Adam ralizni, Astra pályázni
Opel Adam és Opel Astra GTC versenyautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem is egy, de két versenyautóval rukkolt elő az Opel motorsportos részlege. Az Adam Cup minimálbüdzsés ralipilótáknak, az Astra GTC Cup túraautósoknak szól.
Amennyiben az Opel sosem kop el szlogent kissé megtekerjük, a most bemutatott Opel versenyautóknál jobbat és költséghatékonyabb megoldást elképzelni nem lehet. Komolyabbra fordítva a szót, úgy fest, hogy a válságos idők ellenére vagy éppen azért, a General Motors előre menekül. Gyárilag (nem mellesleg tripla-dupla, azaz háromszoros egyéni és konstruktőri bajnokként) kiszállt a Chevrolet a WTCC-ből? Sebaj, íme nem is egy, de két vadonatúj villámos sporteszköz, az Opel Motorsporttól. A cuki szuperminiből épített Adam Cup a kis költségvetésű ralipilóták és -csapatok kedvence lehet, no meg ellenfele/alternatívája mondjuk az R2-es géposztályba nemrég érkezett Peugeot 208-nak. Olcsóbban, a hírek szerint 26 ezer eurós, úgy 7,3 millió forintos alapáron, na meg kikönnyítve, becsövezve, ahogy kell. Motorja 1,6 literes, 145 lóerős, váltója 5 fokozatú szekvenciális.
Az európai túraautós szabványoknak megfelelően készített, a háromajtós GTC-re hasonlító Astra Cup pályaautó komolyabb darab, s biztosan drágább is - hogy mennyivel, még nem tudni. Az Opel nemzetközi színtéren, de hazai pályán, Németországban is beveti az Astra OPC Kupa keretein belül, s ha minden igaz, ugyancsak ott lesz a gép a 2013-as nürburgringi 24 óráson. Technikai specifikációt későbbre ígért a gyár.