ezek a 3-5 literes autók villanyautóként hazsnálhatók napi szinten. A Prius III nem. Az hogy a Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines Auris, hát ez igaz a dízelekre is.
Ha csak napi 20 km-t mész és van töltőd otthon vagy a munkahelyen, akkor 0 lesz a kibocsátásod 100km-n és 1000km-n is. Ez attól függ miként használdo az autódat.
A hibridben is letarolták a piacot, ebben is lefogják.
Gyenge marketingduma, amit kár ide kopipésztelni. Bealudták a hibridfejlesztést és most magyarázzák a bizonyítványukat. A teslát a Prius PHEV-hez odatenni eladásokban a hozzá nem értés csúcsa. Ha bármit is fel lehet hozni a Prius eladásainak szépítésére az a 7 üléses rendes csomagtartós Pirus PHEV későbbi bevezetése, mert szerintem (legalábbis Európában) jobban fog fogyni mint ez az félszerzet.
A Toyota eddig nem kínált PHEV-et és csodálkoznak az eborotult fanboyok hogy miért nem kap a kedvenc márkájuk zöld rendszámot. Talán mert katalógusadatokban a sima Priusok kb az eco Turbódízelek adatait hozzák?
Na végre egy normális gondolat.