Akció a környezetbarát járműüzemeltetésért
USB-s töltőt kap, akinek rendben az autója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
E hétre esik a Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció, a nem megfelelő autósok csak figyelemfelhívást, a többiek ajándékot kapnak.
Mintegy 1500-1700 gépkocsi környezetvédelmi állapotát mérik fel a hagyományos Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akcióban 2014. szeptember 15. és 19. között Budapesten, Debrecenben, Győrött és Szegeden. Az ellenőrzéssorozat arra kívánja felhívni az autósok figyelmét, hogy a környezetkárosítás csökkentését leginkább a környezetbarát járműüzemeltetés, a gyári követelményeknek megfelelő állapot fenntartása segítheti. Az Akció keretében 10, közúti környezetvédelmi ellenőrzésekre alkalmas gépkocsi dolgozik majd a négy nagyvárosban, naponta változó helyen, összesen több mint 30 helyszínen. A tömegközlekedést szolgáló járműveket vélhetően nem fogják ellenőrizni a szakemberek. A környezetvédelmi szempontból az előírásoknak megfelelőnek bizonyuló autók vezetői egy-egy szivargyújtós USB csatlakozót kapnak ajándékba. A szennyező autók vezetői ezúttal állítólag nem kapnak vizsgára szóló beutalót, csupán figyelemfelhívást a rendszeres karbantartás szükségességére.
Az ezredfordulón még csak a dízelmotoros autók fele, a benzinmotorosok kétharmada felelt meg a követelményeknek. Az elmúlt években tíz vizsgált autóból kilencnél már nem találtak kifogásolnivalót a szakemberek. A látványos előrelépésnek köszönhetően a közlekedési szennyezés negyedével-ötödével csökkent, érdemben javult a levegőminőség a nagyvárosi övezetekben. A tavalyi tapasztalatok szerint a meg nem felelés oka az esetek mintegy felében a határértéket meghaladó kibocsátás. Sokkal kisebb számban jelentkező gond, hogy lyukas a kipufogó. Ez azt mutatja, hogy a vészesebb, füllel is hallható problémát már orvosoltatják az autósok. Meglepő, hogy míg a statisztika szerint a budapesti gépjárműállomány fiatalabb és korszerűbb az országos átlagnál, a legutóbbi ellenőrzések során arányaiban mégis éppen itt nem felelt meg a követelményeknek a legtöbb gépkocsi. Tavaly a fővárosban a vizsgált autók több mint 12, Debrecenben 10, Győrött kevesebb, mint 5, Szegeden pedig mintegy 2 százalékánál jeleztek problémát a műszerek. Az emissziós ellenőrzés statisztikája szerint tehát a vidéki autós gondosabb.
Közben megérkeztek az eredmények!:((
Várható volt! Gratula a sok önző embernek!
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/22/miert_fustolnek_a_magyarok_autoi/
[i]“A magyar autópark öregszik, halljuk sokszor. Arról viszont kevesebbszer beszélünk, hogy a kintről behozott használt autók önmagukban nem jelentenek akkora problémát, mint az, hogy ezeket sokszor csak megveszik és használják, de nincs pénz a drága alkatrészeik cseréjére. Pedig amikor romlásnak indul a csúcstechnika, az sokkal drámaibb, mint az egyszerűbb régi autóknál. [b]Ennek ellenére[/b] a magyar autós akkor is Audira, BMW-re vágyik, ha[b] anyagilag nem lát tovább a vételáránál[/b].
A nyolc-tizenöt éves prémium autók ára persze a padlón van, mert odakint fokozatosan kiszorítják őket a nagyvárosokból az előírások szigorításával. A német tulajok nem fizetik ki szívesen az autók egykori új árához igazított magas szervizköltségeket, inkább eladják őket a kelet-európaiaknak. Na, ezeket a kocsikat próbálják itthon tömegével életben tartani. [b]Csodavárás [/b]ez, ami nagyon jellemző a magyar autósok jelentős részére. Talán ezért is romlik lassacskán a helyzet, és amíg nem leszünk képesek józanul felmérni az autózásunk költségeit, illetve valós lehetőségeinket, a probléma mindig újratermelődik majd.”[/i]
Értem. Köszönöm!
Ha a házat nem kell újra megvenni / legyártani, már az is valami…
A katalizátor felújítása rendszerint a mag cseréjét jelenti. Ha szigorúan vesszük, a valós katalizátor anyagot cserélik, s csak annak háza marad meg – sokszor csak részint.
“Jó hír, hogy fel is újítható”
Nem hallotam még arról, hogy a katalizátort fel lehetne újítani. A referenciált cikkben sem olvastam erről. Eddig még csak cseréről olvastam. Szívesen venném, ha a kedves Szerző vagy egy hozzászóló adna egy tippet, hol olvashatok utána a témának.
Hát persze! Biztos van olyan mérési határ, ami ilyen “szép” eredményeket mutat. 🙁