Ahogy vártuk, 1.8-as turbómotorral frissült a SEAT Ibiza Cupra

Már 192 lóerős a SEAT Ibiza Cupra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Ibiza legerősebb gyári változata is megkapta a VW konszern új 1.8-as motorját, ami ahogy a testvér VW Polo GTI-ben, itt is 192 lóerős.


A SEAT Ibiza Cupra eddig 1.4-es volt, turbóval 180 lóerőt tudott. A SEAT kisautójának legerősebb változata most a konszerntestvér Volkswagen Polo GTI-hez hasonlóan megújult, épp úgy, ahogy korábban sejtettük. Az új változat 12 lóerővel erősebb csak az eddiginél, viszont a nagyobb lökettérfogat miatt jóval nyomatékosabb. A nagyobb TSI motor előnye az a plusz 70 newtonméter, amivel már dízeles, 320 Nm-t tud az Ibiza Cupra. Az erőtöbblet eredményeképp alig 6,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet és 235 km/óra a végsebessége. A több erő mellett tisztább is lett az Ibiza hot hatch kivitele: már Euro 6-os, és akár 6 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren.
Hirdetés


A kozmetikai változások csak minimálisak, hiszen eddig sem nézett ki sem réginek, sem rosszul az Ibiza. Bár ma is trendi, de jövőre teljesen új generáció fog bemutatkozni. Alapból jár hozzá a 17 colos kerék és a bi-xenon fényszóró, LED-es nappali menetfénnyel és hátsó lámpákkal. Az Ibiza megkapta az eggyel nagyobb Leon kormányát és megváltozott a légbeömlők, illetve a műszerfal körüli kialakítás is. Frissítették az Ibiza infotainment rendszerét, így már képes a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerek támogatására is. A friss Cupra adhat némi löketet az eladásoknak, mígnem a teljesen új, ötödik generációs Ibiza jövő év végén megjelenik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Ahogy vártuk, 1.8-as turbómotorral frissült a SEAT Ibiza Cupra

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    Nem ez az a motor, amelyet először az A5 kapott meg 2011-ben? Már nem is annyira új, ellenben kimaradt a lényeg: a szokásos nagynyomású rendszer mellett szívócső-befecskendezése is van.

Vélemény, hozzászólás?