Megunhatatlan a Mazda6 Sportkombi formája
Emlékeztek még azokra az autókra, amiket úgy hívnak, hogy kombi? Hosszú és praktikus járművek a kihalás szélén, ugyanis a mindenféle SUV-ok és crossoverek kiszorították őket a piacról. Racionálisan gondolkodó emberek számára teljesen érthetetlen ez a jelenség, ugyanis családi autónak tökéletes választás egy kombi. Főleg egy akkora modell, mint a Mazda6, amire, ha ránézel, akkor hiába próbálsz racionálisan gondolkodni; a forma magával ragad!
"A Mazda6 huszadik évfordulós kiadása a vezető és az autó egységének (Jinba Ittai) legelegánsabb kifejeződése" - ezt a brossúrájában írták és nagyon igaz
A Kodo formanyelv még mindig az egyik legszebb napjaink autóiparában, még úgy is, hogy a Mazda6 aktuális (harmadik) generációja lassan, de biztosan már 10 éve tarkítja az utcaképet. Így nem csoda, hogy a végéhez közeledik a típus életciklusa. Bár, ha engem kérdeztek én még hosszú évekig nem nyugdíjaznám. Szerintem sokkal inkább ilyen autókra lenne szükség a piacon, mint SUV-okra.
Mivel már oly régóta velünk él a Mazda6 GJ szériája (bizony, itt is vannak gyári kódok, mint az MX-5-nél, csak ott híresebbek), nem rugóznék a formáján. Továbbra is kecses, és a „sportosan elegáns” kifejezés megtestesülése. Mindezt a kombira is sikerült tökéletesen átültetni, egyáltalán nem érezni úgy, hogy csak gyorsan rajzoltak neki egy puttonyt. Igazi műalkotás. De miben más a 20th Anniversary, tehát a jubileumi kiadás?
Jubileumi feliratok díszítik
Részletei még mindig gyönyörűek
Kezdjük a színével, ami nem a sokak által legszebbnek tartott Soul Red „vörösesbordós” csoda, hanem a ródium fehér (Rhodium White), ami a periódusos rendszer 45-ös rendszámú eleméről kapta a nevét, ám valójában a japán minimalizmust testesíti meg. Valóban nem hivalkodó, mégis jól áll a hatosnak, de azért rendelhető vörösben is (Artisan Red), ha valakinek úgy jobban tetszik. Emellett 19 colos, krómosan csillogó felnik is járnak a jubileumi modellre, ami számomra az elegancia mellett egy kis amerikai hangulatot is keltett, bár nem titok, hogy a Mazda egyik legnagyobb piaca az USA, szóval nem csoda, ha az ő kedvükbe is szeretnének járni. Végül a 20 éves jubileumot néhány plakett is hirdeti a karosszérián, persze ezek sem túl feltűnőek, nehogy elrontsák az elegáns összképet.
Nagyon jól áll neki a világosbarna bőr
Valóban prémium az utastér. Az infotainment kijelzője 8 colos
Bent aztán végképp leesik az ember álla. A formák a jól megszokottak, de a kárpitozás! Hát az valami fantasztikus! Az üléseket legszívesebben hazavinném dísznek, vagy a dolgozószobába fotelnek. Ezek világosbarna kárpitozása különleges „ötvözetből” készült. Nappabőr és Leganu szövet keveréke. Utóbbi a bőrhöz nagyon hasonló anyag, így valójában full bőrnek tűnik minden. Még a műszerfalra és az ajtókárpitokra is jutott, ám ezekre nubuk bőr, amelynek tapintása oly kellemes, hogy naphosszat simogattam volna a Mazda6 utasterében a felületeket. A kényelem magától értedődő, szerintem már ránézésre is látszik. A hab a tortán pedig az ülséek hűthetősége a fűthetőségük mellett, utóbbinak a hátsó utasok is örülhetnek. A csomagtér is bőséges helyet ad, alapból 522 literes, ami 1664 literig bővíthető, habár a motoros nyitást hiányoltam belőle.
Nem akarsz kiszállni ezekből az ülésekből
A fejtámlákat is jubileumi minta díszíti
A 2,5 literes Skyactiv motor is Amerikát idézi számomra, de nem kell félni a torkosságától. A 194 lóerő jól mozgatja a közel 1,5 tonnás autót, a 0-100 km/órás sprintet 8,1 másodperc alatt futja, és előzésnél is kellő dinamikát ad a 258 Nm nyomaték. A hatgangos automata szépen teszi a dolgát, városban persze 9-10 liter körül mozog az átlag, de autópályán 7 liter közelébe csökken, a tesztátlag kerek 8 liter lett, ami nagyon szép eredmény egy ekkora szívómotortól. Vezetni pedig kimondottan pihentető a Mazda6-ot. Kellemesen rugózik, nem túl kemény, nem túl lágy, a kormány igazán pontos, de száguldozásra még a Sport üzemmód sem különösebben csábít. Ez egy higgadt gép, amivel öröm közlekedni.
Meglepően étvágytalan a 2,5 literes szívóbenzines
A jubileumi modell ára a különlegessége okán természetesen magasabb szintről indul. Egészen pontosan 16 686 800 forintról, ám a Mazda6-osok ára 13 779 900 forintról indul. Ráadásul most, hogy év végén harangoznak a típusnak, itthon is óriási, több millió forintos kedvezményekkel lehet hozzájutni az elegáns Mazda6 szedánokhoz, vagy a családi autónak is tökéletes kombikhoz. Az azonnal elvihető modellek böngészéséhez elég csak
ide kattintanod!
Árak
Tesztmodell alapára
13 779 900 Ft (2023.08.17.)
Tesztautó ára
16 686 800 Ft (2023.08.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Teljesítmény:
143 kW (194 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
258 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6.8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
920-970 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
690 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú automata
Nyomaték:
258 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
143 kW (194 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6.8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8.0 l/100km
Egy kombi vagy legyen praktikus és stílusos, ahogyan csak egy Volvo tud lenni (Volvo 850, S70), vagy szép és egyedi, mint egy Alfa 156 vagy 159 kombi, vagy egy Jaguar -SType.
A Mazda 6 igazából egyiket sem tudja.
SType kombi?
Lehagytad, hogy szerinted.
Szerintem gyönyörű és az általad felsoroltakkal szemben egy óriási előnye is van. Új! 😀