Akár téged is elkaphat – Renault Captur próba

Nesze neked, Juke! Itt a Renault új crossovere, a Captur

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az árát még nem tudjuk, de azt igen, hogy a Renault Captur akkor is komoly vetélytársa lesz a Juke-nak és a többi kis divatos crossovernek, ha csak szimpla fronthajtással jön.


Kezdjük a legfontosabbal: a vadiúj Renault Captur (káptür) városi crossovernek május vége felé lesz magyar ára. Addig csak abból indulhatunk ki, hogy Európa egyes piacain már kiszámolták, hogy mennyi is legyen az annyi, s ha egy picivel nálunk is olcsóbb tud lenni a Nissan Juke-nál, akkor 3,5 millió környékéről szállhat harcba az egyre divatosabb szegmens vevőinek kegyeiért. A konszerntestvér mellett még olyanokkal küzdve, mint a Mini Countryman, az Opel Mokka és a még épp csak bemutatott Peugeot 2008. Ezt a konkurenciát a gyáriak állították, s ha mi még hozzátesszük a Mokka-tesó, szintén most érkezett Chevrolet Traxot, a Skoda Yetit, s a majd a brigádhoz csatlakozó Fiat 500X és Ford EcoSport modelleket, láthatjuk, milyen erős a mezőny. Na, a Captur szerintünk ebben az erős mezőnyben is sikerre van ítélve.
Hirdetés

Hogy miért? Mert mindene megvan ahhoz, hogy elkapja a vásárlók grabancát. Erről regél a neve, s ezt ígéri a külseje is. Alapja ugye a Clio, annál bezzeg jóval magasabbra nyújtózik (hasmagassága 200 mm), ugyanakkor alig 4,12 méter hosszú, szinte kisautós. Ehhez társul a 16-17 colos kerék, a kétszínű fényezés, a körkörös műanyagvédelem és már bent az egyterűsen emelt üléspozíció, illetve a tologatható hátsó üléspad – a spanyolországi Valladolidban gyártott Captur sok az egyben kocsi látványos megjelenéssel, de jó praktikusan is.
LED-füzéres pofáján bődületes Renault-emblémát hord, s ki tudja, hogy lámpatestei vagy harsány színei vonzzák-e jobban a tekintetet. Utóbbiakból van néhány, s a dekorelemek, a felnifélék meg a tetőminták adta konfigurációs lehetőségek száma garantálja, hogy jó eséllyel mindig egyedi legyen az autó. Azok se búsuljanak, akiknek a forma bejön, de ódzkodnak a sokszínűségtől, hiszen egy-két verzió alul-felül azonos mezt hord, és hát az utastér szintén választható egészen kommersz kivitelben is. Meg fenemód csicsásakban is.
Méretek
Hosszúság 4122 mm
Szélesség 1778 mm
Magasság 1566 mm
Tengelytáv 2606 mm
Hasmagasság 200 mm
Saját tömeg 1101-1180 kg
Csomagtartó 377-455-1235 l

A személyre szabhatóság kánaánján és a már említett sínen tologatható második soron túl olyan megoldásokkal trükközik még a Captur, mint kihúzható fiókos kesztyűtartó, madzagos háttámlazsebek és cipzáros üléshuzat. Bekoszolódott? Lehúzod, kimosod, visszarakod. Meguntad? Lehúzod, kicseréled. Még egy majdani eladáskor is kapóra jöhet az ekképp frissíthető üléskárpit. „Természetesen” a csomagtartó is variálható: padlóbetétje két szintre helyezhető, 45 fokban is rögzíthető, s ha úgy adja, fonákjával, műanyag burkolatával felfelé is használható. Okos. És elég nagy is, mert alapból 377, ha meg a hátsó padot előretoltuk, 455 literes.
És akkor a helykínálatról: elképesztő! Próbáltuk, s a 190 cm magasra nőtt sofőrre állított ülés mögött még egy 190-es langaléta elfér. Remek ez a hátsó sori sínen tologathatóság! Ahogy ilyen szempontból a belmagasság is az. Hátul-középen mondjuk a Capturben sem lesz élvezet az utazás, de ez a nála jóval terebélyesebb autók zömére is igaz. Isofix gyerekülésrögzítő különben jobb elöl és hátul, a két szélen van, ami viszont nincs, az az első könyöklő. Cserébe tucatnyi rekesz és pohártartó fogadja a holmikat, még a műszerfal tetején is akad egy fedeles mélyedés.

