A VW se lesz ott a Párizsi Autószalonon?

Visszaléphet a Volkswagen, kihagyhatják a Párizsi Autószalont

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több gyártó marad távol manapság az európai autószalonoktól. Úgy hírlik, hogy az őszi párizsi kiállításon a Volkswagennel sem fognak találkozni a látogatók.


Nem újdonság, hogy egy-egy autókiállításon nem vesz részt egy cég. A tavalyi Frankfurti Autószalonon az Alfa Romeo, a Mitsubishi, a Peugeot, a Fiat és a Volvo sem volt jelen. A tendencia úgy tűnik továbbra is fennáll. Idén az őszi kiállítás Párizsban lesz, amelyen szintén foghíjas lesz a gyártói paletta: a Mazda, Opel, Nissan, Ford és Volvo márkák szinte biztos, hogy nem állítanak ki, most pedig úgy tűnik, hogy a Volkswagen is csatlakozik a különcök közé.
Hirdetés

Az indok egyszerű. A mai világban már online mindenki bármit megtudhat az autókról, emiatt nem éri már meg annyi költséget fektetni ezekbe a rendezvényekbe, mint 10-20 évvel ezelőtt. Az európai piac helyett pedig sokkal nagyobb fókuszt fordítanak a gyártók a kínai és Közel-Keleti régióra, ahol lényegesen fontosabb a megjelenés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “A VW se lesz ott a Párizsi Autószalonon?

  • 2018.05.25. at 10:48
    Permalink

    Az indok egyszerű, de a valóség szerintem ennél bonyolultabb.

    Már Frankfurtból is hiányzott vagy 10 márka, ezek egy része közel azonos időben kiállított egy kis francia kiállításon (lyonban). Én leginkább arra tudtam gondolni, hogy a gyártókat elriasztja az a brutális szereplés amit 2 német prémiummárka produkál (a VW már akkor is visszavonulóban volt), egy többmillió eurós kiadást nehezebb réterhelni a nemzeti importőrökre.

    Viszont érdekes, hogy Januárban a brüsszeli autószalonon mind kint voltak ( http://egzostive.com/a-96-brusszeli-autoszalon-2018/ ), a VW két (igaz frankfurti léptékkel nézve kisebb) csarnokot töltött meg (mondjuk nekem az volt a legemlékezetesebb ezekből, hogy beimádkoztam magam a Chironba ? ).
    Brüsszelben kint volt az Opel, a Nissan (mondjuk az Infiniti ott is passzolt), a Volvo, vagy épp a Fiat összes luxus és prémiummárkája, szinte alig volt aki passzolt volna, még Frankfurthoz képest is.

    Persze Brüsszelben a lényeg az értékesítésen van, és az importőrök alighanem megértette a központtal, hogy végük, ha nem vesznek részt (ez a Volvónál volt nagyon látványos, mert ott a központ deklarálta, hogy nem megy sehova Genfen túl).

    Egyébbként visszagondolva, a Volvo még az Essen Techno Classicán is gyári standdal készült, meseszép dolgokkal, és egy legújabb (Genfből frissen átgurított előszériás) autóval, szóval ők sem veszik annyira komolyan a company policy-t, de úgy tűnik az IAA túltolta a dolgokat a költségekkel…

Vélemény, hozzászólás?