Ez maradt a ritka Koenigsegg One:1-ból, miután a Norschleiffén körrekord futása közben az egyik kanyarban elszállt és átugratott a szalagkorláton, majd a fűben megállt (Fotó: Autoevolution.com)
Egy igazi daráló a Nordschleife, nem hiába hívják Zöld Pokolnak, aki nem figyel, vagy csak picit nagyobb gázt ad a kelleténél egy kanyarban, hamar ripityára törheti az autóját. Bukótér szinte egyáltalán nincs, az aszfalt szintkülönbségei pedig kanyarban is többször változnak, nem is beszélve a burkolat minőségéről. Ennek a Koenigsegg One:1-nak a pilótája is benézte az egyik kanyart, még a szalagkorláton is átrepült a kocsi, közben pedig alaposan összetört.
Még ki is gyulladt, de szerencsére hamar eloltották, így a gyártó szerint menthető. A szénszálas karosszéria csúnyán törik, még a felnik is abból vannak a Koenigsegg One:1-on (Fotó: Autoevolution.com)
Már a guminyomokból is sejthető, de miután a roncsot visszaszállították Svédországba, hogy előtúrják belőle a hibát, kiderült, hogy a bal első ABS-szenzor küldött hibás jelet, ezért blokkoltak az első kerekek. Megjelent egy hibaüzenet is a kijelzőn, de a pilótának fontosabb dolga volt az utat figyelni, ezért nem tudta észrevenni. A Koenigsegg gyári pilótája vezette, éppen próbálták megdönteni a sorozatgyártású autók körrekordját. Ilyenkor látszik, milyen az, amikor karbon alkatrészek törnek, vagy inkább szakadnak. A One:1 felnijei is abból vannak, szinte mindegyik deformálódott, a gyártó viszont azt mondta, még simán újjáépítik. Persze nem csodálkozunk, összesen hét ilyen létezik egyelőre, ez a második legyártott példány, és közel 700 millió forintba fáj újonnan. Hogy mi is ez? Az 1:1 elnevezés a súly-lóerő arányra utal, 1361 kilót nyom az autó, és 1361 lóerős az 5,0 literes duplaturbós V8-as motorja. Így azért már érthető, hogy tapasztalt versenyzőként sem lehet egyszerű uralni.
Ez kb a harmadik azoknak a dolgoknak a listáján, amik soha nem történnek meg. Minden beszállítónál top level safety goal az unintended brake torque, unintended yaw torque elkerülése. A komplett hardver- és szoftver hierarchia felépítése és a tesztelés ezek alapján történik. Minden szenzor, ami alapján az ESP dönt, ASIL D-s, self check funkciókkal, és az ESP csak akkor aktuál, ha a szenzorok állapota jó és a plauzibilitási vizsgálatok sikeresek. Szóval, ilyesmi soha nem történik meg, ha nem egy kínai garázscégtől veszel ESPt.
Látod csalfaromleó, ilyen az, amikor a need for speed az összes gyakorlat, mint neked.
menőmanó, te is kb. ennyire lennél képes fittipaldi.