Műszaki alapadatok
TCe 90 TCe 120 EDC dCi 90 dCi 90 EDC
Motor S3/12 benzin S4/16 benzin S4/8 dízel S4/8 dízel
Váltó kézi/5 automata/6 kézi/5 automata/6
Lökettérfogat (cm3) 898 1197 1461 1461
Teljesítmény (Le 1/p) 90/5250 120/4900 90/4000 90/4000
Nyomaték (Nm 1/p) 135/2500 190/2000 220/1750 220/1750
Végsebesség (km/ó) 171 192 171 n.a.
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) 12,9 10,9 13,1 n.a.
Fogyasztás (l/100 km) 4,9 5,4 3,6 n.a.
CO2-kibocsátás (g/km) 113 125 95 n.a.

Menjünk végre - miután még megállapítottuk, hogy könnyű a ki/beszállás, az ülések meg átlagos méretűek, formájúak és tömésűek. S hogy a kormány le-föl, ki-be is tág határok közt mozgatható, továbbá a karosszéria átláthatósága egész jó a magas üléspozíciónak is hála. Tehát: motorból háromfajta van, mi a bemutatón az 1,2 literes benzinest és az 1.5 dCi-t vezethettük. Előbbi kizárólag 6 fokozatú, manuálisan is kapcsolható duplakuplungos automata váltóval érhető el, és utóbbihoz is kérhető lesz az EDC. Nem kiemelkedően gyors, nem egy DSG, de puhán váltogat, s elvileg a fogyasztást sem növeli.
Mert az azért nem rossz, hogy a Cliónál úgy egy „százassal” nehezebb Capturben 5,4 l/100 km a TCe 120 étvágya. Igen, T=turbó, a 120 meg a lóerők száma. És ez mégiscsak egy 4 hengeres, finoman járó motor. Rákérdeztünk, s nem tudták vagy nem akarták megmondani, hogy a Juke is meg fogja-e kapni. De az új Qashqai tuti.
Tetszett ez a motor, csak az EDC fogta meg egy kicsit. S a dízel? A 3 hengeres TCe blokkal együtt Energy-családos, stop-start rendszeres és fékezésienergia-visszanyerős dCi 3,6 litert fogyaszt – kell ennél több érv mellette? Sokaknak nem. Csöppet csörgős, csöppet turbólyukas és hamar el is fogy, de takarékos. Pláne az, ha Eco módban közlekedünk. Ekkor az EDC alacsonyabb fordulaton felvált, a nyomaték korlátozott, s a hűtés-fűtésnek is külön programja van. A műszerfalon vezetésistílus-jelző segít mindig tudni, hogy ecók vagyunk-e – az R-Linkkel rendelhető cucc zöld, sárga és narancs színekkel tájékoztat. Az R-Link meg pluszban diagramokkal. Ez a multimédiás tablet még internetkapcsolattal és sok egyéb mással is fokozza az utasok komfortszintjét.
De vissza a vezetéshez: a Captur egy felfúlt Clio, ennek megfelelően kellemesen és könnyen irányítható, s csak egy picit dől és billeg (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros a felfüggesztés). És közben csendes. Az 5 fokozatú kézi váltó pontos, a 2,7 fordulatos kormány ugyancsak. A hajtott tengely az első, 4x4 nincs és nem is tervezik, mert nem kell a népeknek (100-ból csupán 3 eladott Juke összkerekes).
Széria ESP-vel, 4 légzsákkal, visszagurulás-gátlóval meg a szokásos extrahaddal (kulcs nélküli nyitás és indítás, navigáció, tolatókamera, stb.) tehát május végétől itt a Captur. Meglátjuk, milyen áron.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

11 thoughts on “Akár téged is elkaphat – Renault Captur próba

Vélemény, hozzászólás?