Merész indulókkal múlt hét pénteken startolt el az idei Budapest-Bamako, a mezőny már Afrikában jár, de ez a fotó még a hétvégén Monacóban készült a logónkat is vivő Toyota Hiace-ről
Érdekes dolog ez a Fapados Dakar, azaz a Budapest Bamako Rally, hiszen sokan hiányolhatják a tudósítást róla. Ennek leginkább az az oka, hogy nem érkezik onnan sem beszámoló, vélhetően minden résztvevője küzd az elemekkel, hiszen a múlt hét pénteki (január 31.) starttól számítva február 16-áig csaknem 9 ezer kilométert tesznek meg - nem egyszerű körülmények között Sierra Leone fővárosáig, Freetownig. Ha valaki követné a Budapest-Bamako eseményeit, talán a legjobb, ha csatlakozik az esemény Facebook oldalához, bár sok információ ott sincs.
Az viszont jól látható, hogy a mintegy 250 csapatos mezőnyből akadtak jobban és kevésbé felkészültek, akik például már az európai szakaszon vezérműszíj-szakadással, vagy azzal kellett szembesüljenek, hogy flottás autójukat nem vihetik ki az EU-ból. Akinél minden rendben van, az sem élete legegyszerűbb, de jó eséllyel leginkább élménydús napjait élheti át Budapest-Bamakón. Miként arról írtunk, a temérdek érdekes járgány között idén
egy olyan Toyota Hiace is indult, ami a túra során átlépi (pontosabban már át is lépte) egymilliomodik kilométerét, s amire a mi logónk is felkerült.
Már a Hiace is Afrikában jár, a tegnapi cél Marrakeshben volt
Az amúgy nem egyedi, hogy hazánkból Afrikába kerül egy Toyota Hiace. Számos valahai mentőautó is oda került, miután hazánkból selejtezték őket, akár szinten egymilliós kilométerszámmal, majd ott még tovább szolgáltak. Miként arról írtunk, a Bamako előtt ez a Hiace is kapott egy korrekt karbantartást, így viszont - egyelőre - gond nélkül viszi is csapatát. 8-9 literes átlagfogyasztással, az első bő csaknem 3000 (autópályás) kilométer után fél liter olajigénnyel. Tiszteletét tette Moncao - városi - F1 pályáján és exkluzív kikötőjében, majd Gibraltáron át elhagyta a kontinenst és megkezdte afrikai kalandozását, Rabat (Marokkó fővárosa) magasságában átlépte a bűvös egymillió kilométeres óraállást. A kocsi gond nélkül teljesítette az első 4 napos, 3799 kilométeres szupermaratont, most pedig rövidebb, de nehezebb szakaszok várnak rá, ahogyan a csapatokra is.
A 4 napos maratoni etap csúcsfotója - egy esti kép a marrakeshi piacról, innentől az útvonal rövidebb, de nehezebben autózható szakaszokat tartogat