A jelenlegi tervek szerint az
Euro 7 normát 2025 júliusától tennék kötelezővé az Európai Unió területén eladott új személyautók számára, de a Volkswagen szerint ez a gyártás több hónapos leállítását tenné szükségessé típusaik egy jelentős része esetén. A cég azt javasolja, hogy az Euro 7 normát bevezető törvényt 2024 közepén hirdessék ki, két év türelmi idővel, azaz legkorábban 2026-tól váljon kötelezővé.
Az autógyártók részéről
korábban is több kritika érte az Euro 7 normára vonatkozó terveket. A legtöbb kritikus hang azt emeli ki, hogy emiatt a dugattyús motorok fejlesztésére kell jelentős összeget áldozni, miközben az autógyártók a fejlesztési keretük zömét már az elektromos hajtású típusok kidolgozására fordítanák. Emellett a VW-hez hasonlóan más cégek is jelezték, hogy túl gyorsnak találják a norma bevezetését.
Az EU parlamentje és tagországai várhatóan az idén tárgyalják az Euro 7 bevezetésének kérdését az Európai Bizottság javaslata alapján, így az év végéig szinte biztosan döntenek minden, az új károsanyag-kibocsátási normát érintő részletről.