Akár kétmillából is rémísztgethetsz – belépő a gengsztervilágba
Mennyiért kapható macsó SUV?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az igazán menő arcok már tíz éve szabadidőautókkal járnak – ha lehet a legnagyobbakkal. Körülnéztünk, használtan mennyiért kaphatók, azaz mennyivel lehet beszállni a klubba.
Kicsit sem a gazdaságosságról szólnak a nagytestű szabadidőautók, még dízelmotorjaikkal is jó, ha 10 l/100 km alá lehet apasztani fogyasztásukat. Áruk prémiumos, mégis sokan kedvelik – egyrészt kényelmük, sokcélú használhatóságuk és nem utolsó sorban presztízsük, tekintélyük miatt. Ha körülnézünk a konditermek vagy a diszkók előtt, egyértelmű, hogy az igazán kemény arcok bizony SUV-val járnak, lehetőleg német márkával. Új modellel 15 millió forint alatt nemigen lehet beköszönni a klubba, de vajon használtan mi a küszöb?
Négy modellt szemeltünk ki: Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML és Volkswagen Touareg. Ezek azok a modellek, amelyek már biztos tekintélyt adnak, senki sem nézi őket bevásárlókocsinak, sem ritka ínyencségnek, mint például a rangjával mindegyikük felett álló Porsche Cayenne-t. Az árakat természetesen legjelentősebb mértékben az életkor határozza meg, és mivel elsőként a Mercedes ML jelent meg még 1997 végén, az kapható meg legolcsóbban.
Az első, 1998-as modellévből származó ML Mercedesek belépőára 1,5 millió forint. Mivel az ML eleve főként az Egyesült Államok piacára, és ott is készült, a használtak között sok az onnan behozott példány. A hazaiak inkább 2 millió forint környékén jelennek meg, akár komoly, 200 ezer kilométer feletti futással, a magyar rendszámot hordó dízelek még egy kicsivel drágábbak, legolcsóbban 2,2 milliótól indulnak a gázolajos ML-ek. Az évek és a kilométerek csökkenésével az első generációs ML ára 5,5-6 millió forintig nyújtózik, ugyanebben a tartományban jelennek meg az első, 2005-ös, második generációs példányok. Utóbbiból a legolcsóbb benzinesek sorakoznak csak 6 millió forint alatt. Az elsőnél jelentősen modernebb, 5 helyett például már 7 fokozatú automataváltókkal szerelt, még ma is futó szériából a dízelek 6,8 millió környékén jelennek meg. Noha 3 évnél fiatalabb ML 10 millió forint alatt nem kapható, a csillagos márka még mindig nem a legdrágább e világban. Mivel a harmadik generáció már várhatóan idén megérkezik, a mostani ML hamar arra a sorsra juthat, mint az első generáció, a bennfentesek talán már jövőre sem veszik majd komolyan tulajaikat.
Aki presztízsben biztosra akar menni, az bizony leginkább BMW X5-öst vesz. Az 1999-ben megjelent széria első példányai 2000-ből valók, a használtautó.hu rendszerében cikkünk írásakor a legolcsóbb X5 2,3 millió forint, 4,4 literes V8-as benzinessel és automata váltóval. A második, 2,7 millió forintos példány is az előbbivel egyező motorizáltságú, a józanabb fogyasztású 3,0 literes legolcsóbbjáért pedig 2,8 millió forint fizetendő. Dízel (ugyan már 2001-ből), 3,65 milliótól kapható, de a korrektebb példányokért inkább fél millióval többet kérnek. Öt évnél fiatalabb, azaz utolsó gyártási évében, 2006-ban készült X5 nincs 5,5 millió forint alatt, sőt, a jobb dízelek inkább 1-2 millióval drágábbak. Az előbbi összegre még egy gurigát rádobva, azaz 8,5 millióért már megkapható a második generációs X5, az újonnan drágább, használtan étvágya miatt olcsóbb, 4,8 literes V8-as benzinessel, hazai forgalomba helyezéssel és a hirdetés szerint szervizkönyvvel. A takarékosabb gázolajosak némileg drágábbak, de 9 millió forint alatt már azokból is van – első tulajtól, 45 ezer kilométerrel azonban konkrétan másfélszer ennyiért is hirdetnek azonosat, annak ellenére, hogy a 15 milliós sávban már akár 2 éves példányok is szép számmal találhatók. A tavaly frissített második generációs X5 egy éves példányai 16-18 millió forint között mozognak – nagyságrendileg az újkori listaáron, de több millió forintnyi, használtan alig érvényesíthető extrával.
[url]http://www.sztrada.com[/url]
[url][url][/url]http://www.sztrada.com[/url]
5 millió Fx 45-ös Infiniti és nincs belőle 1000
Nagyon jo a cikk! Remélem hogy hamarosan a tesztben emlitett járgányok egyenként lesznek kibelezve, hogy mit kel tudni roluk!
Üdv