Akárcsak egy tanulmány, de ez már az új Mazda3!

Megelevenedett a Kai Concept tanulmányautó az új 3-as Mazdán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alapjaiban újult meg a Mazda3, kombinált motortechnológiával, könnyített karosszériával és elképesztő dizájn megoldásokkal rabolja el ismét az autók szerelmeseit.


Ha ma meglátunk egy tanulmányautót, egész nagy százalékban számíthatunk arra, hogy az már túl sokat nem fog változni a sorozatgyártásig. A Mazda Kai Concept tanulmányautójára is egyből ráböktünk: De hisz ez az új 3-as! És valóban az is lett, nem sokat változott, most láthatjuk, hogyan kerül az utcára a Mazda új kompaktja. Egészen komolyan vették azt, hogy minimalizálják az éles vonalakat, azt mondják, a Kodo dizájn új generációja él, és ezt arra alapozzák, hogy minden egyes szögből rápillantva egészen más vonalvezetés rajzolódik ki rajta az árnyékok miatt és ez valóban így is van.
Formailag egész közel került az új 3-as szedán a 6-oshoz, orruk nagyon hasonló, a hűtőmaszk kis nyúlványai itt is ugyanúgy érnek be a keskeny lámpák alá. Nagy újdonság, hogy a króm maszk és kiegészítők helyett mostantól feketében is kérhetjük ezeket az alkatrészeket, aminek a piac vélhetően elég rendesen örülni fog. A karosszéria mindkét esetben teljesen új, a korábbi 3% helyett most már 30%-ban tartalmaz nagyszilárdságú acél elemeket, a vezetési pozíciót pedig úgy lőtték be, hogy minél élvezetesebb legyen vezetni az új Mazdát, de hosszú távon is kényelmes legyen.
A kevesebb több irányzatot az utastérben is alkalmazták, bár az új műszerfal egészen hasonlít a frissített 6-oséhoz. Tetején egy 8,8 colos érintőkijelzős fejegység trónol, mely egy úgy kezelőszervet is kapott a középkonzolra. A középső könyöklő ránézésre is hatalmas, minimum kétszemélyes és állítólag a hosszúsága is állítható, itt még nagy újdonság, hogy a pohártartók a váltókar elé kerültek. Teljesen új a háromküllős kormány, mely egy centivel hosszabb úton állítható mélységben, valamint a váltó körüli burkolat kapott egy érdekes kétrétegű lézervágott felületet, melyet élőben kell látnunk ahhoz, hogy valóban megértsük a lényegét.
Hirdetés

A motorkínálatot egyelőre csak nagy vonalakban írták körül, vagyis a már ismert 1,5 és 2,0 literes benzinez mellett 1,8 literes dízelmotor lesz választható. Benzinfronton az új Skyactiv-X benzinmotor is elérhető lesz, melynek trükkje, hogy

kompressziós gyújtásra is képes időnként, vagyis ötvözi a benzines és dízelmotorok technológiáját is a hatékonyság érdekében.

Valamint egy mild-hybrid rendszerrel is kiegészül, mely az üzemanyag fogyasztásra és a vezetési élményre is pozitív hatással van a gyártó szerint. Az i-Activ összkerékhajtás szintén a legfrissebb konfigurációban, a G-Vectoring rendszerrel együtt kerül az új Mazda3-ba, valamint a futómű elöl hagyományos McPherson, hátul pedig egy új torziós megoldású rendszer. Dugóban araszoláskor, magától kezeli a gázt és a féket, figyeli az első keresztirányú forgalmat, van holttér-figyelő és egy új vezető éberségfigyelő rendszer, mely infrakamerával tartja szemmel a sofőrt. A Mazdánál azt mondják, hogy az új 3-as teljes mértékben új, mégis úgy tervezték, hogy vezetés közben természetes érzésünk legyen, mintha mindig is ezt az autót vezettük volna. Tekintve a márka eddigi termékeit, ezzel nagy valószínűséggel nem lesz gond.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.11.28. at 15:27
    Permalink

    A sedan kivülről rendben van, de az ötajtósból sokkal szebb a régi szerintem. Hatalmas c oszlop, apró ablakok, valahogy nem adja ki. Belül tetszik, majd élőben érdemes lesz megnézni.

  • 2018.11.28. at 21:56
    Permalink

    teljesen jó, na ez már valami. Az ablaknál a krómot lefesteni feketére szépen, egyel nagyobb és szélesebb felniket rá, meg 3centi ültetés, aztán majdnem úgy néz ki mint a koncepció, nagyon bejön (mármint az ötajtós, a szedán egy kicsi 6-osnak tűnik csak, az 5ajtós merészebb).
    Ráadásul awd is lesz, ami elég zsir lehet ez lesz a köv gépem 😀 attól félek turbós nem lesz, de hátha kimaxolja a mazda és lesz egy 2.5lityis turbós verzió is 🙂 az igen durva lenne, sky-x 180 ló körül ha lesz, arra nem vagyok biztos, hogy értelme lenne AWD-nek, de fenetudja mazdáék, hogy gondolkoznak, 300 lónál lenne már értelme.

  • 2018.11.29. at 09:19
    Permalink

    Ez a forma nagyon rendben van.
    Szeritem üdítőleg hat az alsóközepesek között.
    Picit hiányérzetem van a felsorolások láttán, sok minden nem egyéretlmű, bár én nem fújom kívülről a mazda árlistát.
    Mi az a g vectoring? Ez valami Mazda trademark a torque vectoringra?
    Mitől “I” a 4wd? Ez is valami hibrid rendszer?

Vélemény, hozzászólás?