Végre olcsóbb lehet az autóvásárlás, már amennyiben modern, a környezetet az átlagosnál kevésbé terhelő autót választunk. A korábbiak lecserélését elsősorban a cégeknél ösztönözné a kormány
Állítólag még a tavaszi ülésszakban a parlament elé kerülhet az az előterjesztés, ami átalakítaná az autóvásárlás kapcsán fizetendő terheket. Miként arról a hvg.hu ír, a kormány célul tűzte ki, hogy kevesebb illeték, illetve egyéb fizetnivaló terhelje az autóvásárlást, legyen szó akár külföldi beszerzésről, így több pénz maradjon a családoknál. A javaslatcsomag szerint a vagyonszerzési illeték megfizetése mellett nem terhelnék a vásárlókat, illetve akár az autót öröklőket a rendszám, a forgalmi engedély és a törzskönyv, valamint az eredetiségvizsgálat, a külföldről származó autók esetén a származás ellenőrzés díjával.
Az elfogadásra váró javaslatcsomag szerint állítólag egyszerűsödnének az öröklés szabályai, a gépjárműadó pedig a mostani rendnek ellentmondva nem az idősebb, hanem a fiatalabb, jobb emissziós normájú autóknál lenne kedvezőbb. A regisztrációs adó táblájában új oszlopként jelenne meg az új autók esetén már 2014 szeptembere óta kötelező Euro 6-os osztály, hiszen jelenleg azok még nem kapnak előnyöket az 5 évvel korábban, 2009 szeptemberében bevezetett Euro 5-ös szinthez mérten. A már futó autók esetén elsősorban a cégeket sarkallaná autóváltásra a kormány, a rosszabb környezetvédelmi besorolású autók cégautóadójának emelésével. A magánszemélyek esetén ugyanakkor nem változna a gépjárműadó mértéke.
Vagonszerzési illeték fizetése mellett a jövőben ingyen járna a rendszám, az eredetiségvizsga, a törzskönyv és a forgalmi engedély is, az tehát végre nem csupán egy sarc lenne
Az autópark megújítását, a jelenleg 14,2 éves átlagéletkor csökkentését célzó - ezért mindenképp üdvözlendő - javaslatcsomag az információk szerint már megfutotta egyeztetési köreit a különféle hivataloknál, s a bevezetéséhez szükséges egyéb jogszabálymódosítások is készen állnak már.
Nem pár száz spannak kell milliárdokat kisíbolni, hanem a „jónépnek” rendes bért, egyből felpörögne a piac, ez nevetséges!
A megoldás egy tollvonás:
Honosítható használt autó benzines minimum euro4 (14 és fél éves norma) , diesel minimum euro5 (az 9,5 éves norma)
Ennyi.
Értsd: kurv@ra unom a P és R kezdőbetűs rendszámú fekete korom (diesel) és kék füstöt (benzin) okádó 18+ -os guruló szemétdombokat.