A zöld autóktól szebb lesz a világ! – Ford Puma ST X teszt
Három henger, 200 lóerő, folyamatos vigyorgás és boldogság - ez a Ford Puma ST
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
„Zöld? Szuperzöld!” – hangzott el a szállóigévé nemesült párbeszéd az Ötödik Elem című filmben, talán még emlékeztek rá. Hát, nekem is az jutott először eszembe a Puma ST-ről, hogy szuper, és persze zöld!
A hűtőrács mintázata ugyanaz, csak ott virít rajta az ST felirat, az első lökhárító formája szintén ugyanaz, csak több benne a fekete díszbetét. Valamint látványos, fekete splitter egészíti ki, Ford Performance felirattal.
Oldalnézetből az egyedi felnik adnak többet, a 19 colos méretű papucsokba is belevésték az ST feliratot, amiből hátra is jutott persze. És itt is ugyanaz a helyzet, mint elöl. A formák szinte ugyanazok, csak több a fekete elem, illetve a dupla kipufogóvégek árulkodnak még, na meg a nagy légterelő a tető végén.Biztonsági felszereltségének hála egy bizonyos pontig tolerálja a kevés rutint és a meggondolatlanságot, de mindenképp ésszel kell vezetni.
Igazi hot hatch, annak ellenére, hogy crossover. Ára 11,5 millió forintról indul, ami a zöld fényezéssel 400 ezer forinttal ugrik meg, de van 7 másik, olcsóbb lehetőség, amelyekből kettő alapáron (Fantastic Red és Frozen White) jár. A Performance csomag újabb 435 ezer forintos kiadás, a vezetőtámogató rendszerek pedig 355 ezer forintos csomagban kérhetők. Még egy-két extrával tovább növelhető az ár, a tesztautó 12 860 000 forintnál állt meg. Hogy ez túlzó, vagy elfogadható az élményért, amit a Puma ST ad, az elég szubjektív. Az biztos, hogy egy igazi gyöngyszem manapság, amikor egy olyan világ felé haladunk, amely az öreg kontinensen egyre kevesebb élményt ígér az igazi benzinvérűeknek.Árak
Tesztmodell alapára
11 520 000 Ft (2021.02.08.)
Tesztautó ára
12 860 000 Ft (2021.02.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Teljesítmény:
149 kW (203 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 2500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4186 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1537 mm
Saját tömeg:
1358 kg
Össztömeg:
1815 kg
Tengelytáv:
2588 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
456 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
890-990 mm
Belmagasság hátul:
910-1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1210 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
370-630-770 mm
Csomagtér hossza:
710 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
320 Nm 2500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
149 kW (203 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
CO2-kibocsátás:
134 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,3 l/100km
Volt zöld autóm, 2. nap összetörték, előtte évekig semmi… dehát ez van, megcsinálták, „örülünk”.
Utána heti lebontásban min.2x akartak törni, lassan már úgy éreztem mintha egy nagy bokorral közlekednék, amit úgy a béna nagytöbbség simán „benéz”.
Gyakorlatilag napi szinten min. 2 ember jelezte hogy hol látott, viszont a casconál mondták hogy ezt a színt az életbe nem lopja el senki 🙂
Eladást felejtsd el, mindenkinek tetszik, huh de jó színe van, végre egy egyedi autó ! De nem veszem meg, mert az asszony nem engedni, meg nem tudom majd eladni meg meg meg……
Nagy nehezen áron alul elvitték, ahol átnézték (márkakereskedés) mondta az értékesítő hogy volt nekik is pont ilyen, több mint 1év volt mire elvitte valaki. Már túltárolt-értékcsökkentett autóként.
Szóval szép a zöld, jól néz ki, szeretjük, de többet kösz nem.
Én azért egy toszkán zöld Giuliat elfogadnék.
Ami még különleges és említésre méltó, nem tucat szín, a Vitarának a fekete-márványkék fényezése. Tetszetős az is.
Örökkedvvenc mindig is a fehér marad.
Az árához képest egy rakás sz.r!