Akár 1000 kilométert is tud egyetlen töltéssel a NIO új szedánja

A kínai villanyautó-márka következő modellje, az ET5 jövőre Európában is elérhető lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1000 km-es hatótávjával a NIO ET5 nem csupán a legtöbb villanyautót, de még a takarékos dízeleket is lenyomja majd, ha megérkezik az öreg kontinensre.

Egyre több jel utal arra, hogy a NIO kezd kiemelkedni a számos ismeretlen, a Tesla nyomdokaiba lépni kívánó, elektromosautó-gyártó startup vállalkozások közül. Míg ezek legtöbbje hamar eltűnik a süllyesztőben (a befektetők és az előleget letevő vásárlók pénzével), a kínai NIO már az ötödik sorozatgyártású modelljét mutatja be, nem beszélve az EP9 hipersportautóról. Mindezek után már csak hab a tortán, hogy a NIO vásárlói még közös zenekart is alapítottak már. A zászlóshajó ET7 után (ami januártól már rendelhető) most lefelé, a közepes méretű szedánok kategóriájában terjeszkedik az ET5-tel, aminek első darabjai a tervek szerint jövő ősszel érkeznek majd meg a vásárlókhoz.
Az ET5 egy nagyon letisztult, minimalista kinézetű villanyszedán, bár az aerodinamikai okokból fontos, hosszan lejtő hátsóval a négyajtós kupék szegmensébe is sorolhatnánk. Hátul a csíklámpa és a lökhárító hajaz egy kicsit a Toyota Miraira, illetve még a Porsche Taycanra is, elöl viszont teljesen egyedi a két csíkban világító vékony fényszóró. A harmonikus vonalvezetéssel egyszerre prémium és sportos hatást szerettek volna elérni, ami egyébként nem csak megjelenésben nyilvánul meg: 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből, és a fékrendszer is elég hamar megállítja az autót. Ha a száguldás közepette megtörténne a baj, az utasok számíthatnak az ET5 ötcsillagos töréstesztjével igazolt biztonságára. Háromféle akkumulátor kerülhet az ET5-be 550, 700 és 1000 km-es hatótávval.
Hirdetés
Belül szintén minimalista a szedán, már-már nappaliszerű. Természetesen egyetlen nagy központi érintőképernyő uralja a középkonzolt, de fontos megemlíteni a 256 árnyalatban pompázó hangulatvilágítást, a Dolby Atmos 7.1.4-es hangrendszert és az újrahasznosított anyagokból készülő huzatokat és burkolatokat. A pontos működését egyelőre nem ismerjük az ET5 kiterjesztett és virtuális valóság szemüvegeinek, mindenesetre érdekesnek hangzanak: előbbi felvételével az autó előtti térben, tőlünk 6 méterre láthatunk a valóságot kiegészítő információkat egy 5 méter átlójú területen. Utóbbi pedig 4K felbontásban repít minket a teljesen virtuális világba, bár feltehetően ez inkább az utasok szórakoztatására szolgál majd - kivéve persze, ha esetleg az önvezető funkciók lesznek annyira fejlettek, hogy nem lesz szükség a sofőr figyelmére. Ez nyilván még a távoli jövő, az ET5 sem tudja még ezt, de azért fel van szerelve a kötelező autonóm funkciókkal, amik ráadásul havi előfizetéses rendszerben is elérhetők. Hasonló módon vehető igénybe az akkumulátor is, a márka cserepontjain cserélhetők telepek. Kínában már 1300 ilyen csereállomás lesz 2022 végére a több ezer töltőponton felül, de Európában is van ilyen szolgáltatásuk, egyelőre még csak Norvégiában. Jövőre azonban mind a töltési, értékesítési és szerviz infrastruktúra bővül majd a kontinensen, a NIO megjelenik Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában, később pedig további piacokon is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?