Ezúttal a Peugeot M5 Centertől kaptunk tesztautót, az 508 SW HYbridet tőlük próbálhattuk először
Lépten-nyomon riogatnak minket a gyártók, hogy a SUV-mánia miatt leveszik a palettájukról a klasszikus, középkategóriás limuzinokat és kombikat. Néhányan szemmel láthatóan komolyan gondolják, mások viszont nem hajlandók elengedni a kategória kezét, mert úgy vélik, megfelelő lesz a kereslet a jövőben is. A Peugeot szerencsére az utóbbiak közé tartozik, ráadásul megmutatta, hogy megfelelő tálalással egyszerűen ellenállhatatlan terméket képesek prezentálni: ez volna az 508, illetve az 508 SW. Mindezt megspékelték a konnektoros hibrid hajtáslánccal is, hiszen Európában enélkül már senki nem rúghat labdába.
Imádják az emberek az 508 SW formatervét. Rengetegen fordulnak utána a járókelők közül
Új formanyelvet vezetett be megjelenésekor az 508-as, ami valószínűleg évtizedek múlva is izgalmas marad. A gyáriak csak karmokként hivatkoznak a különleges fényszórókra, de az „utca népe” már vagy egy tucat kifejezést használ erre a dizájncsemegére. Az biztos, hogy egyrészt megunhatatlan, másrészt messziről felismerni, hogy egy Peugeot érkezik. Ugyanez hátul is igaz, hiszen a hátsó lámpatestekben is apró „karmolások” teszik egyedivé a fényeket. A hibridségről viszont alig árulkodik valami. Persze ott vannak a félig kék feliratok, illetve a plusz egy tanksapka - hátul és az első sárvédőkön. Megjelenésük ugyanolyan magával ragadó, mint az 508 felirat az autó orrán. Ezek olybá tűnnek, mintha kőből faragták volna ki őket vésővel – apróságok, de óriásit dobnak az esztétikai élményen.
A hűtőmaszk stílusa a felszereltségi szinttől függ
A két kipufogóvég sportos részlet
Ugyanígy a műszerfal és az utastér is. Az i-Cockpit elnevezésű megoldás elsőre szokatlan, de aztán gyorsan megszerethető, amikor már magára szabta a vezető. Egyszerre sportos és futurisztikus, ami jól illik a villanyhajtáshoz, pontosabban a részleges villanyhajtáshoz. Több 508 tesztautóban is ültem már, most épp a
Peugeot M5 Center tesztparkjából kaptunk egyet, és továbbra is üde színfoltnak érzem a kategóriájában. Messze izgalmasabb, mint a német prémium vetélytársak, és nincs szégyenkezni valója hozzájuk képest a minőség, az anyaghasználat és az összeszerelés terén.
Az i-Cockpit alkalmazása valóban merész lépés, de ettől még karakteresebb az autó.
A kétküllős kormánykerék alul és felül is lapított, az alsó részén pedig ott díszeleg a GT Line felirat, amiből kiderül, hogy ez a sportosra szabott változat. De nem kell félni, ezt nem vitték túlzásba. A rendkívül kényelmes, fűthető bőr/szövet vegyes kárpitozású első sportülések talán a leginkább erre utaló jelek. Na, meg a karbonra emlékeztető díszbetétek. Ugyanakkor sokkal inkább elegáns az összkép, mint sportos. Akad bőven zongoralakk is, amit lehet szeretni, vagy nem szeretni, de mindenképp látványos. A zongorabillentyűzetre emlékeztető kezelőgombok pedig tovább növelik az egyediség érzését.
A műszeregységre a kormánykerék felett látunk rá
Stílusos megoldások dobják fel az utastér hangulatát, avagy épp ezek teszik futurisztikussá
Természetesen a kormánykerék felett digitális műszeregységre látunk rá, az infotainment érintőképernyője pedig 10 colos. Ez alapáron jár a hibrid modellhez, ahogy a kétzónás klíma is, bár ennek kezelése továbbra is macerás kicsit, mivel az érintőképernyőt is használni kell hozzá a „zongorabillenytű” mellett. Az ülések kényelmére hátul sem lehet panasz, de a lábtérre, illetve a fejtérre sem. Továbbá a Focal hifinek itt is örülhetnek az utasok, hiszen veszettül jól szól. A csomagtér pedig alapból 530 literes a katalógus szerint, ám egészen 1,7 köbméteresre is növelhető.Szemre a hibridség miatt sem csökkent a térfogata. Bőséges a tér, a töltőkábelek pedig a padló alatti rekeszben utazhatnak, így ezek sem foglalnak el helyet a hasznos térből.
