Ajtó mínusz, érték plusz: Opel Astra GTC miniteszt
Opel Astra GTC 1.6 Turbo és 2.0 CDTI miniteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kezdeti kínálatának csúcsverzióival, 180 lóerős benzines és 165 lóerős turbódízel motorjával vezettük az Opel Astra GTC-t, azaz a sikeres Astra-sorozat kupéját.
Hosszabb, szélesebb és laposabb az ötajtósnál, azaz az úthoz jobban tapadó a GTC Astra. Motorpalettája itthon csakis turbós egységeket sorol majd
Lejtős tetőívével bunkerszerű, de nem szűkös az Astra GTC utastere
Színes betétek is feldobhatják az Astra minőségi műszerfalát. Az opciók között természetesen szerepel az Opel-specialitás kormánykerék-fűtés. Az első kisablakok segítenek ugyan a kilátáson, ám a tetőoszlopok túlzottan vaskosak
MacPherson helyett minden Astra GTC-ben függőcsapszeges, az Opel Insignia OPC-ből való az első felfüggesztés
Az első tapasztalatok alapján a rendszer tényleg meggyőző: jó terelgetni az amúgy elektromos kormányszervós GTC-t, útfogása hibátlan. Csillapításáról egyelőre csak azt tudjuk, hogy jó úton jó, de az opcionális, adaptív és hangolható, FlexRide lengéscsillapítókkal akár a hazai gyatrákon is meggyőző lehet – ezt majd jövőre fogjuk tudni kideríteni. Az viszont teljességgel bizonyos, hogy a lejtős tetőívű, háromajtós GTC tervezésekor úgy zsonglőrködtek az opeles tervezők a vonalakkal, hogy az ne menjen a funkcionalitás rovására. Elöl minden irányba bőven lehet nyújtózkodni, tér bőven van. A nyújtózkodásra egyébként minden indulás előtt szükség van: nem azért, mert olyan munkás lenne a GTC vezetése, hogy ahhoz fel kell készíteni izmainkat, hanem mert a távoli B-oszlopon az első ülésektől messze esik a biztonsági öv. A hátra tolt középső ajtóoszlop miatt azonban – ha van tér kitárni a hatalmas első ajtókat – óriási nyílás tárulkozik a hátsó sorhoz. Ránézésre nem is hinné az ember, de a helykínálat ott is hibátlan – a szélső helyeken –, fej- és lábtér még 180 cm-es vezető mögé, hasonló mérettel ülve is sok van, középre mondjuk nem szívesen ülnénk.
1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.6 Turbo | 2.0 CDTI | |
Lökettérfogat (ccm) | 1364 | 1364 | 1598 | 1956 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 120 / 4200-6000 | 140 / 4900-6000 | 180 / 5500 | 165 / 4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 200 / 1850-4200 | 200 / 1850-4900 | 230 / 2200-5400 | 380 / 1750-2500 |
Végsebesség (km/h) | 192 | 201 | 220 | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 10,9 | 9,9 | 8,3 | 8,9 |
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) | 7,6/4,9/5,9 | 7,6/4,9/5,9 | 9,3/5,9/7,2 | 5,7/4,3/4,8 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 139 | 139 | 168 | 127 |
Jól el lehet férni hátul is - a szélső helyeken. Elöl kényelmesek, de vállban csekély tartásúak az opciós komfortülések is
Fokozza a prémiumhangulatot, hogy a tervek szerint a hazai piacra csakis turbós motorokkal jön majd a GTC, szívóként egyébként kizárólag az 1,4 literes, 100 lóerős készül majd, ám itthon – a jelenlegi tervek szerint – a turbós, 120 lóerős lesz az alapgép, 6 fokozatú manuális váltóval és Start/Stop-rendszerrel (amit csak a csúcs-benzines nem kap meg). Ez a motor 140 lóerős teljesítménnyel is választható lesz, ám nyomatékban egységesen 200 Newtonmétert tudnak. A kezdeti kínálat csúcsa a 180 lóerős 1,6-os Turbo, 8,3 másodperces 100 km/órára gyorsulással és 220 km/órás végsebességgel. Dízelből kezdetben csakis a majdani csúcs, a 2,0 literes, 165 lóerős, átmeneti túltöltéssel 380 Nm nyomatékú áll rendelkezésre. A kínálat azonban folyamatosan bővülni fog, januárban jön 6 fokozatú automata váltó a 140 lóerős 1,4 Turbóhoz, kevéssel később befut a 110 és 130 lóerős 1,7 literes, 4,5 l/100 km vegyes fogyasztású CDTI dízel, majd azután minden idők legerősebb, 280 lóerős, 2,0 literes turbós Astra OPC-je. Utóbbi nem csak erő-, 250 km/órás csúcstempójával sebességbajnok is, alapáras FlexRide rendszere a hagyományos (normál, Tour, Sport) módok helyett Sport és OPC lehetőségeket kínál, fronthajtását önzáró differenciálmű segíti a kanyarokból való erőteljes kigyorsításokkor.
Elődjéhez mérten 50 százalékkal több pakolóhely jutott az Astra GTC-be; nem hiányoznak a LED-es hangulatfények. A csomagtér 380 literes alapmérete 10 literrel nagyobb az ötajtósénál!
Egyedi megoldás, a csomagtérajtó elektromos nyitógombját az embléma aljának benyomásával vezérelhetjük
Opcióként az adaptív, kilenc különböző világítási sémát ismerő xenonfényszóró is kapható a GTC-hez
nekem kicsit volkswagen sciroccos lett….