Absztinens sporttörpe – Toyota Yaris GR Sport Edition teszt
Dögös köntösbe bújtatták a Prius II hajtásláncát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.
Sőt, tudok egy konkrét példát is mutatni, mert leginkább a megboldogult A1 GP-ben használt Lola versenyautóra emlékeztet.
Arról nem is beszélve, hogy a GR Sport Edition méhsejtmintás hűtőrácsot kap, de még az embléma mögötti műanyag felület is lyuggatott. A ködfényszórók házai pedig simán a formula autó szárnyainak oldalsó terelőlapjait mintázzák. Kövezzetek meg, de tényleg ezt látom benne!Van helyette 5,9 literes átlagfogyasztás, amelyből még bőven lehet faragni.
Ugyanis szánt-szándékkal „gyötörtem” a kis Yarist, mint amikor a haverokkal kocsmázol, de már mennél haza, mégis próbálnak még belédimádkozni néhány felest. Viszont a Yaris az absztinens tagja a társaságnak, egyszerűen nem akar inni. Hegyen-völgyön, illetve autópályákon keresztül toltam, úgy Eco módban, mint nélküle, de hat liter fölé nem ment a fogyasztása. Ugyanakkor nem ez az igazi élettere, a rendeltetésének megfelelően használva, tehát a városi forgatagban az igazán hatékony.Árak
Tesztmodell alapára
6 490 000 Ft (2020.02.19.)
Tesztautó ára
6 490 000 Ft (2020.02.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 4800 1/min-nél
Nyomaték:
111 Nm 3600-4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3945 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1499 mm
Saját tömeg:
1100 kg
Össztömeg:
1565 kg
Terhelhetőség:
465 kg
Tengelytáv:
2510 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
286 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
930-1010 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
850 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
111 Nm 3600-4800 1/min-nél
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 4800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
CO2-kibocsátás:
75 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
“Gyári vegyes fogyasztás : 3,3 l/100km”
Akkor idézzük a katalógust :
Üzemanyag‑fogyasztás [liter/100 km] (a megfelelő direktíva alapján) :
VH*
Legalacsonyabb érték 4,2
Legmagasabb érték 4,4
Kombinált 5,1
VL**
Legalacsonyabb érték 3,7
Legmagasabb érték 4,2
Kombinált 4,7
* Legnagyobb tömeggel terhelt ciklus.
** Legkisebb tömeggel terhelt ciklus.
Egyik NEDC, a másik WLTP.
2020-ban az nem releváns adat, ami ráadásul nem szerepel a Toyota magyar oldalán.
De legalább ösztönzi az embert, hogy elérje. 😉
Nyáron, egy emberrel, meleg motorral, lassan meg is lehet 🙂