Az első üléseket otthoni fotelnek is elfogadnám
A töltőkábelek a padló alatti rekeszben helyezhetők el
Hatalmasra bővíthető a csomagtér
A konnektoros hibrid 508 szíve az 1,6 literes, 180 lóerős, turbós benzinmotor, amelyhez egy 110 lóerős villanymotor társul. Rendszerteljesítményük 225 lóerő, ami nyolcfokozatú automataváltón keresztül jut az első kerekek felé. Az akkumulátor pedig 11,8 kilowattórás, ami a gyáriak szerint 52 kilométerre elegendő energiát tud tárolni a villanyüzemhez. A tesztkör tanulsága szerint a 40 kilométert még télen is biztosan tudja, ami már elég lehet a napi ingázáshoz. Maximálisan odafigyelve pedig biztosan kihozható belőle az 50-52 kilométer is. Az akksira egyébként 8 év vagy 160 000 km garancia jár 70% töltőkapacitás erejéig. A töltés pedig körülbelül 7 óra az alapáron járó 3,7 kW-os fedélzeti töltővel a hagyományos hálózatról. De wallboxról az extraként rendelhető 7,4 kilowattos töltővel akár kevesebb mint 2 óra alatt is teleszívhatja magát. Benzinből csupán 2,2 litert kér vegyesben száz kilométeren, amennyiben mindig tudja tölteni a tulaj, ennél kevesebb is lehet, viszont, ha elfogy az áram akkor 5-6 liter között is kérhet az üzemanyagból.
Lenyűgöző oldalnézetből is
A számok tehát ígéretesek, és nem okoz csalódást menet közben sem a hibrid 508 SW. Talán ez a hajtáslánc illik a legjobban az autóhoz. A néma suhanás szinte pihentető, de a benzinmotor sem rondít bele túlságosan, ha be kell kapcsolnia, Távoli morgásként jut csak el az utastérbe a hangja. Az autó ereje pedig bőséges, mondhatnám úgy is: több, mint elég. Mindenféle közlekedési szituációban képes az élre törni, lendületből előzni és még sorolhatnám. Mindehhez kellemesen lágy lengéscsillapítás társul, ami még jobb lehetne kevésbé peres gumiabroncsokkal. Ráadásul a vezetői asszisztensek sora sem szerény. Kezdve a parkolást segítő radarokkal, tolatókamerával és parkolóautomatával, a menet közbeni segédekig. De van még a teljesség igénye nélkül sávtartó, adaptív tempomat, vészfék gyalogosfelismeréssel, táblafelismerő, fáradtságfigyelő és automatikus fényszórókapcsolás, illetve automata ablaktörlők. Aki pedig hajlandó rá áldozni, olyan extrákat is kérhet, mint például az éjjellátó rendszer.
A sportos dizájn ellenére inkább kényelmes utazóautó az 508 SW
Mindezt megkoronázza, hogy az 508 SW Hybrid ára sem túl elrugaszkodott. Legalábbis kategórián belül. Ugyanis a konnektoros hibridek továbbra sem olcsó mulatságok, bár a zöld rendszám előnyei segítenek ezt kompenzálni. A hibrid változat listaára Allure szinten 15 490 000 forint, kedvezménnyel egymillió forinttal olcsóbb. A GT már 16 590 000 forintba kerül, de ehhez is van kedvezmény, amellyel 15,59 millió forintra csökken az ár. Utóbbi felszereltség azok számára lehet érdekes, akik mindenképp sportos hangulatra vágynak, viszont akit ez hidegen hagy, már az eleve gazdag felszereltségű Allure modellt is kedvelni fogja. Aki pedig a konkrét tesztautó árára kíváncsi, bár az extráival együtt 17 670 000 forintba kerülne listaáron, a bemutatóautó egyedi eladási ára sokkalta csábítóbb: 13 299 000 forint.
Messziről felismerhető a karmokról
Vagány megoldás a keret nélküli ajtók alkalmazása
Cikkünkhöz a Peugeot 508 SW HYbridet az Emil Frey M5 Center szalonjból kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Árak
Tesztmodell alapára
15 490 000 Ft (2021.03.28.)
Tesztautó ára
16 590 000 Ft (2021.03.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
167 kW (227 LE) 5500 1/min-nél
Gyári vegyes fogyasztás:
2,2 l/100km
Méretek
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Teljesítmény:
167 kW (227 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyári vegyes fogyasztás:
2,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,8 l/100km
Szép autó. Kár, hogy a hátsó lámpák a legócskább, 80-as évekre emlékeztető műanyagából készültek – már új korukban is alig láthatóak napfénynél. A franciáknál a nagy fillérbaszás közepette valami mindig belerondít az összképbe. Azt a kormánykereket és műszerfalat pedig hatóságilag tiltanám.
Hasonlóan fog kinézni majd az új 308SW is, mindenben felnőtt az 508-hoz (méret, teljesítmény és lassan árban is ott vagyunk), nem látom ezek után az értelmét, miért is vegyen az ember drágább autót.
A kormányhoz: én imádom, azóta minden más autónál amit vezettem folyamatosan azt érzem, feleslegesen nagy a kormánykerék. Néha a kisebb jobb.
A tapipad meg hozzáállás kérdése, nekem teljesen mindegy hogy fizikai gombot vagy ikont nyomok, a többség csak azért fanyalog, mert azt olvasta egy böszme firkász tollából, hogy szar, de élőben még mindig nem látott/használta tartósan
Hát hiába is erőltetik ezt a Plug in Hybrid bolondságot ez az autó is mint minden középkategóriás utazóautó még mindig a jó öreg dízelmotorral az igazi. Ebbe jó az 1,5 HDi és még jobb a 2,0 HDi azzal lesz ez olyan mint amilyennek tervezték. Takarékos, dinamikus utazóautó. Ennyi. Ja és nagyságrendekkel olcsóbb is.