A jelen generációs versenyautók mellett a klasszikusok is felvonultak
A Győr Rally utolsó napján különleges élményben részesülhettek a kilátogató nézők, hiszen a versenyzők a Széchenyi István Egyetem kapmuszán köröztek, ráadásul a nevezők előtt még egy különleges felvonulást is összehoztak a szervezők, ahol különféle autócsodákat vonultattak fel az éles ralligépek előtt.
Nem csak a rallisport csodái vonultak fel a győri kampuszon
A fő látványosság természetesen az éles versenyautók voltak
A szervizparkban a látogatók közelről is megnézhették az autókat
A házigazda szerepét betöltő Széchenyi Egyetem is kapva kapott a nagy érdeklődést kiváltó alkalmon, és egy kisebb kiállításon bemutatták, milyen lehetőségeket kínálnak a motorsport iránt érdeklődő hallgatóknak az intézmény falain belül.
Az egyetem hallgatói több motorsportos programban is részt vesznek, ilyen a Formula Student is, amelyet a pályán is meghajtottak
Az egyik legizgalmasabb kezdeményezés a Formula Studentben versengő Arrabona Racing Team (ART), amely nem is akármilyen eredményekkel szerepel a nívós nevelőszériában. A Spielbergben és a Hockenheimben futott versenyen második, míg a Magyarországon rendezett viadalon a harmadik helyet ünnepelhették. A 195 kilogrammos, 75 lóerős teljesítményre, és 70 newtonméteres nyomatékra képes autó viszont nem csak ezért számít különleges járműnek még a saját kategóriájában is. Több mint 500 Formula Student csapatból ugyanis egyedül a győriekét hajtja egyedi motor, ami szintén az intézmény falain belül készül a SZEngine motorfejlesztő csapat égisze alatt közel 100 hallgató bevonásával.
A Formula Student kiváló terep a fiatal mérnökök számára, ha magasabb szinte szeretnének jutni az autósportban
Szintén hangsúlyos projekt az egyetem berkein belül a SZEnergy Team néven futó elektromos járműfejlesztő csapat, amely az ART-hoz hasonlóan ugyancsak szép eredményeket tud felmutatni a különböző viadalokról. Az idei Shell Eco-marathon energiahatékonysági versenyen az egyetemisták által épített jármű világrekordot jelentő 291 kilométer/kilowattórás fogyasztással tudta elhozni az első helyet olyan neves intézmények előtt mint az amszterdami, a müncheni vagy éppen a milánói.
A formabontó kialakítással rendelkező jármű jelenleg a világ egyik leghatékonyabb építményének számít energiafelhasználás szempontjából
Az egyik legfrissebb kezdeményezés pedig a virtuális térben hivatott segíteni a feltörekvő tehetségeket, hiszen immár négy éve az intézmény sportegyesülete létrehozta az SZE Esport szakosztályt. A program keretében a kampuszon kialakítottak egy speciális tréningközpontot, ahol a legprofibb szimulátorokon gyakorolhatnak a szimulátor versenyzők. Lapunk kérdésére az egyetem elárulta, elsősorban az iRacing és az Assetto Corsa Competizione szoftverben versenyeznek a hallgatók, de a manapság nagy népszerűségnek örvendő F1-es programban is érdekeltek.
A gokart szegmensben is érdekelt az egyetem, saját fejlesztésű villanymotorokkal hajtott gépekkel versenyeznek jövőre
Természetesen a fiatalabb nemzedékre is gondolnak a győri egyetem munkatársai, ezért néhány éve már elektromos gokartokat is fejlesztenek. A legkisebb versenygépekbe már három éves kortól beülhetnek az ifjú versenyzők, a legnagyobb gokartokkal pedig már a legrangosabb viadalokon is megmérkőzhetnek. A járműveket - az ART csapatéhoz hasonlóan - az egyetem által fejlesztett villanymotorok hajtják, és a tervek szerint már a jövő évben élesben is bevetik azokat.
A Győr Rally természetesen nem csak a városi egyetem kampuszán zajlott, a versenyzők a környező utakat is birtokba vették
A Győr Rallyt végül Csomós Miklós és Bán Viktor nyerte, akik a 11 gyorsasági szakaszból 10 alkalommal végeztek az élen, a végelszámolásnál pedig közel egy perccel verték a mezőnyt