Ahogy sejtetni lehetett: az Audié lett a Q2 és a Q4 típusnév
Az Audi cserével szerezte meg a Q2 és Q4 típusneveket, de mit kapott a Fiat?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Audi megcsinálhatja a babakocsitól a tankig ívelő SUV-sorát, a Q1 és Q9 közötti összes szám az övék. Kérdés, hogy mit adtak az FCA-nak?
Egy éve írtunk arról az aprócska iparági nüanszról, hogy a nagy és erős Audi összeakasztotta a bajszát az Európában kicsi és nem éppen éllovas Fiat-Chryslerrel. A vita oka, hogy a németek az olaszok miatt nem tudják hogy elnevezni új szabadidő-autóikat. A helyzet az, hogy az olaszoknál hajtást jelölő Q2 és Q4 kiegészítő nevekre az Audinak nagy szüksége lenne. Náluk ugyanis méretben a Q3 alá és fölé érkező új crossovereknek kéne ez az elnevezés. Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója jelentette be, hogy végre megvan a trófea, övék a két név. Innentől a történetnek egy mellékszála lesz a legérdekesebb, miszerint pénzmozgás nem történt. Stadler szerint ők is tudtak adni valamit az FCA-nak, ami miatt megérte az üzlet.
Ha minden igaz, akkor a márkanévért cserébe a Volkswagen konszern is márkanevet adott. Ha lehet találgatásokra adni, akkor ez nem más, mint a Bora. A Bora nevet a Maserati is használta, 1971 és 1978 között, jó 500 példányban gyártott sportkupéján. Aztán 1999 és 2005 között a Golf IV szedánját a Volkswagen Borának nevezte, mert akkoriban nagyon nyomták ezt a szélhez kapcsolódó névadást. Később persze rájöttek, hogy a régi és jól csengő Jetta névvel többre mennek. Vagy ez, vagy valamelyik olaszosan elnevezett korábbi tanulmányuk neve az, amit átengedhettek a Q2-ért és a Q4-ért cserébe. A jövőben mindenesetre emiatt is érdemes lesz odafigyelni az új Maseratik nevére.
Ha típusnév, akkor a Bora lenne az, ami jól csengett a Maseratinak .
A cikkben azt írják, hogy “pénzmozgás nem történt” – tehát a VW biztos adott neveket az FCA-nak, de a Borát kizárhatjuk…Talán a VW-bubusok tudnák megmondani, milyen olaszos nevű tanulmányautója volt a cégnek a múltban, amit a Q-típusnevekért cserébe adhattak. Lehetett az akár egy korábbi Seat-típus is – az olasz és a spanyol nyelvben sok hasonló hangzású szó létezik.
A Boranak egyebkent sincs semmi ertelme, miert csereltek volna azt, amit szinten elobb hasznalt a Maserati. Igy raadasul ketto ilyen markanev is erintett lenne.
A Corrado pedig minek nekik? Van millio masik nev amit hasznalhatnak. Itt penz lesz a csere masik oldalrol erkezo fele.
Valószínűleg nem a Bora típusnevet adták az olaszoknak, erre utal ez a most megjelent hír is:
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/01/22/itt_a_vadiuj_volkswagen_bora/[/url]
A Corrado is eléggé olaszos hangzású, és régóta nincs használatban a VW-nél…