Egykoron az egyik leggyorsabb közúti autónak számított, de még ma sem vall szégyent 286 lóerős teljesítményével (fotó: RM Sotheby's)
1985-ben nem mindennapi címmel büszkélkedhetett a most eladásra kínált M5-ös, hiszen a bemutató idején az E28-as generációhoz tartozó modell birtokolta a leggyorsabb sorozatgyártású autó címét. Küllemében nem árulja el valós erejét, hiszen az akkori 5-ös sorozat karosszériája adja az alapokat, ellenben a motortérbe tekintve a legendás, középmotoros M1-es erőforrása található, egy 3,5 literes, 286 lóerős, 340 newtonméteres nyomatékra képes hajtáslánc.
Az ikonikus BMW stílusjegyek az M5-ösön is visszaköszönnek (fotó: RM Sotheby's)
3,5 literes motorja 6,5 másodperc alatt repítette álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 245 km/óra (fotó: RM Sotheby's)
16 colos Alpina kerekeken gurul (fotó: RM Sotheby's)
4,6 méter hosszú, és 1,7 méter széles (fotó: RM Sotheby's)
A konkrét példányt 1985 szeptemberében vehette át első tulajdonosa, aki olyan extrákat kért akkor az autójába, mint az elektromos napfénytető, első ablakok, vagy épp a központi zár. Az utastér még közel 40 év után is jó állapotban maradt fent, de a bőrüléseken, és a kezelőszerveken azért látni az idő vasfogát. Persze a kilométerórára pillantva kitűnik, ezt az M5-öst nem felejtették ott egyetlen pajtában sem, hiszen 146 ezer kilométert pakoltak bele az évek során.
Csupán 146 ezer kilométert mutat az óra (fotó: RM Sotheby's)
A bőrülések jól állták az idő próbáját (fotó: RM Sotheby's)
A részletekre már ekkor is odafigyeltek (fotó: RM Sotheby's)
Az autó igazi kuriózumát viszont az adja, hogy szinte teljese egészében gyári állapotban maradt, tuningolásnak nyoma sincs, de egyébként sem vitték túlzásba a gyártást, mindössze 2241 készült belőle. Az RM Sotheby's november 25-én árverezi el az M5-öst, az előzetes becslések alapján forintba átszámítva 26 és 38 millió forint között lehet a végső vételár.
Szerinted megér ennyit ez az M5-ös BMW? (fotó: RM Sotheby's)