A VW-csoport legújabb kemencéje is kell az új Cupra Formentorhoz

Megindult a Cupra Formentor frissített változatának gyártása, rövid videó mutatja meg a folyamatot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eszméletlen mennyiségű pénzt fektet a Cupra a martorelli gyárának fejlesztésébe, itt készül a frissített Leon és Formentor.

A Cupra rövid történetének eddigi legsikeresebb modellje a Formentor: a márka fiatalságát is meghazudtoló mennyiséget, 347.000 darabot adtak már el belőle. A kompakt SUV alig négy éve van a piacon, de népszerűsége időszerűvé tette a frissítését, ami nemrég meg is történt, most pedig már a gyártás megkezdéséről számolhat be a spanyol gyártó, az első darabok már a harmadik negyedévben megérkeznek a kereskedésekbe.
Hirdetés
Ennek apropóján egy rövid videóban foglalja össze a Cupra, hogyan is néz ki a Formentor születésének folyamata. Az alig egy perces kisfilm persze alaposan leegyszerűsíti a valódi gyártási folyamatot, de az is tény, hogy ettől alig több időre van szükség, hogy egy új Formentor leguruljon a gyártósorról, bő egy percenként elkészül egy darab. Az új Formentor átdolgozott lökhárítóin túl a legjelentősebb változás a lámpákat érinti. Elöl a három háromszögből álló nappali menetfény határozza meg a Cupra új arculatát, az új lámpatestet egy precíziós szerkezettel helyezik rá a karosszériára a fenti videóban. Hátul is megújultak a fények, a középen futó csíkot megtöri egy világító Cupra embléma.
Hirdetés
A Martorellben található gyár a Volkswagen-csoport harmadik legnagyobb üzeme Európában, itt készül a frissített Formentor és a Leon négyezernél is több dolgozó közreműködésével. Ezermilliárd forintnak megfelelő összegnél is többet fektet be itt az anyavállalat, hogy a gyártási folyamatok még modernebbek, hatékonyabbak, fenntarthatóbbak és nyereségesek legyenek az elektromos korszakban is. A gyártósor egyik új eleme egy automatizált állomás, ami egyszerre 60 ponton érzékeli az adott alkatrészek helyzetét és ennek köszönhetően pontosan képes összeilleszteni azokat, miközben a bennük futó kábelek cssatlakoztatását is elvégzi. Az elektronikai rendszereket egyszerre 45 félkész autón tudja tesztelni és finomhangolni egy új gépezet, de a legnagyobb újítás a Volkswagen-csoportban először alkalmazott újfajta kemence. Ezt a festés szárítására használják, és a korábbi kemencékhez képest 42%-kal kisebb, valamint 25%-kal kevesebbet fogyaszt. Szükség is van erre, kétféle új színezés is elérhető a frissített Formentorhoz: egy matt szürke és egy matt bronz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?