A3-as az első villany-Audi
Akár már egy éven belül jöhet az Audi A3 e-tron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb hírek szerint az A3 mostani változatán alapul az Audi elsőként, várhatóan egy éven belül forgalomba kerülő elektromos autója.
Korábban önálló modellként, illetve az A1 alapjain is bemutatkozott már az elektromos, e-tron Audi, ám állítólag az A3 e-tron lesz az első, várhatóan jövő évben a kereskedésekbe kerülő, elektromos hajtású Audi. Az első kerekek közé épített 136 lóerős, 270 Newtonméter nyomatékú villanymotorral hajtott A3 e-tron a tervek szerint 11 másodperc alatt gyorsulhat majd álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége 145 km/óra, hatótávja 145 km az elsőkerékhajtás miatt teljesen felszabadult kardánalagútba, illetve a csomagtérpadlóba épített, összesen 26,5 kWh-s akkumulátorokkal. Utóbbiak szabvány konnektorból 4 óra alatt telíthetők.
Az utastér módosításai minimálisak, a műszerfalon a vízhőmérő helyére az akkumulátorok töltöttségi szintjelzője került, az üzemanyagszint helyett pedig a megtehető hatótáv látható. A fordulatszámmérő helyén a motor teljesítmény-felvétele vagy motorfékezéskor a generátor-üzemi áramtermelés olvasható. Noha az elektromos A3-as egy fix áttételen keresztül hajt, az irányváltó kapcsoló az automatáktól megszokott kar, kétféle előremeneteli móddal, a hagyományos D mellett választható az erőteljes B, azaz Boost is, melyben csak 120 kilométer a hatótáv.
A jövőre piacra várható A3 e-tron ára még teljesen titkos, ám lehetséges, hogy az emissziómentes hajtás felára egy automata váltós A3-ashoz mérten nem is lesz eltúlzott.