Rendkívül érdekes koncepcióautót villantott a Mini
Csak úgy sugárzik a vidámság és az életigenlés a Mini új koncepcióautójából. Persze felvet néhány kérdést is a masina, például azt, hogy minek is az előfutára. Elnevezése erősen emlékeztet az egykori Paceman modellre, ami a Countryman egy furcsa változata volt. Az Aceman viszont rendesen ötajtós, ötszemélyes. De nem, ne gondolja senki, hogy az új Countryman előfutára, hiszen annak következő generációja nagyobb lesz. Úgyhogy az Aceman a SUV, avagy crossover mánia meglovaglásának újabb eszköze, hogy a nagyranövő Countryman alatt is legyen egy városi divatterepjárója a Mininek. Teljesen ésszerűen: villanyhajtással.
Fontos, hogy a Concept Aceman a Mini jövendőbeli formanyelvét vetíti előre, illetve egy új digitális felhasználói élményt. Emellett a felelős anyaghasználatot a bőrözött és krómozott elemeket teljes egészében mellőző megoldásokkal
A gyártó saját szavaival élve a formanyelv elnevezése: "Karizmatikusan egyszerű". Ez az új formanyelv hű marad a márka hagyományos értékrendjéhez és szenvedélyes rajongással élteti a technológiai innovációkat
Mivel villanyautóról van szó, az orrán a valódi hűtőmaszkot hűtőrács-motívumra cserélték, a hatszög alakot pedig nyolcszögletű váltotta, világító kontúrral. Sőt, a hűtőrács-motívum felső részébe is LED-fényeket integráltak, amelyek indulás előtt látványos fényeffektekkel üdvözölnek. Emellett a fényszórók is szakítanak a kör alakú kialakítással. A nappali menetfények folyamatos kontúrjai még a motorháztető külső szélein is folytatódnak, ráadásul itt is kapunk fényjátékot
Az ellipszis forma is több helyről visszaköszön, például a kilincseken – amelyeket a MINI modelltörténetében most először a karosszéria felületébe süllyesztették –, valamint a külső visszapillantó-házakon és az ajtók alsó felét díszítő MINI emblémán
A britzászló-motívum pedig, amely félreérthetetlen stílusban utal a márka gyökereire, a hátsó lámpák fénydizájnjában és a masszív tetőcsomagtartónál is megjelenik. Utóbbit zöld rögzítőpántokkal és irizáló bevonattal álmodták meg
20 colosak a könnyűfém keréktárcsák. A felnik közepén alkalmazott háromszög motívum első pillantásra talán fel sem tűnik
A hátsó lámpák szintén LED-technológiás mátrix elemeket használnak, akárcsak a frontrész közepére helyezett, világító hűtőrács-motívum és az első fényszórók. A technológia lehetővé teszi, hogy a lámpák szituációtól függően más-más fénydizájn szerint világítsanak. A terepjárós hangulatot itt a hátsó lökhárító szélesre rajzolt, sötét színű védősávja és a középre helyezett védőpanelek nyomatékosítják
Az arannyal hintett, halvány türkiz árnyalatú Icy Sunglow Green fényezés a rásütő fény erejétől és az elkapott szögtől függően változtatja intenzitását. A tető viszont a tradicionális brit versenyzöldben (British Racing Green) pompázik
Az első és hátsó védőpanelek királykék árnyalatban ragyognak. Az első és a hátsó lökhárítón két-két hangsugárzó is helyet kapott, amelyek nem csupán akusztikailag, de vizuálisan is megragadják a figyelmet. A narancssárga színben rikító hangsugárzók indulás előtt típus-specifikus hangaláfestéssel üdvözölnek
Alec Issigonis olyan utasteret képzelt el 1959-ben a klasszikus Mininek, amelyben az üléseken, a kormányon és a váltón kívül csupán egy kör alakú műszeregységre és néhány billenőkapcsolóra volt szükség. Erre utal az Aceman műszerfala is
Kötött, puha textilfelület borítja a műszerfalat, amit szintén egy britzászló-motívumra emlékeztető konzol tart
A Mini az autógyártók között elsőként mutat be olyan kör alakú, OLED-technológiás kijelzőt, amely a digitális műszeregység és a központi kijelző összes funkcióját egyesíti. Alatta billenőkapcsoló-sor kapott helyet. A billenőkapcsolókon keresztül vezérelhető a a rögzítőfék és az audiorendszer hangereje, de innen állítható a váltó állása is. Emellett itt aktiválható és kikapcsolható a hajtáslánc is, valamint kiválasztható a kívánt élménymód is. A legintuitívabb működtetés érdekében a tervezők mindegyik billenőkapcsolót egyedi formában álmodták meg
Ugyancsak technológiai mérföldkőnek számít, hogy a mozgatható tartalmak lehetővé teszik, hogy a vezérlőfelületen megjelenő ikonokat és funkciókat a teljes műszerfalra, akár az ajtókárpitokig kivetítsék, amelynek köszönhetően egyedülálló felhasználói élmény jön létre. A technológia így végtelen megjelenítési lehetőség előtt nyit utat – az éles körvonalakkal megrajzolt térképektől kezdve, egészen a véletlenszerűen megjelenő felhőképekig. A kivetítés árnyalataihoz és fényerősségeihez megfelelő hangaláfestések társulnak
A minimalista ajtókárpitokat és a műszerfal környezetét magával ragadó színösszeállítás díszíti: a háttérfelületek keki zöld alapszínét halványkék árnyalatú, világosszürke újrahasznosított poliészterből készült, kötött textilborítások egészítik ki, gondosan megtervezett kontrasztvarrásokkal
A kormány karimáját sötétzöld bársony velúr borítja, amely rendkívül kellemes tapintást garantál. A multifunkciós gombokat háttérvilágítással ellátott textilfelületek mögé rejtették a tervezők, akik a „6-óránál” található kormányküllőt egy „Aceman” feliratú, masszív pántból alkották meg
A kötött textil és bársony velúr kombinációjából kidolgozott ülőfelületek élettel teli, háromdimenziós formát öltenek, amelyeket túldimenzionált minták, valamint hímzett X és O grafikák díszítenek
Arról viszont nem szól a fáma, hogy milyen villany hajtáslánccal szerelték fel az autót, de talán elárulják, amikor először nézheti meg testközelből a szélesebb közönség is. Hiszen Kölnben, a 2022-es Gamescom videójáték-vásáron életnagyságban kiállítják a Mini Concept Aceman tanulmányautót. A videójáték- és e-sport-közösség fejlesztőinek, kiadóinak, szakértőinek és rajongóinak nemzetközi találkozóját pedig 2022. augusztus 23-28. között rendezik meg a Koelnmesse vásár- és kiállítási központban.
Ízléstelen és gusztustalan. (szerintem)
Ott minden tervező homár?
Termékként jó lenne, de nem merik megcsinálni a felét sem. Kár, elég menő részletek vannak benne – az arányai elég Fiat 500L-esek.