Bizony, a nagyautóknál a BMW 5-ös sorozat a legmegbízhatóbb az ADAC szerint
Egész Európa és a világ második legnagyobb autóklubja az ADAC, avagy az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, amelynek 21 millió aktív tagja volt 2019 végéig, azóta pedig valószínűleg egy kicsit többen is vannak már. Tavaly naponta közel 10 300 alkalommal hívták a klub segélyvonalát, és pontosan 3 756 226 bajba jutott autósnak segítettek. Ebből már tényleg szép statisztikákat lehet gyártani, a német autóklub meg is teszi, immár 1978 óta. A legutóbbi felmérésben 25 márka 113 típusa szerepelt, ám most csak a kategóriák szerinti legkevesebb hibát produkálókat nézzük meg – az utóbbi 10 év adatai alapján.
A Toyota két kategóriában is a legmegbízhatóbbak között szerepel
Kezdjük a kisautókkal, vagyis a miniautókkal. Az A-szegmensben a Toyota Aygo produkálta a legkevesebb hibát. Mögötte a Hyundai i10 egy darabig szorosan tartotta magát, sőt 2010-ben még jobban is szerepelt, de aztán hirtelen, 2014-ben nagyot romlottak a statisztikái, míg az Aygo továbbra is jól tartotta magát. Ám az egyértelműen látszik, hogy az első generáció megbízhatóbb, mint a második. A Használtautó.hu felületén böngészve jól látszik, hogy szépen tartják is az árukat a városi minik. A 2010-es évek elejének Aygo árai ugyanis 1,1 millió forintról indulnak, futásteljesítményük jellemzően 100-150 ezer km. A második generáció, amely 2014-ben lépett piacra már 2 millió forintról indul, néhány kivételtől eltekintve 100 ezer km alatti futásteljesítménnyel. Motorválasztékról nem nagyon beszélhetünk. Mind a két generációt egyliteres, háromhengeres benzinmotorral forgalmazták. A nagyobb kényelemre vágyók számára automataváltóval is kínálták, de a használtak között egyelőre ritkák ezek a modellek.
A városi minik között az Aygo tarol
A megfizethetőbb kisautók között szintén a Toyota viszi a prímet, de a Honda Jazz, az Audi A1 és a Mini is igazán megbízhatónak tűnik. Az elmúlt tíz évben egyszer sem fordult elő, hogy ne jó vagy kiváló minősítést kapjon a Yaris, úgyhogy, aki használt kisautót keres, mindenképp böngéssze végig a kínálatot. A 10 éves Yarisok egymillió forint környékéről indulnak. Akad benzines és dízel is dögivel, ám utóbbiak jellemzően jóval nagyobb futásteljesítményűek. Természetesen ezek második generációs modellek, a harmadik generációs példányokat már inkább a kétmilliós árkategóriában kell keresni.
A Yaris valójában már az első generáció óta végig a legmegbízhatóbba között tanyázik
Nézzük az alsó-középkategóriát, ahol már ideális családi autókat is kereshetünk. Kimagaslik a Mercedes-Benz A-osztály, hiszen ehhez a modellhez kellett a legritkábban „sárga angyalt” hívni. Szintén jól szerepelt az Audi A3 és a BMW 1-es sorozat is, viszont, ha nem a prémium szegmenst nézzük, akkor ismét a Toyota említhető, méghozzá az Auris a legmegbízhatóbbak között. A 10 éves Mercedes A-osztályok a második generáció képviselői. Kínálnak 1-1,2 millió forintos árkategóriában is A-osztályokat, ám ezek már bőven 200 ezer kilométer feletti futásteljesítménynél járnak. Aki kétmilliót szánna rá, hogy A-osztályt vegyen, még mindig csak a második generáció tagjai között válogathat, igaz már jóval több 100 ezer kilométer környéki futásteljesítményű közül választhat. A klasszikusabb ferdehátú harmadik generációért bizony jóval mélyebben a zsebébe kell nyúlnia a vásárlóknak, hiszen 3 millió fölött hirdetik őket és nem kevesebb kilométerrel, mint a második generációsokat.
Az utóbbi 10 évben a Mercedes A-osztály döglött le a legkevesebb alkalommal az alsó-középkategóriában. Azonban azt is figyelembe kell venni az ADAC statisztikáinál, hogy az olcsóbb autókból jóval több fut az utakon. Több autónál pedig nagyobb az esély a hibára, nem feltétlenül a konstrukció hibája miatt
A középkategóriában az Audi és a BMW brillírozott. Az A4 tűnik a legmegbízhatóbbak az adatok alapján, de szorosan követi a Q5, a BMW 3-as sorozat és a BMW X3 is. Használt Audi A4-esből szép széles a kínálat. 10 éves példányokat kicsivel 2 millió forint felett érdemes keresni. Ezek többnyire 1,8 vagy 2,0 literes TFSI benzinmotorral várják a vevőket, bőven 200 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel, sőt inkább 300 ezerhez közel. Ha nem a negyedik generációra pályázik valaki, akkor az ötödik generációs modellekért már bőven 3 millió forint felett szükséges félretenni.
Az Audi A4 épp, hogy csak megelőzte a BMW 3-ast
Elérkeztünk a nagyautók, avagy a felső-középkategória territóriumába. Itt bizony rendesen elszaporodtak a hibák is. A legkevesebb baj egyértelműen a BMW 5-ös sorozat tagjaival akadtak. Szépen szerepelt még az Audi A6 is, de a BMW-hez képest lemaradt. Egyébként látványosan sok 5-ös BMW vár új gazdára, több mint 700 darabot dob fel a Használtautó.hu keresője a 2010 és 2017 közötti időszakból. Kétmillió forint felett picivel akad még a Bangle féle 5-ösből, de az F10-es szériáért már minimum 3 millió forintot elkérnek.
Az utóbbi 10 év statisztikáiban még a Bangle féle 5-ös is benne van, de az F10 lehet a legmegbízhatóbb
Természetesen a kisbuszokról, kisteherautókról is rendelkezik adatokkal az ADAC. Ezek alapján a Volkswagen Transporter (T5) produkálta a legkevesebb, hibát. Mögötte a Ford Transit/Tourneo Custom áll, de hozzá kell tenni, hogy a kékoválos márka esetében csak 2013-tól szerepelnek az adatok a 2020-as megbízhatósági táblázatban. Nem olcsó mulatság egy 10 éves Transporter sem. A személyszállító változatok 3 millió forint felett indulnak és nem ritka a kínálatban a 300 000 kilométert futott példány.
A T5-ös Transporterrel sem volt sok baj az ADAC szerint
Német minősítőnél német márkák a dobogón.Nahát ki a fene gondolta volna.Meséljenek még.Nem baj a Koreaiak meg a Japánok közben jól szórakoznak.